מה קורה בכלביה העירונית באשדוד, בימים קרים אלה?

בכלבייה שהפכה ממזמן לבית לכל סוגי החיות, התאורה המיוחדת המחממת הותקנה, השמיכות נפרסו, המחיצות החיצוניות תוחזקו וביחד מעניקים חסם והגנה לבעלי החיים מפני מזג האויר (רוחות, גשם).

לקראת שבוע נוסף גשום וקר, הכלביה העירונית – הכלבים, החתולים, הקיפוד וגם הינשוף, ייהנו גם הם השנה מחורף חם. מה זה אומר?

בכלבייה שהפכה ממזמן לבית לכל סוגי החיות, התאורה המיוחדת המחממת הותקנה, השמיכות נפרסו, המחיצות החיצוניות תוחזקו וביחד מעניקים חסם והגנה לבעלי החיים מפני מזג האויר (רוחות, גשם).

בנוסף הם מקבלים ארוחות טעימות והמון חום ואהבה מצווות הכלביה המדהים. מהכלבייה נמסר: אנו רוצים להודות לתושבים ולמתנדבים היקרים שדואגים לשלומם וגם קוראים לבוא ולאמץ. כרגע בכלבייה כ-85 כלבים, 20 חתולים, 10 בעלי כנף ובכל יום מצטרפים אלינו אורחים חדשים.

הכלבייה העירונית נפתחה לפני כשנה והיא משמשת הן להסגר בעלי חיים לצורך תצפית מחלת כלבת והן כבית זמני לבעלי חיים נטושים ומשוטטים. כלבים משוטטים שהובאו לכלבייה העירונית ונבדקים להמצאות שבב אלקטרוני לצורך איתור הבעלים והיסטוריה של חיסונים. אנו עושים כל מאמץ לאתר בעלים של כל כלב משוטט הן על ידי הגעה פיזית לכתובת הרשומה במאגר הארצי לרישום כלבים והן על ידי פרסום תמונת הכלב באתר פייסבוק של הכלבייה. כלבים משוטטים ללא בעלים נמצאים בכלבייה העירונית במשך 30 יום לפני אימוצם. עם הגעה לכלבייה, הכלבים עוברים בדיקת רופא ווטרינר במרפאה של הכלבייה, מקבלים טיפול נגד טפילים חיצוניים ופנימיים וחיסונים רלוונטיים. צוות הכלבייה ומתנדבים החרוצים עושים כל שביכולתם להקנות לכלבים תחושה של בית על ידי טיולים בחצרות, יחס אישי, ניקיון הכלובים ויציאה לימי האימוץ.

בעלי חיים המיועדים להסגר בכלבייה העירונית

1. כלבים וחתולים שנשכו אדם מוסגרים לתצפית כלבת. על פי החוק, חלה חובה על הבעלים של כלב או חתול אשר נשכו או שרטו אדם למסור את בעלי החיים לתחנת הסגר לתצפית כלבת למשך 10 ימים. כלבים וחתולים כאלה מוסגרים על ידי פקחי השירות הווטרינרי.
2. בעלי חיים משוטטים – איסוף בעלי החיים נעשה לשתי מטרות:
*מניעת פגיעה בנפש וברכוש (תקיפת אדם ו/ או בעל חיים, תאונות דרכים וכו’).
*צער בעלי חיים (בעלי חיים משוטטים חשופים לפגיעה מכלי רכב ובעלי חיים אחרים).השבת בעל חיים לבעליו

בעלי חיים רבים שנאספו מהרחוב כיוון שנמצאו משוטטים אותרו כבעלי חיים שנגנבו או שאבדו לבעליהם.במשרדי השירות הווטרינרי העירוני קיים חדר לימודים שמשרת את כלל האוכלוסייה בעיר: תלמידים ומורים בבתי הספר, סטודנטים ואנשי מקצוע.

טלפון: מזכירה: 08-9238512, מרפאה: 08-8634878
פקס: 08-9568044
שעות פעילות: ימים א’-ה’ בין השעות 08:30-14:30 (לאימוץ ושחרור כלבים)

שעות קבלת חיסונים:
יום א’ בין השעות 14:00-16:00
יום ג’ בין השעות: 15:00-18:00
יום ד’ בין השעות 09:00-12:00
בערבי חגים וחוה”מ – אין חיסונים.

ניתן לפנות דרך מוקד 106 אשר יעביר לנו את פנייתכם.

כתובת: רחוב העופרת 10 א.ת. קלה (ליד מטווח עירוני)

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בעלי חיים לחצו כאן

צילום: עיריית אשדוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן