כך תפעלו בעת אזעקת צבע אדום

כוננות גבוהה הערב והלילה (שלישי) בכל חלקי הארץ לרבות העלאת כוננות בארגוני ההצלה כוחות הביטחון בעקבות דיווח על חיסול בכירים בארגון הטרור חיזבאללה.

לאחר החיסול בביירות דובר צה״ל הפיץ הודעה לפיה צה”ל תקף באופן ממוקד בביירות את המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים.

ככל שידוע, בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

כידוע, עורף מדינת ישראל מאוים באופן תדיר על ידי רקטות וטילים. במקרה שנשקפת סכנה לאזרחים, פיקוד העורף מפעיל מערך התרעה, שמספק אזהרה מקדימה בדבר האיום הצפוי. זאת במטרה להבטיח שהתושבים יוכלו להתגונן ולנקוט פעולות שיגנו על חייהם ועל חיי יקיריהם. חשוב מאוד לדעת מה זמן ההגעה למרחב המוגן באזור מגורינו ולבחור את המרחב “הכי מוגן שיש” בהתאם לכך.

לכל יישוב קיים זמן התגוננות שמגדיר את הזמן שיש לשוהים בו לפעול ולהיכנס למרחב המוגן. זאת במטרה לאפשר לאזרחים להיכנס למרחב המוגן על פי פרק הזמן העומד לרשותם בכל אחד מהאזורים השונים ובאופן זה לאפשר שגרת חירום על ידי מיקוד ההתרעה רק לאותם אזורים שעלולים להיפגע.

לרוב האזורים בארץ הוגדר זמן התגוננות של דקה וחצי. באזורים הקרובים לגבולות הוגדר זמן התגוננות משתנה שנע בין טווחי הזמנים הבאים: מיידי, 15 שניות, 30 שניות, 45 שניות ודקה. בכל מקרה, יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות!! אל תוותרו על זה – הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים!!

אם כן,  בעת אזעקה כיצד לפעול?
• הישארו במרחב המוגן 10 דקות כדי להתגונן ממטח רקטות ומשברי יירוט.
• אין להתקהל באזור אירוע. ההתקהלות מסוכנת עקב חשש לירי נוסף.
• אם אתם שוהים במבנה בבנייה קלה ללא גישה למרחב מוגן בזמן ההתגוננות העומד לרשותכם – יש לצאת מהמבנה, לשכב על הרצפה ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
• אם זיהיתם חפצים חשודים: התרחקו מהמקום, הרחיקו אנשים אחרים ודווחו בהקדם למשטרת ישראל במוקד 100.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון, פיקוד העורף

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן