מפרץ אילת: כ-100 ק״ג פסולת נאספו מהחוף ומהים

המבצע נערך בשיתוף עמותת צלול, המצפה התת ימי, עיריית אילת – היחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת-אילות, עמותת סביבה מדבר וים וארגון 'אקופיס', במסגרת שבוע ניקיון החופים הבינלאומי ולרגל שנת ה-25 של עמותת 'צלול'.

תלמידי בתי ספר נוף אדום ואופיר התאספו לצד מתנדבים רבים בחוף החשמל לפעילות ניקיון החוף בשילוב הסברה חינוכית על פלסטיק בשוניות ולצלילות ניקיון מקצועיות, בהם נאספו כ-100 ק"ג פסולת, כולל מגבות מלון, מגבונים ויריעת דשא סינתטי, ברזלים ומוטות במשקל של כ- 20 ק״ג, מלכודות דיג ושברי חכות במשקל כולל של כ- 30-40 ק״ג, בקבוקים, פקקי בירות ופחיות במשקל של כ-4 ק״ג, כ-10 ק״ג פסולת תיירות מעורבת, בעיקר פלסטיק, קליפות פיצוחים, מקלות ארטיקים ועוד, וכמעט 1.5 קילוגרם של בדלי סיגריות!

אביב לוי, המנהל המדעי של המצפה התת ימי, שניהל את עבודת צוות צוללי המצפה מספר: "אחת הבעיות הגדולות באילת היא הרוח, שמעיפה ושסוחפת דברים אל תוך הים. צוות הצוללים שלנו חילץ בסיזיפיות דברים שנכרכו על האלמוגים, שהם בסיס החיים התת ימיים בשונית, וחונקים אותם, וגם עטיפות ארטיקים, בקבוקי פלסטיק, כובעים וכלים חד פעמיים מהים עצמו. על החוף נאספו דברים, שהם נטו בשליטה של הנופשים".

המבצע נערך בשיתוף עמותת צלול, המצפה התת ימי, עיריית אילת – היחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת-אילות, עמותת סביבה מדבר וים וארגון 'אקופיס', במסגרת שבוע ניקיון החופים הבינלאומי ולרגל שנת ה-25 של עמותת 'צלול'. הוא התקיים בעשרות מוקדים במקביל ברחבי הארץ ובהשתתפות אלפי אנשים, כולל אירוע ניקיון חופים גדול בחוף פלמחים לזכרו של סמ"ר גל שמואלוף שנפל במלחמת 'חרבות ברזל'. אירועים נוספים הוקדשו לזכרם של אוהבי ים ועמדו בסימן ניקיון בדלים ומיקרופלסטיק, וסך הכל נאספו למעלה מטון וחצי פסולת. מטרת הפעילות לתמוך בקידום חקיקה ואכיפה למניעת פלסטיק חד פעמי בחופים.

מור גלבוע מנכ"ל עמותת צלול: "הפסולת בים, בחופים ובנחלים היא לא גזירת גורל, ועם התנהלות אחראית וסביבתית יותר, קודם שלנו ובהמשך של הרשויות, נוכל ליהנות מ-ים, חופים ונחלים הרבה יותר צלולים. ניקיון החופים הגדול התקיים בסימן 'חוףשיים מפלסטיק'- חופים נקיים מחד פעמי ובמסגרת המאמצים הרבים למיגור פלסטיק חד פעמי בנחלים, בים ובחופים.

ניקיון החופים הגדול התקיים תחת הקריאה לרשויות המקומיות לקדם חוקי עזר עירוניים ולהגביר את האכיפה והפיקוח במניעת פלסטיק חד פעמי בחופים כדי שהחופים שלנו יוכלו באמת להיות חוףשיים מפלסטיק ומפוסלת חד פעמית.

אנחנו מודים לכל השותפים שלנו במוקדים השונים ולמאות המתנדבים שגם בימים לא פשוטים אלו הגיעו לתת אהבה לים, לחופים ולנחלים שלנו שבמיוחד עכשיו מהווים מרחבים של רוגע, שפיות וחיבור לטבע. אנחנו גאים ומברכים על הזכות להוביל את המהלך הזה לרגל שנת ה 25 של עמותת צלול ובמקביל לשבוע ניקיון החופים הבינלאומי ומאחלים לכולנו שנה טובה וצלולה וימים שקטים ובטוחים יותר".

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: נדב דסברג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן