מסכימים? 63% מהישראלים מאמינים שיש לעזור לפלסטינים נוכח משבר הקורונה

על פי סקר שערך מכון טרומן לשלום של האוניברסיטה העברית על ידי מכון דיאלוג בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הערבית והיהודית עולה כי רוב הציבור בישראל מאמין כי יש לסייע לפלסטינים נוכח המשבר. הסקר נערך לקראת כנס שבוטל נוכח משבר הקורונה. עוד עולה כי ככל שהישראלים יותר מבוגרים, פחות דתיים ויותר גברים הרצון לסייע עולה.

59% מהנשים סבורות  שצריך לסייע בניגוד ל67% מהגברים. 60% מהחדרים לא חושבים שצריך לסייע לעומת 64% מהחילונים.  80% מבני ה-65 ומעלה ציינו שעל המדינה לסייע לפלסטינים. הסקר גם בחן את סוגיית יוזמת השלום האמריקאית, 54% מהנשאלים השיבו כי אינה תשפר את המצב הביטחוני. עם זאת 53% מאמינים שהסכם שלום ישפר את מצבה הכלכלי של ישראל.

עוד עולה מהסקר:

  • 53% מכלל הנשאלים מאמינים שאם ייחתם הסכם שלום עם הפלסטינים מצבה של כלכלת ישראל ישתפר.
  • 54% מהאזרחים מאמינים שמצבה הביטחוני של ישראל לא ישתפר בעקבות המצב הביטחוני, לעומת 32% שכן.
  • 57% מהיהודים שנשאלו על סיוע לפלסטינים בעקבות משבר הקורונה מאמינים שממשלת ישראל צריכה לסייע לפלסטינים במניעה והתמודדות
  • הגברים התגלו כיותר אופטימיים מהנשים, 58% מהגברים מאמינים שהסכם שלום בין ישראל לפלסטינים ישפר את כלכלת ישראל לעומת 48% מהנשים בלבד
  • 55% מהגברים מאמינים שגם כלכלת ישראל תשתפר בעקבות הסכם עם הפלסטינים
  • 67% מהגברים אמרו שצריך לסייע לפלסטינים עם משבר הקורונה לעומת 59% מהנשים
  • 37% מהחרדים שנשאלו מאמינים שאם ייחתם הסכם שלום עם הפלסטינים מצבה של כלכלת ישראל ישתפר.
  • 52% מהחרדים מאמינים שהמצב הביטחוני ישתפר לאור יוזמת השלום של טראמפ

פרופ׳ ורד ויניצקי-סרוסי, ראש מכון טרומן לשלום באוניברסיטה העברית: ״53% מהישראלים, דווקא כעת בימי פוסט-בחירות, כשהחברה הישראלית שסועה ועדיין כעוסה, מאמינים שבעת הצורך, על ממשלת ישראל להתגייס למניעה וטיפול בהתפשטות המגפה גם בקרב הפלסטינים. יחד עם זאת,  חלקים נרחבים באוכלוסייה לרבות חרדים, צעירים, ונשים פחות רוצים לסייע לשכנינו בעת משבר הקורונה.  59% מהנשים סבורות  שצריך לסייע בניגוד ל67% מהגברים. גם להגדרה הדתית יש משמעות מסתבר, 60% מהחדרים לא חושבים שצריך לסייע לעומת 64% מהחילונים שסבורים כי יש להושיט יד נוכח המשבר.

עם זאת, הנתונים מראים כמה תופעות חברתיות מעודדות – אנחנו רואים שככל שהולך ועולה הגיל של הנסקר, כך עולה נכונותו לסייע – 80% מבני ה-65 ומעלה ציינו שעל המדינה לסייע לפלסטינים, ורק 47% מבני 18-24. אני מקווה שמדובר בתופעה נקודתית בלבד, וגם חשוב לזכור שהסוגיה עדיין לא על הפרק”.

את הסקר ערך מכון טרומן לשלום של האוניברסיטה העברית על ידי מכון דיאלוג בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הערבית והיהודית בקרב 500 נשאלים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן