מאות נערים מהפריפריה יתגייסו לחוד החנית הטכנולוגית של צה”ל

כך מייצרים שינוי, גם בזמן מלחמה
בשנים האחרונות, ובייחוד בזמן מלחמת ‘חרבות ברזל’, הפערים בין המרכז לפריפריה הולכים וגדלים. התופעה ניכרת גם בשירותי הצבאי, כאשר הרוב הגדול של המשרתים ביחידות הטכנולוגיות של צה”ל מגיעים מאזור המרכז. לשם שינוי המשוואה, 220 מלש”בים ומלש”ביות מהפריפריה עוברים בימים אלו תהליך להכנה לגיוס למערך הטכנולוגי המוביל של צה”ל בתוכנית Nitzanim BootCamp
רק לפני כשנה וחצי קבע דו”ח מבקר המדינה כי שיעור תושבי הפריפריה המשרתים כחיילים במסלולים הטכנולוגיים העיקריים של צה”ל, במודיעין ובאגף התקשוב, נמוך ביותר, כאשר הוא עמד על 16.5% בלבד. לנתון זה משמעות גדולה במיוחד בשל העובדה ששירות ביחידה טכנולוגית צה”לית מהווה כרטיס כניסה כמעט אוטומטי לקריירה במשכורת גבוהה בהייטק.
אך הדבר מתחיל עוד הרבה לפני הגיוס, כאשר קיימים פערים בהישגים לימודיים בין מרכז המדינה לפריפריה שלה. אלו היו ידועים עוד לפני שפרצה המלחמה, והחודשים האחרונים בהם תלמידי הצפון והדרום המופגזים לא הצליחו לקיים שגרת לימודים, רק החריפו את המצב. כאשר על כל אלו ניתן גם להוסיף מעל לשנתיים של לימודים מרחוק שפגעו אנושות ברצף החינוכי של הנוער בישראל בכלל, ושל הפריפריה בפרט.
תוכנית Nitzanim BootCamp, המופעלת על ידי עמותת “בנתיבי אודי”, נמנית כחלק מהמאמצים של צה”ל להתמודד עם הפערים ההולכים וגוברים. התוכנית מתקיימת זו השנה השלישית, והיא נועדה לאפשר לבני ובנות נוער מהפריפריה שנמצאים רגע לפני גיוס, להשתלב בתפקידים הטכנולוגיים המובילים בצה”ל.
220 משתתפים, זאת לעומת 183 שהשתתפו במחזור הקודם בשנה שעברה. מתוך ה-200 משתתפים, 155 הן נשים, הלוקחות חלק במכינת נשים יחודית. תוכנית הלימודים בפרויקט כוללת מיומנות פרקטיות בתחום התכנות, כאשר גם נערים ונערות שחסרים ידע בתכנות יכולים להשתלב באחד משני שני מסלולים:  מסלול של שלושה שבועות לבעלי רקע בתוכנה ומסלול של חמישה שבועות לחסרי רקע.
תת-אלוף יעל גרוסמן, מפקדת לוטם, יחידת הדיגיטל והמידע של צה״ל,  ביקרה את משתתפי התוכנית. בין היתר דיברה על החשיבות הטכנולוגיה לצה”ל לאחר איוש מקצועות הלוחמה. היא ציינה עד כמה ההזדמנות שניתנה למשתתפים הינה נדירה ומשמעותית במיוחד, כאשר הטכנולוגיה היא מרכיב מרכזי ביכולות צה”ל. כמו כן פנתה למשתתפים: “אתם נמצאים בתחילת ריצת מרתון. הריצה הזו דורשת השקעה והתמדה, להתגבר על קושי, אבל אני מבטיחה לכם – בסוף זה ישתלם.”
סא”ל במילואים, יניב אוסי, סמנכ”ל חינוך טכנולוגי בעמותת “בנתיבי אודי”: מברך את החניכות והחניכים מצדיע להם על הנכונות להשקיע בהכשרה הייחודית שתיתן להם הזדמנות לשירות משמעותי ביחידות הטכנולוגיות המובילות של צה”ל. התוכנית המדהימה הזו, שגודלת משנה לשנה, משנה את המציאות בשטח, ומגשימה את החזון של פיתוח הפריפריה וצמצמום הפערים בחברה”.
סגן אלוף בר ענבר, מפקד בסמח-אלפא של אגף תקשוב (בית הספר למקצועות המחשוב הגדול ביותר בצה”ל) אמר כי הוא ״מבקש להביע הערכה רבה לסגל המכינה על המסירות, המקצועיות והאמונה באדם ולחניכים, על הנכונות להשקיעה ולקיחת אחריות אישית על עתידם. מאחל המון הצלחה לחניכים והחניכות ובטוח שהכלים שירכשו במכינה יסייעו להם בהמשך דרכם.״
חטיבת “Nitzanim  BootCamp” היא חלק  מתכנית ״ניצנים״ שהוקמה ע”י עמותת “בנתיבי אודי”, בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסב”ר, אכ”א, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, ומשרד החינוך – שמטרתה לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר מהנגב ומהגליל.
התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז”ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון. את העמותה ייסדו ההורים מרדכי וג’ורג’ט אלגרבלי ומפקדו של אודי ז”ל – תת אלוף במיל’ ארנון זו-ארץ. בתכנית שותפים היום בנוסף למשרדי הממשלה, קרן עתידים, קרן משפחת שעשוע, חברת הפניקס, מכינות הנשים נתמכות ע”י קרן הנשים היהודית של מטרופולין שיקגו ופדרציית הנשים היהודיות באטלנטה.

◼️ לחדשות דימונה, ערד, ירוחם, ים המלח לחצו כאן

◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן

◼️ לחדשות נתיבות לחצו כאן

◼️ לחדשות אופקים לחצו כאן

◼️ לחדשות שדרות לחצו כאן

◼️ לחדשות קריית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ "בנתיבי אודי"

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן