עיריית רחובות בתגובה לטענות ועד העובדים: "נחושים להבריא את העירייה ולקעקע אי-סדרים ושחיתויות"

עיריית רחובות לא תתפשר ולא תאפשר פגיעה באינטרסים של תושביה
עיריית רחובות - מבנה העיריה

בדיון שהתקיים היום, רביעי (9.10) בבית הדין האזורי לעבודה, בעקבות בקשה שהוגשה על-ידי הסתדרות העובדים הכללית, בנוגע לטענות על פגיעה בפרטיות עובדי עיריית רחובות, הוכח בפני בית המשפט כי אין בדל ראייה לטענות אלה, וכי מדובר בניסיון של ועד העובדים להלך אימים ולהתערב שלא כדין בתהליכי ביקורת או בתהליכי ההתייעלות של העירייה בעצם הגשת הבקשה, כשהוועד עצמו מנסה להסתיר אי סדרים הגובלים בפלילים. בית המשפט צפוי לתת את החלטתו בימים הקרובים.

ראש העיר מתן דיל: "אני נחוש להתעלם מרעשי הרקע שכל מטרתם לנסות להסיט אותי מהמטרה שהצבתי לעצמי להמשיך בעוצמה להבריא את העירייה ולקעקע אי-סדרים ושחיתויות, ומבטיח לעמוד איתן ולשמור על האינטרסים של כל תושבות ותושבי רחובות.״

כזכור, עם כניסתו לתפקיד, גילה ראש העיר מתן דיל, עירייה המנוהלת עם בור תקציבי עצום, ומאז הוא פועל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם משרד הפנים, ואף הציג תכנית התייעלות מקיפה ומקצועית, אשר כוללת בין היתר הגברת הכנסות, צמצום הוצאות והתייעלות ארגונית, ובכלל זה פיטורי עובדים, דבר אשר באופן טבעי מייצר לחץ אצל ועד העובדים, שפעם אחר פעם מגיש בקשות לסכסוך עבודה. כיום, נידונה בבית הדין בקשה נוספת של ועד העובדים, אשר בבסיסה טענות משוללות יסוד ומופרכות. כזכור, בקשת הועד הקודמת לא אושרה ע"י בית הדין.

בתגובתה לעתירה, דחתה עיריית רחובות מכל וכל את הטענות שעלו בבקשה ואף דרשה מבית הדין לדחות את העתירה על הסף. העירייה, אשר יוצגה באמצעות עו"ד רעות שגיב ועו"ד דרור גל, ובנוכחות מנכ"ל העירייה מאיר דהן והיועצת המשפטית מיכל דגן, הציגה טענות כבדות משקל כנגד אמיתותן של העובדות המצוינות בבקשה, ולצד זאת הדגישה את ניסיון ועד העובדים להלך עליה אימים ולהתערב שלא כדין בתהליכי ביקורת או בתהליכי ההתייעלות בעצם הגשת הבקשה, כשהוועד עצמו מנסה להסתיר אי סדרים הגובלים בפלילים. במהלך הדיון, הפצירו חברי הוועד בהנהלת העירייה לחשוף דו"ח מומחה שבחן את החשדות לפריצה למחשבי העובדים, מבלי להביא בחשבון את השלכות פרסומו של דו"ח רגיש כזה, הכולל נתונים טכניים חסויים שעלולים לסכן את אבטחת המידע של תושבי רחובות. בית המשפט קיבל את הטענה כי במקרה זה יש להסתפק בחוות הדעת של המומחה.

עיריית רחובות טוענת בתגובתה, כי בניגוד לאופן הצגת הדברים לא היה כל אירוע של דליפת מידע, גישה למידע רגיש או פגיעה כלשהי בפרטיותו של מי מהעובדים, בשים לב לכך שהבקשה אינה כוללת כל ראיה, למעט גיבוב טענות מומצאות שהובאו בכותרות בלבד.

למען הסר ספק, ונוכח חומרת הטענות, פנתה העירייה וביצעה בדיקה באמצעות יועץ חיצוני, ניצן לוי מחברת סייבקס, מומחה בעל שם עולמי בתחום אבטחת המידע, ומסקנותיו הן כי לא נמצאה ראייה לדליפת מידע או חשיפה של מידע רגיש כלשהו, לראש העיר מתן דיל אין כלל אפשרות כניסה או גישה לתיבות דוא"ל של מי מעובדי העירייה ולא נמצא כי החברה עמה התקשרה העירייה, חרגה מהמנדט שניתן לה. יש לציין כי עיריית רחובות פועלת תוך שמירה קפדנית על זכויות העובדים ורווחתם.

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן