מפגש כזה עוד לא היה: רוח חדשה ברמלה

“רותם כהן כחלון היא השינוי שנדרש לעיר שלנו בתחום החינוך – יש לה קבלות של עשייה ותכנית סדורה בנושא ואני מתרגשת להיות חלק מצוות המתנדבים שלה, רותם היא פשוט הדבר הכי נכון לרמלה”

מצע סיעת ‘רוח חדשה ברמלה’ יוצא לדרך בהובלת ראשת הסיעה, רותם כהן כחלון.

המצע נכתב בהשתתפות עשרות משתתפים רמלאים שנרתמו ליוזמתה של כהן כחלון, מהנשים המובילות, האיכותיות והכל-יכולות ברמלה בפרט ובארץ בכלל. “במשך ערב שלם, מעל שלוש שעות קדחתניות, ישבנו תושבים ומומחים מרמלה מכל תחום- אנשי ונשות צבא ושיטור במיל’, מהנדסים, עורכי דין, מורים ומורות, רואת חשבון ועובד סוציאלי, עצמאיים, סייעות, סטודנטים וכותבות תוכנה, פנסיונרים ונערים בני 17, מכל המגוון היפה של העיר שלנו לחשיבה משותפת ושולחנות עגולים לכתיבת מצע ודיון בנושאים הבוערים בעיר – במפגש עצמו התנהלו שיחות ודיונים בחמישה שולחנות עגולים לפי תחומים שבהם התבקשו המשתתפים לדון לרבות מתן פתרונות קונקרטיים”, סיפרה.

מדובר במהלך גאוני של שיתוף ציבור אמיתי לכתיבת מצע וחזון לעיר שיהווה מסמך מפת דרכים לשינויים הנחוצים בעיר, כחלק מהמהפך אותו היא מובילה בעקביות בעשור האחרון כנציגת ציבור וכפעילה חברתית-ציבורית בתחומי החינוך בעיקר. כפי שפורסם בחדשות 08, בחרה כהן כחלון לרוץ עם סיעת ‘רוח חדשה’ תחת הסלוגן “שרת החינוך של רמלה” שכן החינוך הינו אחד מהתחומים הדחופים לטיפול בעיר ומאידך קרובים לליבה. יחד עם עו”ד מלכה מששה מנגיסו, עליה הכריזה כמספר 2 בסיעתה ולצד צוות המטה של “רוח חדשה ברמלה” קוים מפגש שכמותו לא ראתה העיר רמלה ככל הנראה מעולם.

“קודם למפגש, פיתחנו מתודה לכתיבת מצע בשיתוף ציבור לאחר שחקרנו את הנושא כמספר חודשים” סיפרה כהן חלון לחדשות 08. “במפגש עצמו כולנו, רמלאים שאכפת להם, כתבנו ושייפנו, הוספנו והתעצבנו על הפערים, צחקנו על האתגרים, ובעיקר התמלאנו תקווה שאפשר שיהיה כאן טוב יותר”.

את כל התוצרים יחד עם תוכנית סדורה שעליה עמלה עליה בשנתיים האחרונות עם צוות מומחים, עיבדה לכדי מצע וחזון משותף של סיעת רוח חדשה ברמלה שיופץ השבוע ברחבי העיר. “אני חסידת שיתוף”, היא מודה, “זה יהיה, לעניות דעתי, המצע הראשון של סיעה ברמלה שנכתב כולו על ידי הציבור במתודה משותפת. במשך כל הקדנציה שלי כחברת מועצת העיר באופוזיציה, לא היתה ישיבת מועצה או וועדה אחת שלא ביקשתי מהציבור הרמלאי להפנות אליי שאלות, וכאבים ובקשות למענה מהנהלת העיר ואני גאה על הזכות להשמיע את קול התושבים תמיד. אי אפשר להיות נציגי ציבור בלי הציבור”, הוסיפה.

עו”ד מלכה מששה מנגיסטו פעלה ופועלת בעיר למען תעסוקה והשכלה גבוהה והקימה בעבר את פרלמנט הצעירים שנחל הצלחה גדולה. לדבריה, “התנדבתי בסיירת הורים וכיהנתי עד לפני חודש בתפקיד יושבת ראש וועד ההורים של חטיבת הביניים עידנים ברמלה. אני מכירה את האתגרים החינוכיים ואת הקשיים שתושבי העיר מתמודדים איתם מאד מקרוב. החלטתי להצטרף ולהיות חלק משמעותי ואקטיבי שיזניק את העיר למקום טוב יותר יחד עם רותם ברוח חדשה ברמלה. מה שעשינו במפגש המרגש והמעצים זה צעד נוסף חשוב לפני ההשפעה שתהיה לנו עם כניסתנו למועצה ככוח גדול ומשמעותי לתושבי העיר”.

“זה ממש לא מובן מאליו שעשרות אנשים מגיעים על חשבון זמנם החופשי להיות חלק משינוי גדול שהעיר שלנו הולכת לעבור בעקבות הרוח החדשה אותה מביאה רותם לעיר רמלה” מציינת ניב רגב פעילה חברתית תושבת העיר, “רותם היא השינוי שנדרש לעיר שלנו בתחום החינוך – יש לה קבלות של עשייה ותכנית סדורה בנושא ואני מתרגשת להיות חלק מצוות המתנדבים שלה, רותם היא פשוט הדבר הכי נכון לרמלה”.

רותם כהן כחלון מסכמת: “המצע זה רק ההתחלה, כי העבודה האמיתית תתחיל בע”ה ב-1 בנובמבר – שם יתורגם המצע לתכנית עבודה סדורה איתה נתחיל לעבוד. אין לי ספק שאנחנו הולכים להיות קול וכוח משמעותי לצעירים ולהורים בעיר וגם לדור הותיק שרואה בנו את עתיד העיר, התמיכה שאני מקבלת היא אדירה ממש. תודה”.

◼️ לקבוצת החדשות ברמלה לחצו כאן

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן