לאחר 4 חודשים: גורי השועלים שבים לטבע

הגורים חסרי הישע הובאו אל העמותה במושב אלישמע ושהו במקום כארבעה חודשים, שבמהלכם גדלו והתפתחו לתפארת

זוכרים שדיווחנו על גורי השועלים שחולצו ממחילה שנהרסה במושב אשכולות והגיעו לטיפול בעמותת “למען חיות הבר”? סוף טוב הכול טוב

לפני כ-4 חודשים הגיעו אל עמותת “למען חיות הבר” ארבעה גורי שועלים בני כ-4 ימים ממושב אשכולות בדרום. אפשר לומר שסיפורם מסמל את התקופה: מחילתם נהרסה לגמרי כאשר מחפרון בובקט ביצע באזור עבודות עפר לצרכים ביטחוניים. השועלה האם נמלטה מהמקום, וכל הניסיונות לאתר אותה עלו בתוהו.

אביהוא שרווד מייסד העמותה משתף בתהליך:
“בשלב הראשון, כמו כל גור שעדיין לא פקח עיניים, הם קיבלו טיפול אינטנסיבי מאוד והוחזקו בבית, גם מפני שעדיין לא היו מחוסנים וגם מפני שהיה צריך להיניק אותם מבקבוק לעתים קרובות, גם במשך הלילה. כמו כל בעלי החיים הצעירים, הם היו זקוקים לא רק למזון אלא גם להמון, המון חום ואהבה.

בגיל 3-4 שבועות התינוקות “עלו כיתה” למתחם עם מאורה ומחילות המדמה את הטבע, והתחלנו לתת להם אוכל מוצק, בדיוק כמו שאימא שועלה מביאה לגוריה מגוון מזונות כמו ציפורים, נחשים, חרקים ופירות. ובמקום לינוק פורמולה מבקבוק, הם התחילו לשתות אותה מקערה.

מרגע שהגורים התחילו לאכול באופן עצמאי, נגמרו הכיף והמשחקים: הפסקנו להתקרב אליהם ולתקשר אתם. ההתנהגות ה”קשוחה” הזאת היא חלק מתוכנית חינוך מחדש שנועדה להכין אותם לחיים בטבע. כל הנגיעות והליטופים שעזרו להם לשרוד כגורים קטנטנים החתימו אותם על אנשים, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר להם את החשדנות ואת החשש האינסטינקטיבי מבני אדם.

כעבור עוד כמה שבועות הגורים הועברו מהפעוטון שלהם לכלוב גדול עוד יותר שפונה החוצה, כדי שיוכלו לשחקו ולהשתולל במרחב מרווח יותר, להיחשף לאור השמש ולחוות ריחות, מראות וקולות חדשים. כחלק מאימוני הציד שלהם לקראת החזרתם לטבע, הם גם התחילו לקבל טרף חי.

בשלב הזה צורף לחבורה עוד גור שועלים שהחלים לגמרי מהפציעות הקשות שלו. מאחר שכל מפגשיו הקודמים עם אנשים היו טראומטיים, החל בדריסה וכלה בטיפולים הרפואיים הקשים שעבר, הוא לא נזקק לתהליך של “שבירת החתמה” – הוא מעולם לא איבדאת הרתיעה מבני אדם ונשאר פחדן.

עכשיו, לאחר שהגיעו לגיל ארבעה חודשים, הגורים מפותחים ועצמאיים מספיק, ובשלים לחזור לטבע ולממש את ייעודם כחיות בר! בשבוע שעבר כל החמישה שוחררו לא רחוק מהמקום שממנו הגיעו במקור. נאחל להם הצלחה בחייהם החדשים!”

לסיוע ותרומה לעמותת “למען חיות הבר” הקליקו כאן

◼️ לקבוצת איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עמותה למען חיות הבר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן