הצעת חוק הסטורית: גופים ממשלתיים יחויבו לתרום מזון עודף

הצעת חוק היסטורית עברה בקריאה ראשונה בכנסת: גופים ממשלתיים יחויבו לתרום מזון עודף מהמגזר המוסדי המשמעות: חיסכון של מיליארדי שקלים בשנה למשק הישראלי והזנה מיטבית יותר אוכלוסיות נזקקות

לאחר שנים ארוכות שבהם לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי פועל לקדם את תחום הצלת המזון בישראל וצמצום בזבוז מזון מתוך הכרה בפוטנציאל הרב שגלום בו, אתמול עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק שתחייב גופים ממשלתיים להתקשר עם ארגונים העוסקים בחלוקת מזון לצורך תרומת מזון עודף עבור נזקקים.

ההצעה זו, ביוזמת לקט ישראל ובהובלתו של ח"כ ינון אזולאי, תאפשר הצלת עודפי מזון מהמגזר המוסדי, לרבות גופים ממשלתיים וצפויה להגדיל משמעותית את היקפי תרומת עודפי המזון. ההצעה תחול על חברות שתחום עיסוקן העיקרי הוא מזון או חברות המנהלות מערך שירותי הסעדה של 500 מנות לפחות ביום במקום אחד.

 

רוית דינמז יחזקאל, סמנכלית משפט ממשל והון אנושי בלקט ישראל שהובילה את המהלך מטעם הארגון:

"מדובר בהישג אדיר לחברה ולמשק בכללותו. הצעת החוק החדשה תאפשר לראשונה לנתב מזון זה לאוכלוסיות נזקקות, תוך חיסכון משמעותי בעלויות ייצור, משאבים וסביבה. בוועדה הצגנו כי  קרוב ל-74 מיליון ארוחות בשווי של 1.8 מיליארד שקלים  בשנה נזרקות רק במגזר המוסדי ומכאן הפוטנציאל האדיר בהצלת המזון העודף והעברתו לאלו הזקוקים לו. אנחנו בלקט ישראל מודים לחבר הכנסת ינון אזולאי שהוביל ודחף את קידומו של החוק ובשל חשיבותו מצפים לאישורו המהיר בוועדת הרווחה והעבודה גם בקריאה שניה ושלישית."

אודות לקט ישראל:

לקט ישראל, הינו ארגון הצלת המזון הלאומי שקיים 21 שנים. הארגון עוסק באיסוף וקטיף של  עודפי תוצרת חקלאית ואיסוף ארוחות מבושלות, מיונם וחלוקתם באמצעות למעלה מ – 300 עמותות לטובת 330,000 נזקקים מידי שבוע. כמו כן, מתקיימת בקרה על איכות המזון המוצל על מנת לוודא שהינו בעל ערך תזונתי גבוה, וכי הוא נשמר בתנאים מיטביים. מומחים מטעם הארגון מעבירים סדנאות תזונה לאוכלוסיות היעד שמטרתן העלאת מודעות לתזונה נכונה.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: לקט ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן