מתנדבי ידידים מאילת השתתפו בתרגיל החירום העירוני

נתי טויטו, מנהל מרחב אילת והערבה: “המתנדבים שלנו לא מסתפקים בסיוע שגרתי בדרכים, אלא נכונים להגיש סיוע גם באירועי חירום – שחלילה לא יהיו”

במקביל ללחימה הנמשכת בדרום ובצפון, קיימו השבוע בפיקוד העורף תרגיל סע”ר (סיוע־עצמי־ראשוני) בעיר אילת יחד עם אגף חירום וביטחון של העירייה, וכוחות כיבוי והצלה ומד”א.

במסגרת הפעילות לשעת חירום בידידים, לקחו חלק בתרגיל גם מתנדבי ידידים מסניף אילת שהוכשרו לכך בעבר. בתרגיל נכחו גם נציב כבאות ארצי וכן מנהל מד”א של מרחב אילת, כאשר ההשתתפות בתרגיל הייתה תודות למנהל אגף חירום בעירייה מר אילן חדידה שמקדם את נושא הסע”ר והחירום בעיר, בשיתוף פעולה תמידי עם ארגון ידידים.

התרגיל שנערך דימה קריסת אגף באחד המלונות בעיר כאשר המתנדבים מחלצים לכודים מההריסות ומשתתפים במגוון הפעילויות בו נדרשו במסגרת הכשרת הסע”ר. מטרת התרגיל הינו הדמיית אירוע חירום המצריך התמודדות אקטיבית, בין השאר בעת רעידת־אדמה או פגיעת טילים, עם תחילת האירוע ועד להגעת כוחות כב״ה, פיקוד־העורף ואנשי רפואה דחופה. התרגיל ממחיש פעילות בזירות אסון מורכבות, סיוע חילוץ ממבנים שקרסו, כיבוי אש, הגשת עזרה ראשונה, מודיעין אוכלוסייה ועוד.

קורסי הסע”ר אותו עוברים מתנדבי ומתנדבות ידידים מעת לעת, הוא פרי שיתוף פעולה של הארגון עם כלל הגופים המקומיים ברחבי הארץ, תוך ניצול של כוח האדם והרחבת מעגל המחלצים ומעניקי הסיוע בזמן חירום.

נתי טויטו, מנהל מרחב אילת והערבה: “כבוד גדול וחשיבות עצומה לקחת חלק בתרגיל שכזה. אנו מרגישים את איתנות העורף ואת החוסן הישראלי לכל אורך הלחימה. המתנדבים שלנו לא מסתפקים בסיוע שגרתי בדרכים, אלא נכונים להגיש סיוע גם באירועי חירום – שחלילה לא יהיו. חלק ממתנדבי ידידים באילת סיימו קורס סער 01. מחזור שני סיים לפני כשבועיים והתרגיל הגיע בדיוק בזמן. בעוד כשבוע וחצי אמור להיפתח מחזור ראשון של מחלץ 02 שמיועד למסיימים קורס סער 01. קיום קורסי ההכשרה וההשתתפות בתרגילי החירום הם חלק מהחלטה אסטרטגית של מנהלי הארגון לפיה מתנדבי ידידים ייטלו חלק בהגשת עזרה באירועים לא שגרתיים המחייבים מענה מיידי טרם הגעת כוחות נוספים לזירה”.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ידידים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן