לרגל ראש השנה: ראיון חגיגי עם חבר המועצה יהודה דנינו

תכירו את חבר המועצה יהודה דנינו (34) נשוי לגיטל ואב לארבעה מתוקים שירה, אליאב, תאיר ודוריה. דנינו הוא יליד ותושב העיר יבנה, חי ונושם את העיר מגיל ילדות ומתגורר בעיר כל חייו. הפעילות הציבורית החלה בבית הכנסת של הרב הראשי ליבנה, רכש השכלה תורנית ומקצועית ובעיקר ניסיון מהשטח.

תכירו את חבר המועצה יהודה דנינו (34) נשוי לגיטל ואב לארבעה מתוקים שירה, אליאב, תאיר ודוריה. דנינו הוא יליד ותושב העיר יבנה, חי ונושם את העיר מגיל ילדות ומתגורר בעיר כל חייו. הפעילות הציבורית החלה בבית הכנסת של הרב הראשי ליבנה, רכש השכלה תורנית ומקצועית ובעיקר ניסיון מהשטח.

מתי נכנסת לעירייה?

"בבחירות אוקטובר 2018 לפני שש שנים נקראתי לדגל להצטרף לרשימת סיעת ש"ס במועצת העיר בראשות פאלי כהן. כיום אני בקדנציה שניה כחבר מועצת עיר. ב"ה בבחירות האחרונות הציבור הביע בנו אמון רחב הוספנו מנדט ונכנס בנימין אשר חבר מועצה צעיר מוכשר ונמרץ שבא לעבוד בשביל התושבים".

ומה הפעילות שלך בעירייה?

"סמכויות רבות הוטלו עלי ע"י ראש העיר מר רועי גבאי וסגן ראש העיר יו"ר הסיעה פאלי כהן, ראש העיר מינה אותי ליועץ לענייני חינוך המוכש"ר דהיינו החינוך החרדי. אנו מדברים על בתי הספר היחידים שנותנים מענה לסקטור החרדי אם זה רשת אגודת ישראל שזה גני סיני, בי"ס יסודי סיני בנים/בנות ותיכון 'בנות לאה' ורשת "בני יוסף" שזה גני ילדים ולת"ת 'אור דוד'. יחד עם ראש העיר אנו מטווים מדניות וחזון בכל מה שקשור בזרם החינוך הזה, וכמתווך בין הרשות לבין רשתות החינוך בכל הקשור לישיבות עבודה של המנכלים אל מול ראש העיר, הצרכים והדרישות של העירייה למול הרשתות.
"מאידך אני קשוב לעזר וסיוע למנהלים בעבודה השוטפת ושגרת השנה אל מול הרשות הן בעזרה חינוכית ופדגוגית והן בתחזוקה שוטפת שיפוצי קיץ ועוד.. אחד הדוגמאות לשיתוף פעולה מתבטא יפה בשבוע החינוך שהרשות יודעת ליצר מקום ייחודי לציבור הדתי חרדי דרך מסגרות הלימודים וכל שנה זה מוכיח את עצמו והציבור מגיע ונהנה ומחכה לשנה הבאה לפעילות נוספת. זה רק סנונית קטנה מיני רבות של חיבור וסנכרון הדוק בין המוסדות לרשות וחשוב לזכור ברגע שהכל מדויק ומחובר היטב מי שנהנה ומרוויח זה הילדים הלומדים במוסדות האלה ועל זה אני שם את כובד משקלי בסמכות שניתנה לי ע"י ראש העיר.

– סמכות נוספת שהוטלה עלי ע"י סגן ראש העיר פאלי כהן- כל נושא התרבות התורנית לציבור הדתי בעיר, בניית מדיניות בכל הקשור ליצירת תכנים, למציאת מקורות תקציב, לפרסום ושיווק של האירועים והתוכניות וויסות התקציב, יצירת שיתופי פעולה אם זה עם מתנ"ס מרגלית והמועצה הדתית ומח' תרבות יהודית. שידרגנו משמעותית את כל מה שקשור לתרבות לציבור הדתי כדוגמת פארק המים כל שנה יש יום לציבור הדתי והשנה הגדלנו לפעמיים פעילויות, יצירת שת"פ עם הבריכה העירונית לשעות בוקר בהפרדה. במסגרת חוברת הקיץ שעשינו בשת"פ עם המתנ"ס התורני מרגלית נעשה קייטנת מדע, אירועים והצגות בהיכל התרבות מופעי סליחות. פעילויות באופן קבוע בתוך מתנ"ס מרגלית. כפי שציינתי חוברת הקיץ שלנו כללה תכנים לארבעה חודשים יוני- ספטמבר והשאיפה היא משנה לשנה ללמוד לדייק ולהתעצם עד שנוכל לעשות חוברת שנתית של פעילויות בעיני זה אדיר. דמיין לעצמך שכבר בינואר אדם יכול לראות איזה פעילות הוא רוצה ללכת בדצמבר של אותה שנה. זה הזדמנות בשבילי להודות לסגן ראש העיר פאלי כהן על הסמכות האמון והסיוע לאורך כל הדרך ולמנהלת מתנ"ס מרגלית הגב' אדר באבאי על שיתוף הפעולה הפורה ועל מה שהיא עושה למען הציבור".

אם אתה מחזיק בתיק, תספר על הפעילות שאתה עושה בה?

"בנוסף לכל הנ"ל מלבד היותי חבר בוועדות העיריה השונות כדוגמת מכרזים כספים חינוך ביקורת ועוד.. אני יו"ר ועדת שמות העירונית שעוסקת במתן שמות לכל מה שקשור למבנה הציבור העירוניים, רחובות, דרכים, כיכרות וכדו' גם בוועדה זאת עשינו רבות וטובות. וכן יו"ר ועדת הנצחת קורבנות טרור שעסוקה ממש בימים אלו כפי שפורסם ע"י רה"ע הוקם צוות בראשותי יחד עם גורמי המקצוע בעירייה לביצוע אתר הנצחה גדול ייחודי ומשמעותי למלחמת חרבות ברזל שינציח את כל הסיפור של היום הקשה בתולדות המדינה ה- 7/10 החל בסיפור יישובי העוטף והנרצחים במסיבת הנובה, חיילי צה"ל כוחות הביטחון וההצלה שחירפו נפשם להציל אנשים נשים וילדים עם מתן דגש על חללי ונפגעי בני ובנות העיר. אנו עושים זאת בשיתוף הדוק של המשפחות על כל צעד מדבר זה, ראש העיר מוביל את התהליך הרגיש והעדין הזה בהמון רגישות אחריות זהירות ובאיזונים הנדרשים ותודתי נתונה לו על כך.

"מאידך כבר הוקם צוות חשיבה לשיפוץ ושדרוג האנדרטה העירונית כדי לתת מקום של כבוד לכל חללי העיר לדורותיהם וכמובן נעשה זאת יחד עם יו"ר יד לבנים שמעון סילוק וגורמי המקצוע העירוניים".

 

תספר לי על שיתוף הפעולה בינך לבין ראש העיר?

"שיתוף הפעולה והסנכרון בנינו הדוק ומעולה. ראש העיר מעניק לי סמכויות ותחומי אחריות הוא נעזר בי כשצריך בהתייעצויות בנינו בשיחות על דברים שעל הפרק, וזה מספיק מוכיח שיש בנינו אמון מלא, כמובן החיבור הבין אישי לא פחות חשוב וכפי ששלמה המלך אמר כמים הפנים לפנים כך לב האדם אל האדם" ואם אני חש חברות כבוד והערכה לראש העיר. "מאמין שהוא גם חש זאת כלפי והוא גם ביטא זאת בשיחות אישיות. וזה בהחלט המקום להודות לראש העיר על המקום הרחב שהוא נותן לי הן בהאצלת הסמכויות והן בקבלת ההחלטות בעיני זה לא מובן מאליו ואני מלא הערכה לכך".

איך אתה מתרשם מהפעילות של העירייה בזמן המלחמה?

"פעילויות העירייה בזמן שיגרה ובזמן מלחמה בעיני הם שקולות מאוד ונכונות זה מתבטא בשלל דוגמאות. כשראש עיר צריך לקבל החלטות בזמן חירום הוא יושב שומע ומקשיב לכלל הגורמים המוסמכים הן בפקע"ר והן במשטרה ובעירייה וע"פ מידע זה מקבל החלטות לא כל מה שחשוף לציבור הם בבסיס ההחלטות אצל ראש העיר שנמצא ‘בבור’ העירוני אל מול כל הגורמים. לכן בעיני ההתנהלות העירונית היא בהחלט בסדר גמור וזה הוכח עד כה".

כנבחר ציבור ביבנה, מה אתה יכול להבטיח לתושבים?

"כנבחר ציבור משתדל ככל הניתן פחות להבטיח יותר לבצע ולעשות, זה מוטבע בי כך חונכתי ‘אמור מעט ועשה הרבה’ לכן ככל שאפזר פחות הבטחות ואעשה יותר כך יערב לציבור ולי, תדע לך מה שנותן לנבחר ציבור אדרנליין כח וחשק להמשיך בשליחות ציבורית שהיא בהחלט לפעמים מאתגרת ומתישה זה ביצועים ועוד ביצועים והתוצאות במעשים בשטח ובכל זאת לא אתחמק משאלתך ואומר שאני מתחייב ככל שאוכל להמשיך בפעילותי הציבורית הן ברמה הרוחבית כפי שפירטתי והן עזרה ברמה האישית לכל פונה ודורש אנחנו מחויבים להשתדלות וכך יהיה, תוצאות הם בידי שמים בתקוה ובתפילה שגם התוצאות יהיו מוכחות.

"ברשותך לקראת השנה החדשה אסיים באיחולי ברכה לתושבי העיר, שנדע כמדינה וכעם שנה של שלום ושקט שהחיילים ישלימו משימותיהם בהצלחה רבה שהחטופים יחזרו לביתם בריאים ושלמים. שנראה את הטוב והמשותף איש ברעהו ועל ידי כך יווצר אחדות בין חלקי העם השונים זה הדבר ההכרחי ביותר בעת הזאת. שנה טובה ומתוקה לכולם".

 

◼️ לחדשות יבנה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן