הפרקליטות דורשת כ-8 מיליוני שקלים מרוצחו של רס”ב עמיחי כרמלי ז”ל

הנתבע אלכמלאת הורשע זה מכבר על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן ברצח באדישות של כרמלי ז”ל, בחבלה חמורה, נהיגה פזיזה ונהיגה בשכרות, ונגזרו עליו 17.5 שנות מאסר.

פרקליטות המדינה הגישה בשם משרד הביטחון תביעת נזיקין בגובה כ-8 מיליון שקלים כנגד ראני אלכמלאת, שהורשע ברצח באדישות של מתנדב המשטרה רס”ב עמיחי כרמלי ז”ל ביולי 2022. מדובר בתביעת נזיקין במסגרתה מבקשת המדינה לתבוע מאלכמלאת לשפות אותה בגובה התשלומים אותם היא נדרשת לפצות את בני משפחתו של כרמלי ז”ל, מכוח חוק משפחות חללים.

כזכור, באירוע שהתרחש בחודש יולי 2022, נהג הנתבע ברכב עם חבריו לאחר ששבו מבילוי במהלכו שתו משקאות אלכוהוליים. בהגיעם לפנות בוקר לצומת בעיר ראשל”צ, יצאו מן הרכב והחלו לרקוד. משהבחינו בניידת משטרה במקום, נכנסו לרכב והחלו במנוסה תוך שפגעו במונית שעמדה בסמוך. השוטרים בניידת פתחו במרדף אחר הרכב, כשהנתבע נוהג בו בפרעות ובמהירות גבוהה, ותוך שהוא חוצה רמזור אדום. במהלך מנוסתם הבחנו במחסום שהוצב בכביש מבעוד מועד, על אף שהבחין במחסום, האיץ הנתבע את נסיעתו, המשיך בנסיעה רצופה ופגע בעוצמה בניידת משטרה, ובכרמלי ז”ל ובשני שוטרים נוספים שעמדו בסמוך לניידת. גם אז לא חדל אלכמלאת מנסיעתו ונעצר רק לאחר שפגע ברכב נוסף, אז יצא מרכבו ופתח בריצה עד שנתפס ע”י שוטרים דלקו אחריו. כתוצאה ממעשיו נגרם מותו של כרמלי ז”ל במקום, שני שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, כאשר לאחד מהם נגרמו חבלות ראש.

הנתבע אלכמלאת הורשע זה מכבר על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן ברצח באדישות של כרמלי ז”ל, בחבלה חמורה, נהיגה פזיזה ונהיגה בשכרות, ונגזרו עליו 17.5 שנות מאסר.

בהמשך להרשעתו, מבקשת המדינה לתבוע את אלכמלאת לטובת שיפוי והשבה מכוח חוק משפחות חללים, בגין תגמולים ופיצויים ששילמה בעבר ועתידה לשלם בעתיד למשפחתו של עמיחי כרמלי ז”ל עקב מותו באירוע מושא התביעה.

עקב מות המנוח הגישו בני משפחתו תביעה נגד התובעת מכוח חוק משפחות חללים. קצין התגמולים הכיר זה מכבר בזכאותם של אביו ואלמנתו של המנוח לזכויות עפ”י חוק משפחות חללים. בעקבות ההכרה נגרמו למדינה הוצאות כבדות אותן היא מבקשת להטיל על הנתבע, שכן הוא זה שגרם בהתנהגותו למותו של המנוח ובכך גם לנזק שנגרם לה. תכלית התביעה המוגשת כעת ע”י המדינה, הינה במיצוי הדין גם במישור האזרחי כנגד הנתבע, ומימוש זכויותיה של המדינה גם במישור האזרחי, במנותק מהאישום הפלילי, ובנוסף לו. התביעה מוגשת בגין הנזקים ביחס למותו המצער של רס”ב עמיחי כרמלי, כאשר המדינה שומרת על זכותה להגיש תביעה עתידית בגין נזקיה גם ביחס לפציעת שני השוטרים ובגין נזקי הרכוש שנגרמו לנידת המשטרה.  

◼️ לחדשות ראשון לציון לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון [דוברות המשטרה]

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן