נתונים מרשימים למוקד העירוני במודיעין

זמן המתנה ממוצע של 10 שניות בלבד למענה במוקד, 96% מהפניות טופלו בהתאם לתקן הנדרש ומאות מצלמות למוקד הרואה

המוקד העירוני מסכם את שנת 2022 עם נתונים מרשימים ובראשם, טיפול ב-96% מהפניות בהתאם לזמנים בתקן הנדרש, המעיד על רמת שירות גבוהה לתושבים. המוקד זמין 24 שעות ביממה ובשנה החולפת התקבלו בו 147,400 שיחות לעומת שנת 2021 בה היו 141,000 שיחות. 

נתון מעניין נוסף, בהקשר זה, הוא זמן ההמתנה המהווה בד”כ סיוט מתמשך עבור פונים למוקדי השירות השונים, ובמקרה זה ישנו נתון משמח מאוד לפיו זמן ההמתנה הממוצע  למוקד העירוני הוא בסך הכל 10 שניות. במוקד מספרים כי אחת הפניות המשעשעות שנעשו בשנה האחרונה, הייתה מתושב שהתקשר לדווח על אדם ששוכב בכביש מכוסה ויוצאת ממנו אנטנה. השיטור העירוני שהגיע מיד למקום דיווח כי מדובר במטריה שחורה שבורה שנמצאת בכביש. 

כמות הפניות שתועדו ודרשו טיפול (כאלו שלא היו לצורך קבלת מידע כלשהו) בשנת 2022 עומדת על כ-83,500 פניות, מתוכן 21,800 פניות נעשו באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות ובראשן הוואטסאפ של המוקד העירוני שמספרו 052-400-4254. בנוסף, נערכו פניות באמצעות אתר העירייה והאפליקציה העירונית.

כאשר משווים את הנתון לשנת 2021 בה היו 16,000 פניות דיגיטליות, ניתן להסביר את הקפיצה המשמעותית בשדרוגים הרבים שמבצעת העירייה להנגשת השירותים לתושב באופן מקוון ונוח. 18,800 פניות נעשו בשנה האחרונה בנושאי אשפה, גזם וניקיון. 9,255 בנושאי תשתיות כבישים, חשמל, תמרורים ועוד. 

תהליך חשוב נוסף שנעשה בשנתיים האחרונות ומקבל תאוצה הוא הפיכת המוקד ל”מוקד רואה” באמצעים טכנולוגיים של מאות מצלמות ומצלמות חכמות הפרוסות ברחבי העיר, בדגש על מוקדים רגישים, כאשר חלק מעבודה זו נעשית בשיתוף פעולה עם המשטרה. רק בשנה האחרונה בוצעו עשרות תחקירים משטרתיים של תאונות פגע וברח, גניבות רכבים, איתור חשודים ועוד. בנוסף, ישנם במוקד הרואה רחפנים אשר מופעלים ע”י אגף הביטחון והחירום ומסייעים לאבטחת אירועים גדולים וקבלת תמונת מצב מקיפה מהשטח במקרים של חשודים, שריפות, תאונות ועוד. לרחפנים מצטרפים כמובן סיורים יזומים רבים שעורכים סיירי הביטחון והשיטור העירוני. עד כמה רבים? רק בשנת 2022 בוצעו 40,000 סיורים יזומים, ממוצע של 110 סיורים ביממה להגברת תחושת הביטחון ואיתור פעילויות חשודות או אסורות בשטח.

בשנת 2023 צפויה לגדול פעילותו של המוקד הרואה עם הרחבת מערך המצלמות ותוכנות מתקדמות וחדשות לשדרוג המוקד, יגדל מספר נציגי השירות במוקד הביטחון ובמוקד הרואה, מערכת הטלפוניה תשודרג למערכת חדשנית וימשיך להיות מפותח תחום הבקרה על עבודת המוקד להתייעלות בשירות לתושב.

צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן