ראשי ערים השתתפו בכנס בבית נשיא המדינה בנושא הרפורמה המשפטית

ראש העיר יבנה, רועי גבאי אמר: “צו השעה הוא הידברות ואחדות וחג הפורים הוא בהחלט הזמן והחג המסמל זאת”

נשיא המדינה יצחק הרצוג כינס כ-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות לדון עימם בנושא ההשפעה על הרפורמה המשפטית. המפגש נערך בהובלת המרכז לשלטון מקומי והמרכז לשלטון אזורי, על מנת לקדם מתווה להידברות בנוגע לרפורמה המשפטית, ומשם יצאו בקריאה לאחדות ושיח משותף.

״אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים” אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג. “עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו”.

“אנחנו ממש בדקה ה-90, ואתם ראשי הרשויות”, קרא יצחק הרצוג “לכם יש כוח עצום, עצום! לצאת בקריאה ללא מנוח לכל מי שמעורב בתהליך ולכל מי שיש לו השפעה, ואני מבקש גם ברמה האישית, ממש כך- לפעול בכל כלי שקיים ברשותכם ולהשתמש בכל קשר והשפעה כדי לסייע להביא את הרגע הזה לידי מימוש.
“הרפורמה כמו שהיא כרגע מסכנת את היסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל”, הוסיף הנשיא הרצוג, “וגם אמרתי שלגיטימי בהחלט לדבר על רפורמה במערכת המשפט, יש דברים שהגיע זמנם ודברים שחייבים לבוא לידי מימוש ברפורמה הזאת. אני יכול להגיד לכם שבשבועות האחרונים אני עשיתי כל שביכולותי ויש פה הרבה אנשים שמכירים אותי היטב- כל שביכולותי להביא להידברות והסכמה רחבה. פגשתי את כולם, פוגש את כולם, מדבר עם כולם, 24/7, דחפתי רתמתי, דרשתי, הסברתי, איימתי, מאחורי הבמה ובקדמת הבמה”.

ראש העיר יבנה, רועי גבאי אמר: “צו השעה הוא הידברות ואחדות וחג הפורים הוא בהחלט הזמן והחג המסמל זאת. לא ימין ולא שמאל, לא קואליציה ולא אופוזיציה. כולם מבינים שאין לנו ברירה אחרת מלבד קידום שיח מכיל ומכבד והגעה לפשרות. מדינת ישראל נוסדה על-בסיס ההבנה כי מעל חלקת האדמה הקטנה שלנו יהיה מקום לכל חלקי העם. ידענו מאבקים ומחלוקות, שסעים ומחנות אך תמיד ריצדה בתודעתנו הידיעה כי נדע לחתור לפתרון שיהיה מקובל ונכון לכלל חלקי העם. ‘לך כנוס את כל היהודים’ אמרה עפ”י המסורת אסתר למרדכי וציוותה עליו לאחד את העם אל מול האתגרים והגזרות. אסתר השכילה להבין את הסכנה המוחשית העומדת בפני העם היהודי. כך גם אנו, ראשי הרשויות המקומיות, התייצבנו הבוקר לצד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בקריאה דחופה להידברות, אחדות ומתווה מוסכם. הנשיא עדכן כי ישנן הסכמות וכעת זה לפתח המנהיגות הלאומית כדי לייצר אמירה ברורה ואחידה. גודל השעה מחייב זאת, אני מאמין בפסיפס הנדיר של החברה הישראלית, בקהילות השונות על גווניהם שימצאו דרך להבנה ולשותפות”.

יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס קרא לעצור את החקיקה באופן מידי ואמר: “אל מול הפילוג והשסע איתם מתמודדת החברה הישראלית, אנחנו, ראשי השלטון המקומי, נמצאים פה מאוחדים ומלוכדים. לא כי אין בינינו מחלוקות, אבל לכולנו יש מכנה משותף אחד גדול – כולנו פה כדי לשרת את הציבור, את כולם. שום הישג לא יזקף לזכות הנהגת המדינה אם תהיה פה מלחמת אחים. האחדות יוצרת חוסן. מה שמאחד אותנו זה הערבות ההדדית, שאין לה תנאים וגבולות ואנחנו פסע מלאבד אותה”.

צילום: דוברות עיריית יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן