ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: אסור לחזור לאחור

ראשי רשויות בעוטף ובדרום מצטרפים לתנועת המפקדים וקוראים לקבינט: ״המטרה הלאומית שלנו היא להחזיר את כל החטופים כולם הביתה, בעסקה או בלחימה, אבל יש להשיב את כולם הביתה ולא להתפשר על עסקה חלקית״

ראשי הרשויות בעוטף עזה ובדרום, בהם נמנים נמנים: אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון ושי חג׳ג׳ ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי – הודיעו על תמיכה בפורום מפקדים ולוחמים במילואים המשרתים במלחמה וקוראים לקבינט לעמוד במטרות המלחמה: השמדת החמאס והשבת כל החטופים.

ההצטרפות מגיעה על רקע השיחות המתקיימות להשגת עסקת חילופי שבויים ועל רקע ההבנה המחלחלת שבצפון הרצועה ישנם עדיין אלפי מחבלי חמאס ואלפי תשתיות טרור הכוללות מערכות שיגור, מנהרות טרור וסדנאות ייצור שונות. כמו כן, בתקופה האחרונה נראים ברשתות החברתיות סרטונים בהם נראה כי חמאס מנסה לבסס מחדש את אחיזתו בצפון הרצועה באמצעות שיפוץ ושיקום תשתיות אזרחיות שונות כדוגמת כבישים, ביוב, מערכות בריאות ועוד.

תנועת המפקדים קוראת לקבינט המלחמה להכריז כי תושבי עזה לא יוכלו לשוב לביתם כל עוד צה״ל לא סיים את משימת השמדת כוחות החמאס במרחב, השמדת תשתיות השיגור והמנהרות והחזרה של כלל החטופים לביתם. זאת כדי לאפשר חזרה של תושבי העוטף לביתם ולהבטיח להם ביטחון ותחושת ביטחון. בפנייתם כותבים המפקדים כי ״מדובר במשוואה פשוטה ומתבקשת, אין שום סיבה שאחמד ישוב לביתו בעיר עזה לפני שזיו וגלי ישובו לביתם בכפר עזה״.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: “אסור לחזור לאחור. אשקלון היא העיר שספגה את מרבית הטילים במלחמת חרבות ברזל ורק בזכות הפעילות הצבאית המשמעותית של צה”ל ברצועה, ובעיקר בצפונה, אנחנו רואים הפחתה משמעותית בירי לעבר העיר אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. רק השמדה מוחלטת של חמאס-דאעש תביא לאובדן מוחלט של יכולות שיגור רקטות לעבר העיר. טפטופים של ירי הם מה שהביאו אותנו למציאות הביטחונית הנוכחית הבלתי נתפסת ולכן אנחנו דורשים שהמטרות של המלחמה, כפי שהוגדרו בהתחלה – חיסול חמאס והחזרת החטופים – ייושמו במלואן. לא נתפשר על פחות מזה. אנחנו סומכים ידינו על צבא ההגנה לישראל שיידע להשלים את מטרות המלחמה ולהשיב את השקט והביטחון לעיר ולאזור כולו״.

שי חג׳ג׳ ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי: ״יש לנו מחויבות לאומית ומוסרית להשבת כל החטופים לביתם במהרה, בין אם בעסקה או בלחימה. כל עסקה חייבת להשיב את כולם הביתה. ישראל לא תוכל להשתקם ללא השבתם”.

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן: “לא נחזור ל-6 באוקטובר, לא נחזור לאותם ימים בהם האמנו אמונה עיוורת שיהיה בסדר. לא יהיה בסדר אם לא נדאג שיהיה בסדר – ועינינו פקוחות לרווחה כדי לוודא שלא מפזרים בהן עשן הסוואה. לא נוכל להסתכל בעיניי התושבים, שהיו חודשים ארוכים מחוץ לבית, אם נגלה שתושבי עזה חזרו לבתיהם ואיתם הטילים על בתינו ובאותו זמן ממש החטופים שלנו יישארו שם בסכנת חיים מיידית. לא נשתוק עד שהמציאות תשתנה ולא נתפשר על פחות מהשגת כל מטרות המבצע המוגדרות. אנחנו סומכים על צה”ל ומשוכנעים שננצח״.

אל״מ (מיל׳) חזי נחמה, ממובילי תנועת המפקדים והלוחמים: ״אנחנו שמחים על הצטרפות ראשי הרשויות ודורשים מהקבינט לדאוג למימוש ומינוף ההישג האסטרטגי המשמעותי שהושג עד כה של כיבוש צפון הרצועה ופינוי האוכלוסייה. על הקבינט לוודא כי צה”ל משלים את משימת פינוי האוכלוסייה ומוודא כי אין חזרת אוכלוסייה למרחב צפון הרצועה זאת לטובת חזרה בטוחה של תושבים לעוטף ולמען החזרת החטופים. אסור שנכס כה חיוני שהושג במחיר גבוה של פצועים והרוגים, יישמט מבין ידינו ללא תמורה מלאה. עמדה זו נתמכת על ידי רוב מכריע של הקצינים והלוחמים המשרתים בעזה ולפי הסקרים גם על ידי רוב העם”.

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תומר גלאם פייסבוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן