חדשני: פרויקט העצמה לתלמידות בלוד במשחק כדורשת 

מטרת הקבוצה להוביל תלמידות לעבר הצלחה והכרה ביכולות והמסוגלות שלהן ולחזק את הביטחון העצמי שלהן

ביוזמת אגף הספורט והשרות הפסיכולוגי חינוכי של לוד: פרויקט העצמה בתיכון דרכא באמצעות החינוך הגופני

בחודש האחרון נפתח בבית הספר התיכון דרכא ע"ש מקסים לוי בלוד, פרויקט העצמה ייחודי וחדשני, באמצעות החינוך הגופני בכלל וענף הכדורשת בפרט. לעת עתה, הפרויקט מניב פירות חיוביים מאוד, ומסתמן כהצלחה שתביא לחיקוי גם בערים נוספות בארץ.

אגף הספורט והשרות הפסיכולוגי חינוכי בעיריית לוד בשיתוף תיכון דרכא ע"ש מקסים לוי מובילים קבוצת העצמה חדשנית וייחודית, שטרם הייתה כדוגמתה, שמטרתה להוביל תלמידות לעבר הצלחה והכרה ביכולות והמסוגלות שלהן, לחזק את הביטחון העצמי שלהן, את תחושת השייכות והמיומנויות החברתיות שלהן, בשימת דגש על ערכים מובילים של מצוינות, כבוד ורוח ספורטיבית.

הכל התחיל ממחשבה ויוזמה משותפת של ירון זרד, מנהל מחלקת הספורט באגף הספורט וד"ר דן קונפינו מהשירות הפסיכולוגי חינוכי (שפ"ח), בה הועלה הרעיון, ליזום תכנית חינוכית ייחודית המשלבת הפעלת תוכנית חינוכית ערכית עם תוכנית ספורטיבית שמטרתה לחזק את הביטחון והיעילות העצמית אצל משתתפי הפרויקט.

לאחר גיבוש תכנית הפעולה, נעשתה פנייה למנהלת תיכון דרכא, שבשכונת גני אביב, גב' ליטל לוי, שהתלהבה מהרעיון. בפגישה עם מנהלת התיכון בה נכחו מנהל מחלקת הספורט, ירון זרד, דר' דן קונפינו, פסיכולוג מטעם שפ"ח לוד ויו"ר מכון מנעד, ואיתי גולדפרב, מורה בכיר לחינוך הגופני בביה"ס התיכון דרכא ע"ש מקסים לוי, הוצגה בפני מנהלת התיכון תכנית הפעולה ולאחריה היא התגייסה להפעלת הפרויקט כבר בשנת הלימודים הנוכחית. עם חזרת התלמידים לשגרת לימודים, לאחר ההפסקה שנכפתה עליהם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", החלה התכנית לפעול, הלכה למעשה, ובימים אלה ניתן לראות את התלמידות על מגרש האימונים.

במסגרת פעילות הקבוצה, הנפגשת פעם בשבוע בימי שלישי, התלמידות מתאמנות ופועלות במשחק הכדורשת, המודרך על ידי איתי גולדפרב, דוקטורנט, אשר בהכשרתו הוא מורה לחינוך גופני ופיזיולוג מאמץ. הפרויקט כולו מתקיים בליווי קבוצתי-רגשי וחברתי של מיטל, פסיכולוגית מטעם השפ"ח של לוד, ובליווי מלא ומרגש של דניאל, יועצת בית הספר. יש לציין לשבח את הצוות החינוכי, המעורב ושותף באופן מלא בתהליך ההתקדמות של הפרויקט – בתכנים, בהפעלה ובכלל.

בעקבות הצלחת המפגשים הראשונים, אומרת מנהלת ביה"ס, גב' ליטל לוי: "זכות גדולה נפלה בחלקנו, להשתתף בפרויקט ניסיוני וייחודי זה, שהושקעו בו המון תכנון ומחשבה, והכל לטובת העצמת תלמידות בית הספר. השיעורים נערכים ברוח טובה וחיובית, תוך הטמעת החינוך הגופני, בשילוב ערכים של מצוינות, תחושת שייכות והעשרת מיומנויות חברתיות. אני מודה לאגף הספורט ולשירות הפסיכולוגי חינוכי, על שבחרו בבית הספר דרכא לביצוע הפיילוט של התכנית."

מוסיף רכז החנ"ג בביה"ס דרכא, איתי גולדפרב: "הבנות פועלות בנחישות מעוררת השראה. הן נהנות, מתחברות ומתקדמות גם ברמה הספורטיבית והחברתית. שיתוף הפעולה הרב תחומי בצוות הפרויקט מרתק, מחזק ומעורר השראה. נמשיך לפעול יחד לשיפור מיומנויות הענף, החיבור הרגשי והחברתי והעצמת השחקניות באופן אישי וקבוצתי. זכות נפלאה נפלה בחלקנו להשתתף בפרויקט חינוכי כה חשוב".

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן