קהילת גני תקווה ומגדלי הים התיכון עם פסיפס של תקווה

מיזם ההנצחה לנרצחי ה-7 לאוקטובר שלא השאיר אף עין יבשה לקראת יום השנה לאירועי השבעה באוקטובר בערב שמחת תורה : קהילת העיר גני תקווה ומגדלי הים התיכון הקימו – מיצג הנצחה ייחודי מפסיפס עם הכיתוב ‘עם ישראל חי’ במתחם ‘המכוניות השרופות’ בסמוך לחניון רעים, זכר לטבח הנוראי של השבת השחורה

מתחם ‘המכוניות השרופות’ סמוך לרעים, שבו רוכזו כלי רכב שנפגעו במתקפת הטרור הנוראה ב-7 באוקטובר 2023, הופך בימים אלה למקום של הנצחה ותקווה. המקום, המהווה עדות דוממת לזוועות ולסיפורי הגבורה של אותו היום, הפך לאנדרטת זיכרון יוצאת דופן הכוללת פסיפס עם הכיתוב ‘עם ישראל חי’, המוצב לצד עמדה של פרחים מקרמיקה המשתלבים בתוך מכונית שרופה ואנדרטת ‘יזכור’ המוקדשת לנרצחי טבח ה-7 באוקטובר.

הפסיפס שהוא יצירה משותפת של דיירי רשת מגדלי הים התיכון עם תושבים מקהילת גני תקווה, מציג את הכיתוב ‘עם ישראל חי’ ומסמל את חוסנו של העם ואת הכמיהה לאחדות ותקווה. בשילוט הנלווה ליצירה מתנוסס המשפט ‘במותם ציוו לנו את החיים’, לצד הפנייה למיזם Remember המנציח כל חלל באופן אישי ובונה עבורו דף זיכרון דיגיטלי המספר את סיפור חייו ומאפשר למשפחה וחברים להוסיף מידע בכל עת. מדובר פרויקט דיגיטלי המאפשר לקרובי הנרצחים ולחבריהם להוסיף סיפורים, תמונות ומידע אישי על יקיריהם, ובכך לשמר את זכרם בדרך אישית ומרגשת.

בסמוך לפסיפס, מופיעים הפרחים מקרימה המשתלבים בתוך מכונית שרופה ויוצרים מיצג חזותי חזק ומרגש, שמספר את סיפורם של החיים שנגדעו והכאב שנשאר. כל רכב במתחם נושא עמו סיפור של גבורה, אובדן ותקווה לעתיד טוב יותר.

“הרעיון ליצירת הפסיפס, שנולד בתחילת מלחמת חרבות ברזל, הפך לפרויקט מרגש שמחבר בין דורות וקהילות שמתאחדות יחדיו עם מסר ברור-‘עם ישראל חי’. בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. הרכבת הפסיפס משקפת תהליך של שבירה לשם חיבור מחדש לתמונה שלמה, ממש כמו עם ישראל שחווה שבר בחג שמחת תורה, ומתוך הכאב והמשבר הצליח לבנות את עצמו מחדש, חזק ומאוחד יותר”. כך אמרה האמנית אסנת בוצר שיתפה על תהליך היצירה של הפסיפס

הפרויקט הינו חלק משיתוף פעולה של מתנדבי גני תקווה, עמותת מטב, מגדלי הים התיכון וקניון צים אורבן גני תקווה. הפרויקט החל ב-‘יום המעשים הטובים’ שנערך במרץ האחרון במתחם צים, במסגרתו דיירות מגדלי הים התיכון ביצעו את העבודות לצד המתנדבים ובהנחיית האמנית אסנת בוצר ועו”ס יסמין גואטה. הפעילות המשותפת יצרה חיבור עמוק ומשמעותי בין הדורות והוסיפה מימד נוסף למיזם ההנצחה.

מתחם המכוניות השרופות, שהפך למקום הנצחה ייחודי, הוא לא רק עדות אילמת לטרגדיה אלא גם קריאה להמשיך לזכור ולהוקיר את החיים. המיזם מהווה חיבור מרגש בין עבר, הווה ותקווה לעתיד, ומזמין את הציבור לקחת חלק בשימור הזיכרון והסיפורים האישיים, שמרכיבים את הפסיפס האנושי של היום הקשה ההוא.

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה: “המיזם מבטא את הכאב הגדול של קהילתנו ושל עם ישראל כולו, לצד הכמיהה לזכור, להנציח ולשמור על אחדותנו הלאומית. זהו מיזם שמספר את סיפורם של הנופלים בדרך ייחודית, מלאת משמעות ואמנות. אני גאה בקהילת גני תקווה על ההירתמות והיצירתיות שהפגינו, ומזמינה את הציבור להגיע למתחם ולקחת חלק בפרויקט ההנצחה המרגש הזה.”

יואב ויס, מנכ”ל הבית בגני תקווה מרשת מגדלי הים התיכון: “המיצב הינו זכות המהולה בכאב גדול . דיירי הבית כמו כל עם ישראל נקראו לדגל ב -7 באוקטובר מי בהתנדבות ומי בתרומה.  דיירים ותיקים מבוני הארץ לצד הדור הצעיר, יצרו יחד את הפסיפס מתוך כבוד לנופלים ולתקווה לעתיד טוב יותר לדור הילדים, הנכדים והנינים.  רשמת מגדלי הים התיכון יזמה  את הפרויקט מתוך כוונה ליצור חיבור משותף עם הקהילה הסובבת ומתוך רצון לתרום את חלקנו ליצירת אחדות ואחווה . חיבוק גדול למשפחות החטופים ותפילה לשלום הפצועים ולהצלחת עם ישראל.”

יגב שחר, מנהל מתחם צים אורבן גני תקווה: “אנחנו מאמינים שבשעה של כאב, עלינו להתאחד ויחד עם תושבי המקום להתחבר ולזכור במרכז החיים הקהילתי שאנחנו. המיזם ‘פסיפס של תקווה’ הוא עדות לעוצמת הקהילה, המספרת את סיפור הגבורה והזיכרון של הנופלים. זהו לא רק פרויקט הנצחה, אלא גם קריאה לאחדות ולתמיכה. אנו שמחים לקחת חלק ביצירת אומנות, המסמלת את כוחו של עם ישראל והתקומה.”

ליאור שטסברג , מנכ”ל מטב:  “האסון שפקד את החברה הישראלית בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר הכתה בכל אחד ואחת מאיתנו. וכולנו מחפשים דרך לעבד ולנציח את האובדן והשכול. אנחנו גאים לקחת חלק ולהיות שותפים במיזם המרגש של הכנת הפסיפס. המיזם הזה הוא עדות לחשיבות הרבה שיש לשיתופי פעולה ויוזמות אשר תורמים לחוסנה של הקהילה, והאזרחים הוותיקים בפרט. כשם הפסיפס מורכב מהרבה מאוד חלקים שיחד יוצרים תמונה גדולה ומרהיבה כך גם החברה הישראלית כולה עשויה מפרטים שיחד מרכיבים תמונה של עם בעל חוסן, נחישות ועוצמה וכפי שכתוב בשלט ” עם ישראל חי”  למרות ולצד הכאב.”

שרונה אריאל, מנהלת יחידת ההתנדבות בגני תקווה: “התגייסות המתנדבים למיזם הכנת הפסיפס ‘עם ישראל חי’ היא הוכחה נוספת לרוח ההתנדבות והחוסן של תושבי גני תקווה. לראות את הקהילה שלנו מתאחדת במאמץ משותף להנצחת הנרצחים ולשליחת מסר של תקומה לעם ישראל, ממלא את הלב בגאווה ובתקווה. הפסיפס הזה הוא לא רק יצירת אמנות; הוא סמל לרוח בלתי שבירה ולנחישות להמשיך, לבנות ולהתגבר יחד.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן