משפחתו של מרן הרב קנייבסקי ביקשו מהציבור שלא להגיע לביתו במהלך השבת; הלוויה – ביום ראשון

מפקד מרחב דן במשטרה, נצ"מ דני חדד, הגיע למעונו של מרן הרב קנייבסקי, כדי להיערך למסע הלויה. המשטרה תתגבר כוחות ותקבל סיוע ממחוזות רבים ברחבי הארץ, לצורך היערכות למסע הלוויה, שצפוי להיות מהגדולים שידעה המדינה. בני משפחתו של מרן ביקשו מהציבור שלא להגיע לביתו במהלך השבת. לאחר צאת השבת יימסרו סידורי ההלוויה המלאים ודרכי הגעה של הציבור מכל רחבי הארץ. חברות התחבורה הציבורית נערכות להוציא נסיעות מיוחדות מכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

הרב קנייבסקי הידוע הלך לעולמו בגיל 94, לאחר שהתמוטט בביתו. ראש הממשלה בנט מביע צער עמוק על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל-"ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה. תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה. הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

מארגון זק״א נמסר: נהפך לאבל מחולנו, פלגי מים ירדה עיני על שבר בת עמי, נפלה עטרת ראשנו, אוי נא לנו. ארגון זק"א מתאבל מרה יחד עם כל בית ישראל, על הלקח בפתואמיות מרן שר התורה גדול הדור, רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי זצוק"ל לישיבה של מעלה, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם.

ארגון 'איחוד הצלה' כואב והמום יחד עם כלל בית ישראל את הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל. אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר כי "צוות אמבולנס של איחוד הצלה בפיקודו של סגן יו"ר הסניף ישראל אלתר ביצעו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חיי מרן שר התורה. באגף המבצעים של הארגון נערכים לאבטחת המשתתפים בהלוויה".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער: ״הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של ״שר התורה״ הרב חיים קנייבסקי. הערצתי את צניעותו, תבונתו העמוקה ומסירות-הנפש שלו בלימוד התורה. פעמים רבות ביקרתי בביתו, בעיקר לפני חגי ישראל. כל ביקור היה חוויה שלא אשכח. הוא היה ענק שיחסר לא רק למי שראו בו את מנהיגם, אלא לכלל ישראל. יהי זיכרו ברוך".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. ‏אבל וכואב עם כל עם ישראל על הסתלקותו של ארון האלוקים, גדול וגאון בתורה ובמידות, מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ‏ברוך דיין האמת".

ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב, הליכוד: "אני מרכינה ראש ואבלה יחד עם כל עם ישראל על פטירת גדול הדור, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. הרב קנייבסקי היה לדמות מופת, חכמתו וברכותיו ליוו את ההנהגה הלאומית בצמתים רבים. מדינת ישראל תנצור את דמותו של הרב ואני שולחת תנחומים לכל האבלים על פטירתו בעם היהודי כולו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "ברוך דיין האמת. קיבלתי כעת את הבשורה המרה על פטירתו של גדול הדור הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, איש קדוש שהקדיש את כל חייו למען לימוד התורה ותפילה למען עם ישראל. הרב היה סמל ומופת של אהבת התורה והארץ, תוך חיי צניעות וענווה. הרב יחסר לכל עם ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד): "אבל גדול ירד על עם ישראל! ‏יחד עם כל עם עם ישראל אני המומה, עצובה וכואבת, פוסק וגדול הדור נפרד מאיתנו. ‏יהי זכרו ברוך. ‏תנחומים למשפחה ולכל בית ישראל".

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך: "ברוך דיין האמת. נעצבתי עמוקות לשמוע על מותו של הרב קנייבסקי. מחנך ומורה דרך, מגדולי ישראל של הדורות האחרונים. בשנתיים האחרונות עמד בחזית המלחמה בנגיף הקורונה ודאג להציל נפשות. יהי מליץ יושר על עם ישראל ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

יהי זכרו ברוך.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן