עשרות אנשי חינוך מאילת ומחבל אילת עברו הכשרה לעידוד שיח מצמיח בכיתה

 

30 אנשי ונשות חינוך מאילת וחבל אילות, עברו הכשרה ייחודית לעידוד שיח מצמיח בכיתה. את ההכשרה העבירה עמותת “מצמיחים” הפועלת להפחתת אלימות וניכור בבתי ספר והיא הועברה בשיתוף מרכז פסגה בעירייה הפועל לפיתוח תמידי של סגלי ההוראה.

עמותת “מצמיחים” הפועלת באילת כבר מספר שנים, מובילה מודל התערבותי ייחודי המבוסס על למידה רגשית חברתית SEL ומעבירה הכשרות המציידות את אנשי החינוך בכלים אפקטיביים להתמודדות במסגרת הכיתתית עם אלימות, חרם, בריונות והצקות, במטרה לקדם אקלים חברתי מצמיח. מודל העבודה מקדם גם תלמידים מצמיחים הפועלים לשיפור האקלים החברתי והפחתת אלימות וניכור בכיתות, תוך שימוש בשיח רגשי ב”גובה העיניים”.  מגי טובל המובילה את הפרויקט דרך מינהל שח”ק בעירייה בשיתוף הרשות לביטחון קהילתי ציינה, כי דגש רב מושם השנה בהעשרת צוותי החינוך ומתן כלים אופרטיביים בכל הקשור להתנהגויות בסיכון כולל תכניות המותאמות לכל בית ספר בהתאם לצורכי התלמידים כחלק משילוב מערכת גפ”ן המאפשרת גמישות פדגוגית ניהולית לכל בית ספר.

במסגרת ההכשרה, קיבלו כאמור אנשי ונשות החינוך, כלים להתמודדות עם התופעות ומגוון של אפשרויות לקידום שיח מצמיח במגוון נושאים העולים בכיתה. הצוותים שהשתתפו בפעילות ציינו בשיחת הסיכום, כי הקורס היה יעיל, משמעותי, פרקטי וחשוב ביותר. המשתתפים הדגישו את החשיבות שכלל צוותי החינוך צריכים לעבור את ההכשרה במטרה לשנות את השיח ולייצר אקלים מיטבי במערכת החינוך.

עדי דמארי – רכזת מוגנות עירונית מציינת שגם לה הקורס היה משמעותי ותורם ביותר למרות שהיא לא מחנכת בבית ספר, אלא מגיעה מהחינוך הבלתי פורמאלי. “הקורס העצים אותי והעשיר אותי ברעיונות לעבודה מול קבוצות הנוער איתן אני פועלת. כצופה מהצד על אנשי החינוך שעברו את הקורס, אני יכולה להגיד בוודאות, כי ניכר שבמהלך הקורס המשתתפים עברו תהליך ומעניין יהיה לראות את התוצרים ברמה הפרקטית בבתי הספר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן