רמת גן: הושלמה בנייתו של פרויקט הפינוי והבינוי HIGHLINE

פרויקט HIGHLINE הוא פרויקט פינוי בינוי ייחודי ברמת גן אשר קודם על ידי בעלי הדירות ב”מודל החברתי” של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית המבוסס על התאגדות עצמאית של בעלי הדירות, קידום משותף של התכנון מול הרשות המקומית ועריכת מכרז לבחירת יזם על ידי בעלי הדירות רק לאחר אישור התב”ע.

בנייתו של פרויקט הפינו בינוי HIGHLINE  הממוקם ברחוב ארלוזורוב פינת רחוב המתמיד במתחם “עלית” ברמת גן, הגיע לסיומה והחל אכלוס הדירות החדשות על ידי בעלי הדירות המקוריים והרוכשים החדשים.

פרויקט HIGHLINE הוא פרויקט פינוי בינוי ייחודי ברמת גן אשר קודם על ידי בעלי הדירות ב”מודל החברתי” של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית המבוסס על התאגדות עצמאית של בעלי הדירות, קידום משותף של התכנון מול הרשות המקומית ועריכת מכרז לבחירת יזם על ידי בעלי הדירות רק לאחר אישור התב”ע.

במכרז זכתה עוד בשנת 2010 חברת ים סוף נדל”ן מקבוצת פפושדו והקבלן המבצע מטעמה היה חברת אשטרום .

הפרויקט כולל שני שלבים ונבנו בו בנפרד שני מגדלים הכוללים סה”כ 285 יחידות דיור חדשות במקום ארבעה בנייני רכבת בני שלוש קומות וארבע כניסות שכללו 84 יחידות דיור וכמה חנויות. המגדל הראשון של הפרויקט אוכלס לפני כשלוש שנים ועתה הושלמה המלאכה וגם בנייתו של המגדל השני הסתיימה והתקבל טופס אכלוס.

את בעלי הדירות ליוותה בכל התהליך שהחל כבר בשנת 2006, החברה לפיתוח והתחדשות עירונית בבעלותם של אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים, ניר שמול הבעלים של קבוצת שניר לשיווק נדל”ן. הנציגות ההנדסית של בעלי הדירות הייתה חברת אפרתי מדפיס ואת בעלי הדירות ייצג משרדו של עו”ד יריב בר דיין.

משה טפר, מבעלי הדירות במתחם וחבר בנציגות בעלי הדירות ציין כי: אני הגעתי לבניין כילד קטן, בדירה התגוררו ארבעה דורות, הורי ז”ל, אני, ילדי כשהתבגרו, וגם נכדי שנולד בדירה. הדירה הייתה דירת שיכון ישנה במצב רעוע מאד ותשתיות במצב גרוע. הייתה התרגשות גדולה כשהציוד ההנדסי החל להרוס את הבניין, וכעת לאחר שהבנייה הושלמה והדירות נמסרות, ההתרגשות אף גדולה יותר. עבורנו, בעלי הדירות זה חלום שהתגשם אחרי שנים ארוכות של המתנה. התהליך היה לא פשוט ועם הרבה מכשולים בדרך, אבל הייתה נחישות של כל המעורבים וכעת אנו מקבלים דירה חדשה, גדולה יותר, עם ממ”ד, עם הגנה נגד רעידות אדמה, ועם מרפסת, חנייה ומחסן. זה שינוי בלתי נתפס באיכות החיים ובביטחון האישי בעיקר בתקופה הנוכחית. אנו מודים “לחברה לפיתוח והתחדשות עירונית” על קידום הפרויקט, על ההובלה ועל שהלכו איתנו יד ביד ולחברה היזמית “ים סוף נדל”ן” ולחברה המבצעת “אשטרום” על הבנייה האיכותית.

ניר שמול מנכ”ל החברה ציין כי “החברה לפיתוח והתחדשות עירונית מתמחה בארגון ובייצוג בעלי דירות בקידום פרוייקטי פינוי בינוי ומאז הקמתה היא פועלת במודל ייחודי בפינוי בינוי, אשר במסגרתו היא רואה בבעלי הדירות כבעלי הקרקע. החברה מלווה את בעלי הדירות בשלב ההתארגנות, מעניקה להם מעטפת ביצועית רחבה ונותנת להם מענה בתחום החברתי, הכלכלי, האדריכלי, השיווקי, השמאי וההנדסי. אחרי הסיוע בהתארגנות והקמת נציגות בעלי דירות בפרויקט, החברה קידמה את התב”ע באמצעות משרד כנען שנהב אדריכלים, עם ועבור בעלי הדירות וההכרזה של המתחם כמתחם פינוי בינוי. רק לאחר אישורה של התב”ע בוועדות, החברה סייעה לבעלי הדירות לפרסם מכרז לבחירת חברה יזמית שבו זכתה כאמור חברת ים סוף. המודל הזה הקנה לבעלי הדירות יתרון מובנה, יצר וודאות כמעט מלאה באפשרויות מימוש הפרויקט והותיר את השליטה בתהליך לכל אורכו בידיהם.

קידום פרויקטים באמצעות המודל החברתי מוכיח את עצמו כמגדיל את סיכויי ההיתכנות, מצמצם את ניסיונות הסחטנות ומבטיח תמורה מרבית לבעלי הדירות.”

עו”ד יריב בר דיין, שייצג את בעלי הדירות לכל אורך התהליך ציין “כי אכלוס הפרויקט על ידי בעלי הדירות המקוריים הוא מרגש מאוד וממחיש מחדש עד כמה תהליכים של פינוי בינוי הם בראש ובראשונה תהליכים חברתיים משני חיים.

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית אישרה עד היום 9 תב”עות לפינוי בינוי, הייתה שותפה לאכלוס של כ – 1,200 דירות חדשות והיא מקדמת עוד עשרות פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים של ההליך. החברה מייצגת כ – 2,500 משפחות ברחבי הארץ. החברה חרטה על דגלה לקדם פרויקטים של פינוי בינוי בכל רחבי ישראל ולכן בשנת 2022 הקימה החברה שתי שלוחות: בירושלים ובמחוז צפון וזאת מתוך מטרה להרחיב את פעילותה מחוץ לאזור המרכז, ובקרוב תוקם שלוחה נוספת במרחב הדרומי.

◼️ לחדשות רמת גן והסביבה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן