יוזמה מקומית: בית קפה חברתי לנשים מהחברה הערבית בלוד וברמלה

סונדוס וחידי, סטודנטית במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, שותפה ביוזמה להקמת בית הקפה החברתי, קיבלה מלגת הצטיינות ביום ירושלים

סונדוס וחידי, סטודנטית בשנה ג' לתואר ראשון בחינוך לבית הספר העל־יסודי בהתמחות ספרות ולשון עברית במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, שותפה ביוזמה של פתיחת בית קפה קהילתי לנשים מהחברה הערבית בלוד.

את היוזמה הובילה עמותת אמניה, עמותה להעצמה חברתית וכלכלית של נשים מהחברה הערבית.

 

בית הקפה, שבו פועלת גם ספרייה, הוקם באמצעות תרומות שגויסו וכן בסיוע עיריית לוד, שהקצתה את המבנה.

במקום ניתנות בהתנדבות גם מגוון של הרצאות בתחומים שונים, כגון דרכי התמודדות עם מתח סביב המלחמה, סיפורים מעוררי השראה של נשים מהחברה הערבית שהקימו עסק, העצמה נשית ועוד.

 

סונדוס וחידי: "המטרה שלנו בעמותת אמניה היא לספק פלטפורמה קהילתית לנשים מהחברה הערבית בלוד וברמלה. מטרתנו לחזק את מעמד הנשים בחברה הערבית ולקדם מנהיגות נשית."

 

היוזמה שסונדוס וחידי שותפה לה מתקיימת כחלק מהלימודים במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, שבמסגרתם כל סטודנט מתכנן ומיישם יוזמה חברתית או חינוכית משמעותית.

 

ד"ר עדית ליבנה, ראש היחידה ליזמות סטודנטים:

"החזון של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מדגיש את החשיבות של הכשרת הסטודנטים כאנשי חינוך המקדמים יוזמות משמעותיות במערכת החינוך ובחברה הישראלית. היוזמה של סונדוס מהווה דוגמה נהדרת לכך. היא זיהתה כמה אתגרים העומדים בפני נשים בחברה הערבית, גיבשה את הדרכים המיטביות להתמודדות איתם ויישמה אותן הלכה למעשה. כל זאת, מתוך מודעות חברתית ורצון אמיתי לחולל שינוי."

 

במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מוענקות מדי שנה מלגות לסטודנטיות ולסטודנטים מצטיינים, שהגיעו להישגים גבוהים. המלגות מוענקות על פי המלצות של חברות וחברי הסגל האקדמי ועל פי החלטה של ועדה מיוחדת. המלגות מוענקות מקרנות שהוקמו לזכרן של דמויות קרובות אהובות ומוערכות, שלחלקן אף הייתה זיקה הדוקה למכללת לוינסקי לחינוך ולמכללה האקדמית בווינגייט, שתי מכללות שהתאחדו והפכו למרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, המרכז האקדמי הגדול ביותר בארץ להכשרת נשות ואנשי הוראה.

 

פרופ' רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט נשא דברים:

"זוהי מסורת במרכז האקדמי להעניק מדי שנה ביום ירושלים מלגות לסטודנטים שהגיעו להישגים משמעותיים בלימודים ותרמו תרומה משמעותית לקהילה. אחד האתגרים שהצבנו לעצמנו עם איחודן של שתי מכללות עם מורשת חינוך מפוארת היא עידודם של פרחי ההוראה לפתח יוזמות חדשניות בתחומי החינוך, החינוך המוזיקלי, הספורט והתנועה. אנו מלאי גאווה בסטודנטיות ובסטודנטים המצטיינים שלנו ומכירים תודה לתורמים."

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה 2 בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: צילום פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ראמידה
ראמידה
3 months ago

אה וזו לא הדתה ??? צבועים

לוד
לוד
3 months ago

כל כבוד לך

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ראמידה
ראמידה
3 months ago

אה וזו לא הדתה ??? צבועים

לוד
לוד
3 months ago

כל כבוד לך

דילוג לתוכן