ממצאי התחקיר הצה”לי לרצח 6 החטופים ברפיח

לא היה מודיעין על הימצאות החטופים במקום, הפיר נקדח יממה לאחר רצח החטופים, בצה”ל בודקים האם שני המחבלים שרצחו את החטופים – חוסלו בידי כוחותינו | צפו בעדכון דובר צה”ל

מהתחקיר הראשוני בצה”ל עולה כי הכוחות של אוגדה 162 שקדחו בפיר שדרכו הגיעו לחטופים – עשו זאת ביום שישי, יממה לאחר שהחטופים כבר נרצחו. כאשר לפי ממצאי המכון לרפואה משפטית הם נרצחו בחמישי.

הכוחות השתמשו בבולדוזר כדי לקדוח באדמה לעומק 20 מטר, עד שמצאו את המנהרה. הנקודה הזו נמצאת כ-700 מטרים בלבד מהמקום שבו הוחזק פרחאן אלקאדי ומשם הוא חולץ 3 ימים קודם לכן. לאחר שהכוחות איתרו את הפיר והחלו לעבוד על חקירתו – חוסלו שני מחבלים שיצאו מתוך התת קרקע במרחב אחר סמוך. כעת פועלים לבדוק את הדנ”א של המחבלים, כדי לבדוק האם הם אלה שרצחו את ששת החטופים ונמלטו.

המנהרה שבה אותרו החטופים – מנהרת מעבר צרה באורך של כ-120-130 מטר בלבד. בסופה היא הייתה חסומה בדלת הדף מברזל, שאותה המחבלים כנראה סגרו לאחר שרצחו את החטופים – והכוחות היו צריכים לעקור מהמקום. מהממצאים שאותרו במנהרה – ככל הנראה 2 מחבלים רצחו את החטופים. במנהרה אותר ציוד לשהייה ממושכת של שבועות שלמים. אותרו שם כמויות גדולות של מים ואוכל, בקבוקי שתן, שירותים מאולתרים של בור ספיגה באדמה, אוכל יבש ומזרנים, וגם מחסניות של קלאצ’ניקוב.

בצה”ל אומרים הערב: “לא היה לנו מודיעין מדויק שהחטופים נמצאים שם – אחרת היינו מנסים לעשות מבצע חילוץ. לא היה מודיעין עבור מבצע כזה. הכוחות פעלו בשטח באופן מאוד מאוד זהיר. בשלב זה ממשיכים למפות את המרחב התת קרקעי ולחקור אותו, עד שיושמד”.

ביום שישי האחרון נכנס דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, כדי לתעד את המנהרה.

התיעוד הזה הוצג בימים האחרונים למשפחות ולקבינט, והערב הוא הוצג בחלקו גם לציבור.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: באדיבות המשפחות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן