מודיעין: עדכון היערכות לחירום

אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לתושבי מודיעין-מכבים-רעות יש לנהל שגרת חירום, כלומר, לרענן את ההנחיות המוכרות ומצילות החיים

כמעט שנה חלפה מאז תחילת המלחמה, ובצל ההסלמה בצפון, עורכת העירייה בהובלת ראש העיר חיים ביבס, דיונים תכופים של הערכות מצב בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף.

נכון להיום, ראשון 22.9.24, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לתושבים, והמשמעות היא שכמו מתחילת המלחמה, יש לנהל שגרת חירום, כלומר, לרענן את ההנחיות המוכרות ומצילות החיים. בהקשר זה מדגישים בעירייה, כי העיר מודיעין מכבים רעות נחשבת אחת מן הערים הבטוחות בארץ כשלרשות מרבית התושבים ממ”ד או ממ”ק והבנייה הינה חדשה.

רמת המוכנות והכשירות בעירייה על כל אגפיה היא הגבוהה ביותר למעבר משגרה למצב חירום במידה ויידרש. אגף הביטחון והחירום בעירייה באופן מוגבר עם סיורים המבוצעים בשטח באופן תדיר על ידי ניידות הביטחון, השיטור העירוני. מבוצעים אימוני הכשרה חשובים ליחידת החילוץ וההצלה העירונית וכיתת הכוננות הרפואית.

במוסדות החינוך מבוצעים באופן תדיר תרגילי כניסה למרחבים המוגנים, וצוותי החינוך ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.

בעירייה מזכירים כי על התושבים לוודא שהמרחב המוגן מוכן ומסודר לשהות בטוחה במידת הצורך. המקלטים ברעות ובמכבים פתוחים וערוכים לציבור.

במידה ונשמעת אזעקה, יש להיכנס למרחב המוגן בתוך 90 שניות (דקה וחצי) ולשהות בו עשר דקות. במידה ואתם שוהים בחוץ, חניון תת קרקעי או קומת ביניים בבניין משמשים כמרחב מוגן. אם אתם ברכב, יש לצאת ממנו ולהתרחק ככל האפשר ולשכב על הרצפה כשהידיים מכסות את הראש.

הנחיות נוספות חשובות הן לוודא כי יש ציוד במרחב המוגן הכולל תאורת חירום, אוכל יבש, בקבוקי מים בהתאם למשפחה, רדיו סוללות ומטענים ניידים.

לפניכם חוברת דיגיטלית אשר מרכזת את כל ההנחיות במצבי החירום השונים.

וחשוב לא פחות, בתקופה זו ישנן ניסיונות של לוחמת סייבר באמצעות לינקים או הודעות מזויפות לפישינג וכמו כן, יש לא מעט הודעות שקריות שיוצרות בהלה ולחץ. יש להימנע מהעברת הודעות לא מבוססות, ולהיצמד לערוצים הרשמיים בלבד כמו אתר פיקוד העורף, אתרי ודפי העירייה ברשתות החברתיות וכמובן האתרים הארציים הרשמיים.

 

◼️ חדשות מודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית מודיעין

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן