קהילת העסקים בגני תקווה מציגה: כך ניתן לשמר לקוחות בזמן מלחמה

עסקת חירום: במלאת 10 חודשים למלחמה: כך נשמור על העורף הכלכלי

בזמן ההמתנה לירי אפשרי של איראן וחיזבאללה לגוש דן, בעלי העסקים בגני תקווה ממשיכים להתמודד עם אתגרים ייחודיים בשימור לקוחות, לצד התנדבות בקהילה בזמן המלחמה.

מרינה בעלת חנות אופטיקה בעיר סיפקה משקפיים לילדים מפונים וציוד רפואי לעיניים לחיילות בגבול הצפון.

גאיל בעל חנות חיות בעיר, נאלץ להתמודד עם עובדים שזומנו למילואים ולמרות הקשיים הרחיב את הפעילות בחירום בכדי ששום משפחה עם בעלי חיים תישאר עם מענה.

במציאות שבה המלחמה נוכחת בחיי היומיום, עסקים רבים מתמודדים עם אתגרי שימור לקוחות תחת לחצים כלכליים ואישיים עצומים. בעיירת גני תקווה, הקהילה המקומית ובעלי העסקים מאמצים גישה יצירתית ומחוברת לתמוך בלקוחות ולחזק את הקשרים הקיימים.

ברוב בתי העסק והחברות, חושבים על הלקוח בשני תרחישים; כשרוצים שיקנה ופעם נוספת כשצריך להרגיע אותו אם משהו מתחרבש. אחת מהיוזמות האחרונות של קהילת ‘מתעסקים בעסקים’ של העירייה כללה סדנה בנושא ‘שימור לקוחות’ בזמן מלחמה שהעבירה עליזה גברא, סמנכ”לית דיגיטל וחווית לקוח בחברת MAX. בסדנה זו, בעלי עסקים מקומיים קיבלו כלים פרקטיים כיצד ניתן להעניק שירות אישי שישמר את הלקוח, תוך התמודדות עם מצבי חירום והקשיים הכרוכים בכך.

מרינה מסינג, בעלת האופטיק קליניק בעיר, משתפת:

“חוויתי ב-7 לאוקטובר טלטלה עצומה. ההזדמנות לסייע לאחרים בזמן חירום, העניקה לי תחושת משמעות.התנועה בחנות ירדה משמעותית, אך ניצלתי את הזמן להתנדב ולהכין משקפיים לחיילים ולמשפחות מפונות. היה אפילו לוחם מילואים משלדג שנכנס לעזה וביקש שאכין לו משקפת ספורטיבית עם מספר מאוד גבוה, הכנתי לו את המשקפיים ודאגתי שישלחו לו אותם לשטחי הכינוס.

הדריכות שאנחנו נמצאים בה כעת מובילה להתנהגות לא צפויה מצד הלקוחות שיכולה לבוא לידי ביטוי האיראנים בירידה בתנועה או ברכישה אגרסיבית של לקוחות שרוצים לשפר לעצמם את המצב רוח ולהתחדש. הלקוחות מעידות שהן כבר לא אותה מאז ה-7 לאוקטובר וזה כמובן משפיע על כוח הצריכה.”

גיאל בן דוד, בעל חנות החיות ‘זו ארץZOO ‘ מתאר:

“ב-7 לאוקטובר מצאתי את עצמי לבד בעסק ללא העובד העיקרי שלי  שהוקפץ למילואים. עם זאת, הצלחתי לעמוד בדרישות של הלקוחות ובהגדרה שלי כעסק חיוני ופעלתי להרחבת השירותים שלנו, כולל משלוחים טלפוניים, כדי לתמוך במשפחות בעיר ובבקעת אונו שרצו בעיקר בתחילת המלחמה להצטייד ולאגור מזון עבור בעל החיים.

זהו זמן של אתגר, אך גם של סולידריות אמיתית. כבעל עסק אתה חי בחוסר וודאות והאם יגיע קהל לחנות או לא וכל בוקר אתה צריך להרים את עצמך ולבוא עם אנרגיות חיוביות, אופטימיות ולהפגין אמפטיה והכלה עם תושבים שעדיין בטראומה. ילדים ובני משפחה של חברים שלי נרצחו.

בן היישוב עידן שתיוי עדיין חטוף בעזה, ולאורך השנים הוא היה לקוח קבוע שלי והיה מגיע מעת לעת לחנות. פתאום זה תופס אותך שהוא חטוף והוא לא איתנו עכשיו. אנחנו מנסים להיות חזקים, אבל זה עדיין שמה. המפגשים עם בעלי עסקים נוספים זה משהו שאני מחכה לו וזה נחמד שנבנתה פה קהילה עסקית שמעניקה לי מענה ושהאינטראקציה עם העירייה לא מתחילה ונגמרת בתשלומים או קנסות.”

קהילת העסקים בגני תקווה מציגה: כך נשמר לקוחות בזמן המלחמה:

להתאים את העסק לצורכי המלחמה :התאמות עסקיות לצרכים החדשים של הלקוחות יכולים להיות קריטיים. לדוגמה, הצעת פתרונות מגורים למשפחות מפונות או שירותים ייחודיים המותאמים למצב החירום.

להעניק ללקוחות הטבות ממשיות: הבעת הזדהות ותמיכה בלקוחות באמצעות הטבות כלכליות או הרחבת השירותים ושיפור הנגישות של השירות עד הבית, יכולה לחזק את הקשר עימם ולהעניק ערך מוסף בזמן המלחמה.

לבנות אסטרטגיית שיווק בהתאם לערך החדש: התאמת השיווק והפרסום למצב החירום, תוך הדגשת התרומה של העסק לקהילה והערך שהוא מייצר בזמן המלחמה. פעולה זו תגביר את ההזדהות עם העסק ותיצור הזדמנויות עסקיות נוספות”.

להתכונן ליום שאחרי: היערכות לשינויים בדפוסי הצריכה בזמן ולאחר המלחמה וניתוח סוגיות שיעמדו במוקד תשומת הלב של הלקוחות.

ליזי דלריצ’ה, רה”ע גני תקווה שיתפה:

“בזמנים כמו אלה, הלב של הקהילה שלנו פועם בצורה החזקה ביותר והעסקים כאן הם חלק בלתי נפרד מקהילת גני תקווה. בכל יום מחדש אנחנו לומדים להעריך את הכוח שביחסים האנושיים, את החום והחמלה שמחברים אותנו זה לזה. אני רואה את העסקים מיצרים ומתחדשים למען הקהילה וזה מאוד מרגש. נמשיך לפעול ולתמוך בקהילת העסקים ולסייע להם בכל אמצעי העומד לרשותנו”.

מאיה קוסשוילי, מנהלת אגף קהילה ועסקים, מספרת על התוכנית הייחודית ‘מתעסקים בעסקים’:

“עם פרוץ המלחמה יצרנו מרחב עוטף ומצמיח לבעלי עסקים מגני תקווה ומחוצה לה במטרה לתת כלים פרקטיים על ידי מיטב המרצים והמומחים בתחומים מגוונים. לצד הלמידה המקצועית המפגשים מעניקים להם תמיכה מנטלית ומחזקים את הרוח ואת היכולת להתמודד עם אתגרי התקופה ולפגוש בעלי עסקים נוספים וליצור שיתופי פעולה. בעלי העסקים החברים בתכנית יודעים שהם לא לבד ושיש להם קהילה חזקה שהולכת יחד איתם.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן