מחדל בצה"ל: מישהו החליט שלא ליירט את הכטב"ם

המטרה לא סווגה כמטרת אויב לכן לא הופעלה התרעה והמטרה לא הופלה.

תחקיר ראשוני של חיל האוויר

הכטב״ם שהתפוצץ בתל אביב כן התגלה ע״י מערכות הגילוי האווירי – אך הוחלט שלא ליירט אותו, כי הוא לא סווג כמטרה עוינת

לפי התחקיר הראשוני, המערכות אכן זיהו את הכלי, וגם ראו חלק מנתיב הטיסה שלו – אבל הוא לא סווג כאירוע חדירת כלי טיס עוין וכאיום אווירי במערך ההגנה האווירית. מאחר שהמטרה לא סווגה כמטרת אויב, לא הופעלה התרעה והמטרה לא הופלה. כלומר לא מדובר בתקלה במערכות – אלא מדובר בטעות אנוש שסיבותיה עדיין לא ברורות ועדיין מצויות בתחקור.

בחיל האוויר מודים כי מדובר בתקלה חמורה, לוקחים אחריות על האירוע, מבהירים כי היה צורך להפיל את הכטב״ם ומעדכנים כי בשלב זה – אין כטב״מים נוספים בדרכם לישראל.

בחיל האוויר עדיין לא יודעים לאשר סופית שהכטב״ם שוגר מתימן, אך ניתן לומר שמדובר בכטב״ם לטווח רחוק, שטס בגובה נמוך ועשה את דרכו במשך שעות ארוכות מאוד לשטח ישראל, הגיע מכיוון הים והתפוצץ על הדירה בתל אביב.

במקביל, הלילה היה אירוע נוסף שבו הופל כטב״ם שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח (ככל הנראה מעיראק), עוד לפני שהספיק לחדור לשטח ישראל.

הרמטכ״ל הלוי כינס לפני כשעתיים הערכת מצב ראשונית עם בכירי צה״ל, והנחה בסיומה על חקירה מודיעינית טכנולוגית מקיפה – לצד איסוף ממצאים מהזירה, כדי להבין מהו הכלי שהתפוצץ, מה נתיבי הטיסה שעשה ומי אחראי לפעולה. בשעה 9:00 הרמטכ״ל יכנס הערכת מצב נוספת.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן