כבאות והצלה: חשש משריפות במהלך פסח | “אנו נמצאים בעיצומו של משבר אקלים עולמי שהוביל לשריפות ענק בכל העולם”

עובדי מוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום עבדו משעות הבוקר המוקדמות ועד לרגעים אלו. התקבלו מאות קריאות של אזרחים על אירועי שריפות בעקבות ביעור החמץ כאשר חלק מהשריפות יצאו משליטה. לוחמי האש במחוז דרום פעלו לכיבוי השריפות וזאת בכדי למנוע פגיעה בנפש ורכוש ונוסף על כך בכדי למנוע מהעשן להפריע לחוגגים את החג הערב. סה”כ כ-200 אירועי שריפה עד לרגע זה (המספר כולל בתוכו אירועי פח אשפה, פסולת, קוצים שנגרמו מביעור החמץ).

בארגון כבאות והצלה מזהירים מפני שריפות במהלך פסח. “הקיץ כאן ואתו סכנת השריפות. פנו את הפסולת ונכשו עשבייה סביב הבית. זכרו – חשוף עדיף משרוף! החורף האחרון היה מלווה בגשמים שהובילו לצמיחת עשבייה מרובה, המהווה חומר בעירה העלול לגרום להתפשטותן המהירה של שריפות המסכנות נפש, רכוש וטבע. אל תאמרו לי זה לא יקרה.. בקיץ אשתקד נשרפו עשרות אלפי דונמים בשריפת ענק בירושלים ולפני שלוש שנים נשרף כליל הישוב מבוא מודיעים! מאות אלפי דונם של חורש ויערות עלו באש. אנו נמצאים בעיצומו של משבר אקלים עולמי שהוביל לשריפות ענק במדינות רבות ברחבי העולם. ישראל היא מדינה עם אקלים ים תיכוני ובחודשי הקיץ גוברות הסכנות לשריפות”.

ענף הסברה והדרכת אוכלוסיה בכבאות והצלה מדגיש:
– בחודשי הקיץ לא מדליקים אש ביערות קק”ל, שמורות טבע ושטחים פתוחים.
– הדלקת מנגל תעשה אך ורק בכלים ובמקומות המיועדים לכך.
– כאשר אנו ההורים נמצאים בעבודה חשוב להגביר את המודעות לבית בטוח. התקינו גלאי עשן! זה מציל חיים. גלאי העשן מתריע בזמן אמת על השריפה ומאפשר הימלטות מהירה או כיבוי השריפה כאשר היא קטנה.

בתוך כך ובהנחיית מפקד מחוז דרום בכבאות והצתה לישראל, החלו תחנות מחוז דרום להיערך לקיץ הקרוב 2022 במלוא המרץ ובכלל זה סיורי שטח רכובים לאיתור ומיפוי שטחים עם מטען אש גדול, ביקורות והנחיות לרשויות, ריענון פקודות, אימונים הכשרות ותרגילים בשטחים פתוחים. בנוסף, הועמק שיתוף הפעולה מול כלל גופי החירום והרשויות המקומיות ליצירת שבילי חיץ, חישוף וגיזום בסמוך למקומות ישוב מאוכלסים. השבוע נערך סיור מוסק בראשותו של מפקד מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן, יחד עם מפקד תחנה אזורית אשקלון טפסר משנה שלום מכלוף, מפקד תחנה אזורית אשדוד טפסר משנה אריאל אבן דנן, קצין אזורים כפריים להב אלי כהן, ומנהל מרחב דרום בקק”ל דני בן גיגי בכדי לעקוב אחר הנעשה בשטח ואחר המוכנות של המחוז לקיץ הקרוב. מסלול הסיור עבר בין היתר בין היערות באזור הדרום, שטחי הרשויות, אזורים כפריים, שטחי אש לכיש ועוטף עזה.

טפסר שמוליק פרידמן מפקד המחוז מסר: “בסך הכל התרשמנו לחיוב מהנעשה בשטח וההכנות המוקדמות לקיץ של כלל הגופים. מצד שני אנו רואים שהגשמים המרובים הצמיחו עשבייה רבה שכרגע היא ירוקה וכבר בימים הקרובים תהפוך לצהובה ויבשה. עדיין ניתן לראות פסולת ועשבייה גבוהה בסמוך למבניי מגורים בחלק מהישובים וחשוב מאוד לנכש את העשבייה כבר עכשיו ולפנות את הפסולת בכדי למנוע נזק לחיי אדם ורכוש. מפקחי מדור הגנה מאש של מחוז דרום מסיירים בשטח, מנחים את הרשויות ואת התושבים וחשוב מאוד לפעול ע”פ ההנחיות ובכך להשלים את ההיערכות לקיץ”.

בכל מקרה של שריפה או עשן הציבור מתבקש לדווח במיידית למוקד 102.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן