להלן דרישות הנהגת ההורים הארצית לפתיחת הלימודים

בוועדת החינוך של כנסת שנערך אמש (ג’), התקיים דיון בנושא צמצום תשלומי ההורים לבתי הספר והגנים בשל מגבלות הקורונה. זאת, בשל הדרישה לבטל תשלום על פעילויות שאינן רלוונטיות בעקבות המגיפה כמו העשרה, תרבות וטיולים שנתיים. משרד החינוך הציג מתווה הכולל הפחתה חלקית בתשלומים הנוגעים לסל התרבות, טקסי הסיום, תכניות העשרה ורכישה מרצון.

על פי תכנית משרד הבריאות, גובה התשלום עבור סל תרבות יופחת בשיעור של 10% ביחס לסכומים שאושרו בשנת הלימודים הקודמת, בכל שכבות הגיל. החיסכון לתלמיד ינוע בין שמונה ל-18 שקלים. כמו כן, יתקיימו טקסי סיום במקום מסיבות סיום. הסכום המירבי לגבייה עבורם יצומצם ב-50% ביחס לשנה שעברה, והחיסכון לתלמיד ינוע בין 27 למאה שקלים. בנוסף, ההורים לא יתבקשו לשלם עבור מסיבות כיתתיות. עם זאת, התשלומים עבור השאלת ספרי לימוד, טיולים, של”ח, וועדי הורים יישוביים – יישארו ללא שינוי ביחס לשנה שעברה.

דרישות הנהגת ההורים הארצית לפתיחת השנה:
1. שכבות ה’ ומעלה – יש לדאוג ללמידה פרונטלית של ארבעה ימים בשבוע לפחות.
2. תכניות ילדים ונוער בסיכון – יש להבטיח ולתקצב את קיומן של תכניות היל”ה, שח”ר ואחרות.
3. ילדים משולבים – יש לאפשר לסייעות להגיע לבתי התלמידים, בימים בהם כיתתם/קבוצתם אינה מגיעה למוסד החינוכי.
4. ילדים ומשפחות בסיכון בריאותי – יש לדאוג למענה ראוי עבורם, ריגשית, חברתית ופדגוגית.
5. בגרויות – יש לדאוג מבעוד מועד למיקוד החומר, שעות למידה תואמות לכמות החומר ומציאת פתרון עבור ילדים מבודדים/מאומתים.
6. צהרונים – יש לאפשר איחוד מסגרות והחזרת התקצוב.
7. חוק חינוך חובה – יש לבטל נוכחות חובה במוסדות החינוך ובלמידה מהבית, זו לא העת לפגוע בציוני התלמידים בשל הקושי הריגשי והבריאותי שמביאה איתה תקופה זו.
8. כניסת הורים למוסדות החינוך – יש לאשר כניסת הורים למוסדות החינוך, בתאום מראש, תוך הקפדה על הנחיות הקורונה.
מירום שיף יו״ר הנהגת ההורים הארצית: ״המתווה יאלץ מאות אלפי ילדים להישאר לבד בבית כל השנה תוך כדי חשיפה ללא בקרה לסכנות ברשת וברחוב. ביטול הסבסוד הצהרונים מעלה את נטל התשלומים על ההורים בעיקר בפריפריה, והטלת המגבלה של איסור איחוד מסגרות לא מאפשר מסגרות רבות ובכך ופוגע הלכה למעשה בפרנסתם של מאות אלפי הורים. חוסר תקצוב תוכנית היל״ה הינו בגידה בחוק חינוך חובה ויוביל בפועל לפליטתם מהמערכת של 9000 ילדים ובני נוער, אי תקצוב תוכניות למניעת נשירה לנוער בסיכון זו בגידה בציבור. חוק חינוך חובה נחקק לטובת כל ילדי ישראל באשר הם ואנחנו לא נוותר על אף ילד. מצב זה מביא את ההורה להיות כספומט, שתקן וצייתן. הנהגת ההורים הארצית מעבירה הבוקר לשר החינוך ומשרד החינוך מסר ברור וחד: הגזמתם! ואיננו שותקים עוד״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן