פרויקט "אופק למצוות" לנערים עם צרכים מיוחדים במודיעין

טקס סיום של שנת פעילות נוספת של פרויקט "אופק למצוות" במסגרתו חווים נערים עם צרכים מיוחדים חווית בר מצווה מרגשת בליווי מדריכים מתנדבים סגן ראש העיר, עמיעד טאוב: "חוויה שורשית מיוחדת במינה"

טקס סיום נוסף של פרויקט "אופק למצוות", פרויקט בר מצווה לנערים עם צרכים מיוחדים התקיים לאחרונה בבית הכנסת היכל נחום בשכונת משואה במודיעין. את הפרויקט המרגש מובילה עמותת כנפי רוח בשיתוף האגף לשירותים חברתיים במודיעין.

הטקס בו השתתף גם סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב שיזם את התכנית כלל ארוחת ערב, אירוע מוסיקלי וחלוקת תעודת וספרי תנ"ך לכל המשתתפים הנרגשים יחד עם בני משפחותיהם.

מדובר בפרויקט שנתי מקרב ומחבק של חיבור לשורשים המעניק חוויה יהודית מותאמת אישית לכל משפחה מיוחדת בהובלת ארגון כנפי רוח המופלא שמובילים ברגישות ונחישות יאיר ושירי שרבט והרב אלון חזני וחגית חזני.

תכנית אופק למצוות הינה תכנית ליווי והכשרה של בני נוער עם צרכים מיוחדים לטקס בר המצווה הכוללת עלייה לתורה והנחת תפילין, התכנית מועברת ע"י מתנדבים שעברו הכשרה מקצועית בשיתוך האגף בצורה חווייתית, מעצימה ומרגשת.

מדובר בפרויקט שנתי, שכולל מפגשים המותאמים לנערים בכל רמות התפקוד. בין היתר, יילמדו הנערים ובני משפחותיהם להניח תפילין, יקיימו מפגשים חווייתיים ויעשו חידונים, למידה על נושא התפילין והקריאה בתורה וגם מפגשים עם ההורים, האחים, הסבים והסבתות במטרה שכל המשפחה תחווה את שנת בר המצווה.

לתכנית שותפים: יאיר שרבט, אלון חזני וחגי טננבוים מעמותת כנפי רוח וכן וצוות המדריכים המתנדבים המלווים את בני הנוער. מרינה שדה מנהלת האגף לשירותים חברתיים, ענת נהור ראש צוות צרכים מיוחדים וצוות העו"סיות, יעל שטיינמץ מנהלת המרכז למשפחה וסיגל חדד מנהלת הפרויקטים של האגף.

יוזם הפרויקט, סגן ומ"מ ראש העיר, עמיעד טאוב: "בר מצווה הינה חוויה ערכית ויהודית, שהינה מאבני היסוד ביהדות. אני מאמין שכל ילד ומשפחה זכאים לחוות את ההתרגשות והמעמד הייחודי בדרכם. הפרויקט שנבנה בשנה האחרונה מכיל את כל האיזונים בין רמות התפקוד של הנערים עם הצרכים המיוחדים, לבין רצונותיהם של בני המשפחה ומלווה ע"י אנשי מקצוע באגף לשירותים חברתיים במטרה לאפשר חוויה מותאמת אישית לכל משפחה."

מרינה שדה, מנהלת האגף לשירותים חברתיים " גם השנה מחלקת צרכים מיוחדים באגף לשירותים חברתיים מימש את משאלת ליבם של 10 ילדים עם צרכים מיוחדים לחגוג בר מצווה ביחד עם משפחתם כמו כל ילדי ישראל.

מטרת התכנית להביא למצוות, כולל עליה לתורה, ילדים עם מוגבלות וללוות אותם באופן אישי באמצעות מתנדבים של ארגון כנפי רוח. הליווי מותאם למאפיינים של הילד, יכולותיו האישיות ותוך שיתוף פעולה מלא עם המשפחה.

במפגש סיום התכנית, נפגשו המשפחות, הצוות המסור של ארגון כנפי רוח ועובדות סוציאליות של האגף שחברו יחדיו לציין סיום של מסע משמעותי ומרגש עבור משפחות מיוחדות בעיר."

יאיר שרבט אמר בסיום :"הלואי וכל משפחה שיש לה ילד מיוחד, תדע שיש לה את האפשרות לחגוג ארוע בר מצווה מיוחד ומותאם, ולא תוותר על הזכות לציין את היום המיוחד, זכות שיש לכל נער יהודי שהגיע למצוות. מכירים משפחה שכזו? הפנו אותה אלינו! יש לכם ילד מיוחד? דברו איתנו!"

 

◼️ חדשות מודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית מודיעין-מכבים-רעות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן