התרעה חמורה של משרד החקלאות

משרד החקלאות מתריע: כלבים שאומצו מבית הגידול “דוג U4″ נמצאו נגועים בברוצלה מסוג קאניס. כל כלב שמקורו ב”דוג 4U” או שמקורו אינו ידוע חשוד כנגוע בברוצלה קאניס ונדרש להיבדק

משרד החקלאות מתריע: כלבים שאומצו מבית הגידול “דוג U4” נמצאו נגועים בברוצלה מסוג קאניס. כל כלב שמקורו ב”דוג 4U” או שמקורו אינו ידוע חשוד כנגוע בברוצלה קאניס ונדרש להיבדק | המלצת המשרד: בדקו כל כלב חדש שאימצתם לביתכם בחצי השנה האחרונה

תחילת המקרה בפעילות היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו”ח) בשיתוף המחלקה הווטרינרית של אשקלון לפינוי 11 כלבים מגזעי שיצו, ביגל, מלינואה ולברדור מבית פרטי בחשד להזנחה. הכלבים פונו מבית פרטי, אך היו רשומים על שם בית הגידול “דוג פור יו (דוג 4U)”, וככל הנראה נמכרו לאחרים  ללא העברת בעלות כדין. בבדיקה רפואית לאחר הפינוי נמצא כי שישה מתוך 11 הכלבים  נגועים בברוצלה קאניס. מחלה זו היא מחלה זואונוטית ולכן מסוכנת הן לבעלי החיים והן לאדם. מדובר בחיידק הגורם להפלות, פוגע בפוריות וכן עשוי לפגוע בפרקים ובמערכות גוף נוספות בכלבים ובאדם. החיידק יכול לעבור לאדם דרך הפרשות גוף של כלבים נגועים ומגע עם נפלים. אוכלוסיות שנמצאות בקבוצת סיכון להידבקות במחלה הם בעלי מערכת חיסונית ירודה, נשים בהריון, קשישים וילדים עד גיל 5.

על כן, משרד החקלאות קורא לבעלי כלבים שמקורם ב”דוג 4U” או שמקורם אינו ידוע לבצע בדיקה סרולוגית (בדיקת דם) לברוצלה, להבטחת בריאותם ובריאות בני משפחתם. עוד מוסיפים במשרד כי חלק מהכלבות שפונו היו אחרי המלטה או הפלה, ולכן עולה החשד להימצאותם של גורים חולים במקומות נוספים.

במשרד החקלאות מציינים כי הטיפול בכלבים חיוביים לברוצלה קאניס הוא בהתאם להמלצות משרד החקלאות האמריקאי (USDA). כלבים חיוביים למחלה יחויבו בעיקור/סירוס וטיפול אנטיביוטי, וניתן יהיה להעבירם לבתים חדשים רק לאחר הטיפול במחלה, הסכמה מדעת של המשפחה המאמצת לקבל כלב שאובחן כנגוע, הדרכת המשפחה המאמצת בנושא והמשך מעקב אחר בריאות הכלב מדי 3 חודשים.

בייחוד בעת זו, משרד החקלאות מזמין את הציבור הרחב לאמץ באופן אחראי מכלביות רשותיות או מעמותות רשומות ולא מבתי גידול פירטיים להרבעת כלבים. אימוץ כלבים יכול לסייע בהתמודדות הרגשית שלכם ושל הכלבים עצמם עם המצב הביטחוני.

תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: “אנו מצויים כעת בעיצומו של מצב מלחמה ובתחושת סכנה בעקבותיה, אך אל לנו לשכוח את בריאותינו. מחלת הברוצלה קאניס היא החמורה מבין מחלות הברוצלוזיס, ויכולה להוביל לפגיעה קשה הן בכלבים והן בבני אדם. לפיכך, עלינו לשמור על סביבתנו ולקחת את הכלב או הכלבה החדשים לבדיקה שיכולה למנוע מהם ומאיתנו סבל רב”.

רוצים להצטרף לעדכונים של חדשות אפס שמונה? לחצו כאן

לעדכונים ישירים בטלגרם: https://t.me/news08net

■ לקהילת הווטסאפ – מלחמה בישראל >> לחצו כאן

פייסבוק לחצו כאן

אינסטגרם לחצו כאן

טוויטר לחצו כאן

יוטיוב לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן