עיריית אור יהודה תירגלה פינוי תושבים למחסה המוני

לא לוקחים סיכונים: העירייה דימתה אפשרות של פינוי תושבים לחניון תת קרקעי ותירגלה את מערכי העירייה השונים בהספקת מענים בשלל תחומי החיים. ראש העיר, ליאת שוחט: "מדובר באתגר בלתי רגיל, אבל אנחנו ערוכים למציאות הקשה הזו"

עיריית אור יהודה לא לוקחת סיכונים לאור האירועים המתגלגלים בצפון ונערכת במלוא המרץ לתרחישים הקיצוניים ביותר, כשהיום (רביעי) בוצע תרגול של פינוי תושבים למחסה המוני אל חניון תת קרקעי.

במסגרת התרחישים האפשריים שאליהם נערכת העירייה, מדובר על פינוי תושבים שאינם בעלי ממ"ד אל מקומות מוגנים לצורך שהות ממושכת. במידת הצורך, ייפתחו מקלטי בתי הספר, אך ייעשה שימוש גם בחניונים תת קרקעיים הקיימים ברחבי העיר כך שהתושבים יוכלו לקבל את השירותים הנדרשים במקום אחד ויוכלו להיות בטוחים תחת ההפגזות הצפויות.

במסגרת התרגיל שהתקיים, תלמידי חט"ב יובלים דימו את התושבים. הם הגיעו אל החניון עם מזרנים והתקילו את עובדי העירייה והמתנדבים בשלל תרחישים כדי לדמות התמודדות לא פשוטה עם אוכלוסייה שלחוצה מטבע הדברים מהמצב וזקוקה לשלל פיתרונות לשהות הממושכת.

ראש העיר, ליאת שוחט, יחד עם מנכ"ל העירייה, גיל ממון, ומנהל אגף ביטחון וחירום, כפיר אדרי, ניהלו את האירועים. מפקד נפת גנים, אל"מ (מיל') ג'ון רז, הגיע לביקור בתרגיל והתרשם מהרצינות ואופן העבודה של כלל מערכי העירייה.

שוחט ציינה: "זהו ללא ספק אחד התרגילים החשובים ביותר. אנחנו אמנם פורצי דרך בנושא תרגול מחסה המוני, אך לא ויתרנו על כך למרות האתגר הגלום בתרגיל מהסוג הזה. חשוב לי לדעת שלתושבים שלנו יהיה את המענה הטוב ביותר בשעת חירום, ולשם כך ההתנסות של עובדי העירייה והמתנדבים עם מציאות לא מוכרת היה קריטי. למרות התיפקוד המצוין של כל הגורמים, אנו נבצע הפקת לקחים כדי ליישם ולהשתפר עוד יותר. הלוואי ולא נזדקק לכך".

העירייה פתחה לטובת התרגיל עמדות רישום, עמדת מידע, הפעלות לילדים, עמדת ביטחון, עמדת לוגיסטיקה, עמדת עזרה ראשונה, חלוקת מים, עמדת הצטיידות אישית, עמדת עיתונאים, ביטוח לאומי ואיזור מרוכז לתפילה – כל זאת כדי לשמור על המשך שגרת החיים ככל שניתן. העובדים והמתנדבים נדרשו לספק שלל מענים ועשו זאת בצורה מיטבית.

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: סטודיו ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן