מחירי הדירות יד שנייה בפתח תקווה ירדו בכ-5.5%

מניתוח נתוני ההתפשרויות של נדל”ן למכירה באתר יד2 לסיכום המחצית הראשונה של 2024, וכן נתוני רשות המיסים, עולה כי מוכרי הדירות בעיר פתח תקווה הורידו מחיר ב-5.5% בממוצע במחצית

השפעות מלחמת חרבות ברזל, כמו גם עליית הריבית החדה מאז אפריל 2022 ומצוקת הדיור המתמשכת בארץ, באים לידי ביטוי בהורדות מחירים בשוק הדירות מיד שנייה.

מניתוח נתוני ההתפשרויות של נדל”ן למכירה באתר יד2 לסיכום המחצית הראשונה של 2024, וכן נתוני רשות המיסים, עולה כי מוכרי הדירות בעיר פתח תקווה הורידו מחיר ב-5.5% בממוצע במחצית – כך שדירה בעיר נמכרה ב-2.348 מיליון שקל בממוצע, בהשוואה למחיר של 2.517 מיליון שקל שהתבקש במודעת המכירה שעלתה באתר יד2 – פער של כ-132 אלף שקל.

הניתוח התבצע על רקע יריד הדירות החדשות “נדלניישן” של יד2 שיתקיים ב-20-21 בספטמבר באקספו תל אביב, שבו יוצעו למכירה אלפי דירות במאות פרויקטים ברחבי הארץ. ההתפשרויות נמדדו בהשוואה שבין מחיר הדירה המבוקש במודעה, לבין מחיר המכירה הממוצע בפועל ע”פ נתוני רשות המיסים. הניתוח בחן את הפער במחירים במס’ מדדים שונים כמו סוג דירה, מס’ חדרים, וכן בהתפלגות לפי אזור ועיר בארץ.

בהתפלגות הנתונים לפי גודל דירה, עולה כי שיעור ההתפשרות הארצי החד ביותר היה בדירות 1-1.5 חדרים ובדירות 7 חדרים ומעלה – 8% ו-7.8% בהתאמה. בדירות בנות 2-2.5 חדרים שיעור ההתפשרות עמד על כ-7%, בדירות 3-3.5 חדרים על 6.5% ובדירות בנות 4-4.5 חדרים שיעור ההתפשרות עמד על 6%.

באזור תל אביב נרשמה ירידת מחיר בשיעור הגבוה ביותר (7.1% בממוצע), לאחר מכן באזור הצפון והעמקים (6.7%), באזור הדרום (6.5%), והשרון (6.4%). באזור המרכז והשפלה שיעור ההתפשרות היה הנמוך ביותר (5.6%).

איילת ניצן, סמנכ”לית השיווק של יד2, מסבירה כי “נתוני ההתפשרויות באים לידי ביטוי במו”מ על מכירה הדירה, ומשקפים ירידה יחסית בביקוש לדירות יד שנייה, עקב השפעות המלחמה על שוק הנדל”ן הישראלי. ניתחנו את הנתונים לקראת יריד הדירות החדשות ‘נדלניישן’ שיתקיים ב-20-21 בספטמבר באקספו תל אביב, ומצאנו כי ההתפשרויות נובעות מחד מהצורך של הרוכשים בדירות עם ממ”ד, שפוגש היצע נמוך של דירות כאלה. מאידך, הן נובעות מהצעות מכר מפתות לדירות חדשות, עם תנאי תשלום מפתים כגון תשלום מקדמה נמוכה עם החתימה ודחיית יתרת התשלום לזמן האכלוס, או פטור מריבית והצמדה. הירידה היחסית בביקוש לדירות מיד שנייה חייבה את המוכרים להתפשר על מחיר הדירה, ולהוריד מחירים”.

 

 

◼️ לחדשות פתח תקווה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן