לאן זורמים מכאן? כנס ייחודי בנושא זיהומי ים וחופים באשדוד

 כנס ייחודי בנושאי מניעת זיהומי ים וחופים התקיים באשדוד בהשתתפות נציגים מכל הארץ – עובדי רשויות מקומיות וארגונים מקצועיים. מטרת הכנס: שיתופי פעולה בין כל הגורמים, חשיבה ומציאת פתרונות חדשניים לבעיות הזיהום של מקורות המים בישראל. היה כנס מפרה.

בחמישי האחרון, התכנסו באשדוד למעלה מ-60 עובדי רשויות מקומיות וארגונים מקצועיים מכל הארץ, לכנס שעסק בדרכים למניעת זיהום מביוב ונגר עירוני לנחלים, לים ולחופים. הכנס, שהתקיים במסגרת פרויקט “צלול ברשויות” ונתמך על ידי האיחוד האירופי, נועד לקדם שיתוף פעולה בין גורמי ממשל, רשויות מקומיות וארגונים סביבתיים במטרה למצוא פתרונות חדשניים לבעיה המורכבת של זיהום מקורות המים בישראל.

צוות עמותת צלול עם צוות היחידה הסביבתית עיריית אשדוד, צילום: שירן אלדרי

הכנס אורגן בשיתוף עמותת צלול, ארגון חיים וסביבה, איגוד מנהלי היחידות והאיגודים לסביבה ועיריית אשדוד, וכלל שלושה מושבים בהם דנו המשתתפים בנושאים מגוונים, ביניהם: זיהומי ים ונחלים מחיבורים צולבים (גלישות ביוב): המשתתפים דנו במקורות הזיהום, בפעילות למניעת גלישות שפכים ובהתמודדות עם אתגר של חיבורים צולבים וגלישות ביוב למערכות הניקוז; שימוש בנגר עירוני: המשתתפים דנו בדרכים להפוך את מי הנגר העירוני ממשאב מבוזבז למשאב מניב, בהיבטים התברואתיים של שימוש במי גשם, ובאתגרים וההצלחות בתחום.

יעקב פלאצ’י מנהל אגף רישוי עסקים ואיכות סביבה עיריית אשדוד, צילום: שירן אלדרי

כמה חדשות מהכנס:

‘איגודן’ הודיע על פרויקט מדידה של כמויות הנגר המוזרמות מצד ערי גוש דן למערכת השפכים הראשית שלהם, ועל כוונתם לדרוש לחייב את הערים על עודפי הנגר הללו.

במהלך הכנס עלתה הצעה לתגמל רשויות מקומיות עבור החדרת מי תהום, באופן שיגדיל את האינסנטיב של הרשויות להשקיע בקידום פתרונות לנושא, שגם ימנעו הצפות באירועי גשם חזקים וגם יחסכו במשאבי המים.

הכנס הציג מגוון רחב של פתרונות חדשניים להתמודדות עם בעיית זיהום מקורות המים בישראל. השותפות בין הגופים השונים והרצון המשותף לשפר את איכות הסביבה מעידים על מחויבות משותפת לטיפול בבעיה זו.

עו”ד אופיר לסרי, צילום: שירן אלדרי

עו”ד אופיר לסרי, חבר מועצת העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, פתח את הכנס וציין כי:

“לשיתוף הפעולה בין איגוד  ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, עיריית אשדוד ועמותת צלול, יש משמעות חשובה בשמירה על מקורות המים, הנחלים והים, לטובת איכות הסביבה ובריאות ואיכות חיי התושבים. האיגוד דוגל ומקדם שיתופי פעולה בכל תחומי הסביבה ועם כלל הגופים, מתוך הבנה כי פעילות משותפת בשיח וקבלה היא המפתח לקידום והפיכת המרחב והמדינה שלנו למקום טוב יותר”.

מעמותת צלול נמסר:

כל הדוברים הסכימו שבכל הרשויות המקומיות ישנה בעיה של חיבורים צולבים בשטחים הפרטיים הגורמת לגלישות ביוב לנחלים ולים. עמותת צלול הציגה חוות דעת משפטית המבהירה את המחויבות והסמכות של הרשויות המקומיות ותאגידי המים לנתק את החיבורים הנ”ל. וזאת ע”פ מספר חוקים, תקנות וכללי רשות המים.”

 

◼️ לחדשות  אשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שירן אלדרי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן