כנס 'מנהיגות חינוכית וחוסן בעת מלחמה' של האקדמית חמדת לזכרו של יוסי הרשקוביץ ז"ל

הכנס הוקדש לזכרו של יוסי הרשקוביץ ז"ל, בוגר תוכנית הכשרת המנהלים במכללה ודמות חינוכית נערצת, שנפל בלחימה ברצועת עזה והפך לאחד מסמלי המלחמה.

"נחושים להמשיך להוביל את החינוך בישראל": חוסן ומנהיגות של מנהלים בזמן מלחמה

כנס 'מנהיגות חינוכית וחוסן בעת מלחמה' של האקדמית חמדת הפגיש שורת בעלי תפקידים בתחום החינוך בדרום וחוקרים ממגוון מוסדות אקדמיים.

 

מימין לשמאל: פרופ' חיים שקד, ד"ר ציפי בבצ'יק, הדס הרשקוביץ, פרופ' אורנה שץ אופנהיימר וד"ר סיגלית צמח.
קרדיט צילום: רחל גלמן

 

רגע לפני סוף שנת הלימודים האקדמית שהתנהלה בצל המלחמה ואירועי ה-7 באוקטובר, התוכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך באקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, בשיתוף פורום מנהלי אגפי החינוך במחוז הדרום קיימו היום (חמישי) יום עיון מיוחד בנושא "מבט כפול על מנהיגות חינוכית וחוסן בזמן מלחמה".

 

הכנס הפגיש שורה ארוכה של אנשי חינוך, חוקרות וחוקרים בתחום מנהל החינוך ברחבי הארץ, ראשי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות במחוז דרום, מנהלי בתי ספר, מפקחים, מנהלות גנים ועוד.

 

 

הכנס נערך בסימן "מבט כפול על מנהיגות וחוסן בזמן מלחמה" במסגרתו דנו המשתתפים בקשת רחבה של אתגרים חינוכיים ומנהיגותיים עמם מתמודדים מנהלי בתי ספר בשגרת חירום. יום העיון עסק בשאלות על תפקידיו של המנהל בזמן מלחמה מנקודת מבטם של אנשי אקדמיה והשדה החינוכי; באיזה אופן משתנה צורת הניהול, ביצוע שינויים והתאמות במשאבי הניהול, ומהם מקורות החוסן של המנהל בעת משבר.

 

יוסי הרשקוביץ ז"ל, באדיבות המשפחה

 

יום העיון הוקדש לזכרו של יוסי הרשקוביץ ז"ל, מנהל בית ספר התיכון אורט פלך לבנים בירושלים שנפל בקרב ברצועת עזה בחודש נובמבר האחרון. טרם כניסתו לתפקיד ניהול היה הרשקוביץ מבוגרי המחזור הראשון של התוכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה" באקדמית חמדת.

 

על אף שהיה פטור ממילואים מפאת גילו (44), הרשקוביץ המשיך להתנדב לשירות מילואים כלוחם וגויס עם פרוץ הלחימה ב-7 באוקטובר. במהלך אחת הסריקות של חטיבה 551 אחר פיר מנהרה במסגד בצפון הרצועה, הופעל לעבר הכוח מטען נפץ ממנו נהרג יחד עם עוד שלושה לוחמים.

 

 

לאחר נפילתו דמותו של הרשקוביץ ז"ל הפכה לאחד הסמלים הבולטים של מלחמת 'חרבות ברזל', בין הייתר בזכות הנחלת ערכי אהבת ישראל למאות תלמידים ודרכו החינוכית המיוחדת שהתאפיינה באמפתיה, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. לאחר נפילתו הופצו ברשתות החברתיות ובתקשורת מספר סרטונים שהרשקוביץ השאיר לתלמידיו בימים הראשונים למלחמה, בהם הוא מפציר בתלמידיו לנהוג בעין טובה אחד כלפי השני, להימנע ממחלוקות ומשיח מפלג והפיץ מסרים על חתירה לאחדות בעם ואמונה בצדקת הדרך.

 

נשיא האקדמית חמדת פרופ' חיים שקד ציין: "תכני הכנס מתחברים מאוד לדמות המיוחדת של יוסי, שהן בימות שגרה והן בזמן מלחמה ביטא את המנהיגות הערכית שלו. הוא ניהל את בית הספר שלו מתוך מערכת ערכים ברורה ויצא להילחם מתוך קשר מוצק ובהיר לערכים הללו, אותם ידע להנחיל לאחרים".

 

"יוסי יכול היה ללכת לכיוונים רבים אחרים אבל בחר עם כל הלב והראש להקדיש את חייו לחינוך והוראה ולאחר מכן לניהול", ציינה אלמנתו הדס הרשקוביץ. "הוא חי ונשם חינוך ותמיד הקפיד להסתכל לתלמידים ולצוות בעיניים ולחנך עם גבולות מתוך אהבה גדולה. אני מודה לכולכם, אנשי החינוך, על שבחרתם להקדיש את כל מרצכם וכוחם לטובת חינוך דור העתיד והפיכת החברה והמדינה שלנו למקום טוב וראוי יותר לחיות בו, על אף שלא תמיד המקצוע הזה פופולארי ומתגמל, אלא סזיפי ואת התוצאות רואים פעמים רבות רק לאחר שנים של עמל".

 

האקדמית חמדת מובילה זו השנה השנייה פורום אקדמי למנהלי אגפי ומחלקות חינוך במחוז דרום אשר עוסק בין הייתר בענייני מנהיגות וחינוך.

 

יום העיון הפגיש את מנהלי המחלקות ברשויות המקומיות עם אנשי אקדמיה ועם 120 סטודנטים וסטודנטיות בתוכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך בראשות ד"ר סיגלית צמח.

 

ראש החוג לחינוך במכללה ומובילת הפורום הד"ר ציפי בבצ'יק, ניהלה את תוכנית הכשרת המנהלים שהרשקוביץ נמנה על בוגריה:

"הכנס התקיים בצל אירועים קשים, אך גם מתוך תקווה ונחישות להמשיך ולהוביל את החינוך בישראל קדימה. זו הייתה תפישת העולם של יוסי, אדם שהקדיש את חייו לחינוך הדור הבא, ובשעת מבחן התייצב להגן על המולדת. עלינו להמשיך לטפח את הדור הצעיר ולהעניק לו כלים להתמודד עם המציאות המורכבת ולחזק את הסולידריות בתוכנו", סיכמה בבצ'יק.

 

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: דוברות האקדמית חמדת | באדיבות משפחת הרשקוביץ | רחל גלמן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן