קולטני העיר לוד הוכיחו את עצמם בגשם האחרון

היערכות עובדי עיריית לוד מבעוד מועד איפשרו קליטת כ-70 מ”מ של מי גשם במערכות הניקוז העירוניות

כ-70 מ”מ של גשם: הקולטנים של לוד השתלטו על המשקעים הרבים בסופשבוע

סוף שבוע חורפי חלף על רחבי מדינת ישראל, עם גשמים רבים ורוחות אשר גרמו למשקעים בערים רבות, להצפות ולחילוצים של אזרחים מבתיהם ומרכביהם על-ידי כוחות חילוץ והצלה. על-פי נתוני מטאו טק המשקעים בלוד היו גבוהים ועמדו על כ-70 מ”מ של גשם שירדו במשך שעות רצופות.

הניקוזים במרבית המקומות בעיר פועלים היטב, למעט במקומות בהם הגיעו הניקוזים לשיא ספיקתם, אולם אלו טופלו מידית וכמויות המים נוקזו בהצלחה.

עובדי עיריית לוד פעלו בטרם פקדה הסערה החורפית את לוד, וניקו את הקולטנים ותעלות הניקוז בכדי שהמים בכבישים, במדרכות וברחובות יזרמו אל מערכות הניקוז, וכן לאורך כל סוף-השבוע פעלו לניקיון ופתיחת התשתיות לניקוז כמויות אדירות של מי-גשמים, וכן שאיבת כל ריכוז מים ופתיחת כבישים ורחובות לתנועת רכבים.

במהלך הסערה פעלו צוותי עיריית לוד במתוכנת חירום, נפרסו בכל פינה בעיר ועבדו תחת גשם שוטף כדי לטפל בהצפות, לרבות בערוצי הנחלים סביב לוד- החולפים בסמוך לשכונות גני אביב, גני איילון וגני יער, כדי שלא יעלו על גדותיהם ויציפו את האזור.

ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו הנחה את כל גורמי העירייה לטפל באופן מיידי בכל האירועים החריגים וההצפות שנגרמו כתוצאה מהגשמים העזים. ראש העיר ציין, כי למרות שבערים רבות היו זקוקים לחילוצים של תושבים, מחשש להצפות ולסכנת חיים אדם, בלוד התכוננו לסערה והצליחו להשתלט על הגשמים העזים. העובדים המסורים של העירייה פעלו סביב השעון וזינקו לכל נקודה שבה היה צורך בסיוע ניקיון ופתיחת קולטנים ותעלות ניקוז. גם במקומות שהתרכזו מי-גשמים רבים, ב”ה הם טופלו במהירות וביעילות”.

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן