לראשונה: עיריית גני תקווה הקימה מערך רפואה עירוני לשעת חירום

טיפול תחת אש הפתרון העירוני להפחתת העומס בבתי החולים בזמן ירי טילים על גוש דן לראשונה ברשויות המקומיות בישראל: עיריית גני תקווה הקימה מערך רפואה בחירום הכולל רופאים, אחיות, חובשים ועובדים אדמיניסטרטיביים תושבי העיר. המערך יתפרס ב-5 מוקדים ויעניק מענה רפואי ראשוני במרחק הליכה מהבית. מטרת התכנית היא להעניק מענה בזמן ירי מאסיבי על גוש דן ומצבי חירום שבהם לצוותים הרפואיים יהיה קושי בהגעה לזירה או במקרים של עומסים בבתי החולים. כך תיראה התכנית בחירום

מערכת הבריאות בישראל מתמודדת עשרות שנים עם מצוקת כוח אדם ועומסים כבדים במיוחד במצבי חירום. בזמן מלחמה וירי טילים על גוש דן, עומסי העבודה בבתי החולים מגיעים לשיא, והצוותים הרפואיים מתקשים לספק מענה מהיר ויעיל לכל הפונים.

על רקע המציאות המאתגרת הזו, החליטה עיריית גני תקווה להקים מערך רפואה בחירום, שיספק טיפול ראשוני לתושבי העיר במקרים של ירי מאסיבי על גוש דן. המערך החדשני יפעל ממספר מוקדים מרכזיים בעיר: בית הספר אמירים, מגדלי הים התיכון, בית הספר שלהבות חב”ד, גן תלתן, ובית יעקב הצמוד למרכז הספורט לידר. המערך יעניק מענה רפואי ראשוני במרחק הליכה מהבית, בזמן ירי מאסיבי על גוש דן ובמצבי חירום שלא יאפשרו לצוותים הרפואיים להגיע או במקרים של עומסים בבתי החולים. המערך מורכב מרופאים, חובשים, אחיות ועובדים אדמיניסטרטיביים שהם תושבי העיר והוכשרו בתכנית מיוחדת למתן סיוע רפואי במצבי חירום.

במסגרת התכנית, העירייה מיפתה את העיר לאזורים, כך שבמצב חירום כל תושב יוכל לקבל סיוע רפואי במרחק הליכה מביתו ובכך להבטיח נגישות מהירה לטיפול גם כאשר התנועה מוגבלת. המערך יידע להעניק טיפול גם בתרחיש עלטה בזכות הקמת מערך תקשורת יעיל. התוכנית כוללת מתקנים ממוגנים עם גנרטורים, אספקת מים וציוד רפואי. . פעילות המערך נעשית בתיאום הדוק עם פיקוד העורף ומד”א.

התכנית הוקמה ביוזמת בן הראל תושב העיר שיזם ודאג גם לאספקת הציוד הרפואי ובליווי מקצועי של פרופסור פיני הלפרין, חבר מועצת העיר ד”ר דן אוריאו ומנהלת אגף ספורט והבריאות בעירייה אתי בוסקילה.

קארין שור-שטיינפלד, תושבת העיר, רופאת משפחה ומנהלת מרפאה בשירותי בריאות כללית בקרית אונו, מספרת על העלייה בפניות לטיפול בעקבות המצב הביטחוני:

“במרפאתי ישנם קשישים רבים ואנו כצוות נערכנו להגיש להם עזרה ראשונה ולסייע להם להמשיך ברצף טיפולי גם במצבים בהם הם יהיו מרותקים לביתם בשל מחסור במטפלים או בקושי לצאת מהבית בשל מצב החירום המלחמתי. פעלנו גם להגברת המענה הנפשי והרגשי כחלק אינטגרלי מהטיפול הרפואי. אנחנו במצב מתמשך של מלחמה ואי-ודאות, ורבים מאיתנו מרגישים ירידה במצב הרוח, חרדות וקשיים רגשיים. אנשים רבים, מכל קבוצות הגיל, מתקשים לתפקד תחת מתח ולחץ. חשוב לי לומר להם שאנחנו כאן בשבילכם, ונעשה הכל כדי לתמוך ולסייע, גם בימים קשים אלו. בואו נזכור שהמדינה שלנו ידעה קשיים ומלחמות, ותמיד ידענו להתרומם, להתלכד ולחזור לשמוח.”

אודליה האפט, תושבת העיר וחובשת רפואת חירום במגן דוד אדום, הוסיפה:

“היוזמה הזו נוצרה מחוויות שחווינו בשטח. המצב הביטחוני יצר עומס משמעותי על מערכת הבריאות. האתגרים הייחודיים הללו חיזקו את הרצון שלנו להיות מוכנים למתן טיפול בתנאי לחימה, כולל היערכות לטיפול במקלטים ובמרחבים מוגנים. במסגרת מערך הרפואה העירוני, נוכל להעניק אפשרות נוספת ויעילה יותר שתספק לתושבים טיפול רפואי מקצועי ומהיר בכל מצב חירום, בין אם מדובר באירוע ביטחוני, רפואי או אסון טבע. אני גאה לקחת חלק ביוזמה החשובה של העירייה.”

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה, הסבירה על היוזמה העירונית:

“אנחנו כאן כדי להבטיח שכל תושב יקבל את הטיפול המהיר והמקצועי ביותר גם בשעת חירום. אירועי ה-7 באוקטובר גרמו לנו להבין שאנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים גם למצב הקיצוני והגרוע ביותר. מיפינו את היישוב לאזורים, והכנו תוכנית מקיפה למתן שירותים רפואיים בסיסיים בתוך היישוב, שגם במצבי ניתוק ועומס מבתי החולים הסמוכים נדע לתת מענה מהיר ויעיל. היוזמה הזו מציגה את הקהילתיות שיש לנו בעיר ואת ההון האנושי שממנו העיר נהנית. אשרי העיר שאלו הם תושביה.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עירית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן