עליית הריבית נעצרה- מה המשמעות?

נגיד בנק ישראל הודיע לאחר 10 פעמים רצופות שבהן הריבית עלתה
כסף

נגיד בנק ישראל הודיע לאחר 10 פעמים רצופות שבהן הריבית עלתה, כי החודש הריבית לא תעלה ותישאר ללא שינוי. האם מדובר במגמת ירידה או שזו השהייה לצורך עלייה חדה יותר? 

“לאור ניתוח הממצאים בשוק הפיננסים ברמה הלאומית והבינלאומית, אני מניח שאנחנו לא נחזור בשנים הקרובות לפחות לסביבת הריבית שהכרנו לפני כשנתיים. יחד עם זאת אני מעריך כי תהיה התמתנות וירידה בריבית אך  הירידה תהיה מתונה יותר ובקצב איתי יותר ממה שעלתה” מסביר אודי אללי יועץ פיננסי לעסקים ומשכנתאות.

על אף שנראה כי עולם הכלכלה הוא עולם ריאלי של מספרים ואחוזים, טמונה בו גם הרבה מאוד פסיכולוגיה, כלומר, אנשים עדיין יושבים על הגדר והפחד ‘מהלא נודע’ מונע מהם להתקדם. המשכנתאות עולות, הריביות מזנקות, המחירים מתפסים והציבור? חסר אונים ולא תמיד יודעים כיצד לחשב את הצעדים. נגיד בנק ישראל ער לקושי והבהיר כי הוא מבין את הקשיים שקיימים למשקי הבית והעסקים בסביבת הריבית הנוכחית וזה ללא ספק מעודד לקראת 2024 “צריך לקחת בחשבון שאולי נצפה בעלייה בתקופת הביניים” מזהיר אללי, “הצפי לירידה הוא ברבעון הראשון / השני ב2024, הריבית תרד במתינות מכיוון שסביבת הריבית הנמוכה אליה התרגלנו עד  שנת 2022 הייתה בעלת אפקט שלילי על השקעות בינלאומיות וצמיחת המשק, ריבית גבוהה יותר מעודדת השקעות חיצוניות וכלכלה בריאה”.

לצד התחזיות שמסתמכות על נתונים ריאליים, צריך להבין כי אנו חיים במציאות מורכבת , אי אפשר לחזות את העליות והירידות מראש. ברמה הפנים מדינית- המצב הבטחוני והמצב הפוליטי הנפיץ, וברמה הבינלאומית- המלחמה שממשיכה בין רוסיה לאוקראינה שלה השפעה ישירה על העלייה בכל הייבוא, ובייבוא חומרי בנייה בפרט, ובין אם זה במלחמה הקרה שמתגבשת בין ארה”ב לסין על המעמד “המעצמה הגדולה” כאשר שתי המדינות משתמשות באמצעים כלכלים שמשפיעים באופן ישיר גם עלינו. משמע- אנחנו תלויים בהמון גורמים ולא בתנאי מעבדה.

כל אלו ממחישים את החשיבות שבהתייעצות עם איש מקצוע: “מי שנמצא בהתבלטות לגבי משכנתא ובמיוחד בעלי עסקים שנפגעו תזרימית מעליית הריבית נדרשים לייעוץ מקצועי כדי לחשב את הצעדים באופן מושכל” ממליץ אללי.

 לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-נדל”ן, כלכלה ועסקים >> לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן