השר אקוניס ביקר במעבדה הבקטריולוגית האוטומטית הראשונה בישראל של מאוחדת בלוד

מנכ”ל מאוחדת עוזי ביתן: “תוך חודשים ספורים הצלחנו לעשות קפיצת מדרגה משמעותית ועברנו מעבודה ידנית לאוטומציה מוחלטת. מבחינתנו זה כמו לעבור מסוס ועגלה למכונית טסלה”

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס ביקר במעבדה המרכזית של קופת חולים מאוחדת בלוד, וסייר במעבדה הבקטריולוגית האוטומטית הראשונה בישראל, שנחנכה לאחרונה, ומתופעלת על ידי רובוטיקה ואוטומציה מלאה ובשילוב מערכות בינה מלאכותית. במהלך הביקור שמע השר אקוניס מיו”ר מאוחדת איל גבאי, מנכ”ל מאוחדת עוזי ביתן, סמנכ”ל חטיבת רפואה ד”ר דב אלבוקרק וראש אגף מעבדות ג’ורג’ פרחגוד על המכשור החדשני פורץ הדרך שמוביל למהפכה טכנולוגיות בתחום המעבדות.

במהלך הסיור אמר השר אקוניס: ״מעבדת החדשנות של מאוחדת מרשימה ויכולה לשמש דוגמה למרכזי חדשנות רבים בארץ ובעולם. צוותי הרפואה הם שליחים של כל אזרחי ישראל באשר הם. שמחתי להיחשף לפעילות מאוחדת בפריפריה הרחוקה, ולאוכלוסיות מגוונות ורבות בישראל, שמשקפות את פניה היפים של ארצנו״.

“תוך חודשים ספורים הצלחנו לעשות קפיצת מדרגה משמעותית ועברנו מעבודה ידנית לאוטומציה מוחלטת. מבחינתנו זה כמו לעבור מסוס ועגלה למכונית טסלה”, הסביר מנכ”ל מאוחדת עוזי ביתן. “האוטומציה מאפשרת לנו להתגבר על מצוקת כוח האדם בתחום המעבדות, ובו בזמן לאפשר לאנשי המעבדה להתמקד בעבודה המקצועית, במקום בעבודה טכנית שיכולה להיעשות ברובה על ידי מערכות אוטומטיות מתקדמות”.

יו”ר מאוחדת איל גבאי הסביר לשר כי “כקופה השלישית בגודלה בישראל, מאוחדת מצליחה לאמץ במהירות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, להביא את בשורת החדשנות למערכת הבריאות ולהגביר את התחרות בשוק הבריאות בישראל, כשמי שמרוויח מכך הם מבוטחי כל הקופות. אנחנו גדולים מספיק כדי להוביל שינוי, אבל לא גדולים מדי, כך שהביורוקרטיה לא מעכבת לנו תהליכים של שינוי ואנחנו מצליחים להציב סטנדרטים גבוהים של שירות ואיכות שכולם נהנים מהם”.

במהלך הסיור, הוצגו בפני השר אקוניס פתרונות מתקדמים נוספים, ביניהם רובוטיקה בבתי מרקחת, שמאוחדת הייתה הראשונה ליישם בארץ. שימוש ברובוטים בבתי מרקחת מאפשר לרוקח להתפנות למטופל, להקשיב לו, לתת את ההנחיות המדויקות ולהתעמק בשירות שניתן לו, במקום להשקיע את זמנו בחיפוש טכני אחר תרופה זו או אחרת או בסידור מגירות תרופות. הרובוט בבית המרקחת מייעל את תהליך העבודה, את המשאב של הרוקחים שנמצא בחסר, ובעיקר מאפשר לרוקחים לתת שירות טוב יותר.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-בריאות ורפואה >> לחצו כאן 

צילום: מאוחדת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן