הפרוייקט של השר אלי כהן: מדי מים יתריעו במקרה של קשישים במצוקה

פרויקט לאומי מציל חיים מקודם על ידי תאגידי המים והביוב בשיתוף רשות המים ומחלקות הרווחה ברשויות המקומיות, במסגרתו מדי מים חכמים יתריעו על מצוקה אפשרית של קשישים ועריריים.

פרויקט לאומי מציל חיים מקודם על ידי תאגידי המים והביוב בשיתוף רשות המים ומחלקות הרווחה ברשויות המקומיות, במסגרתו מדי מים חכמים יתריעו על מצוקה אפשרית של קשישים ועריריים.

הפרויקט החל כיוזמה של ארגון זק"א שפנה לרשות הממשלתית למים ולביוב בתחילת מגפת הקורונה, עת הוחלו במדינה הגבלות בידוד וסגר, והציע לבדוק אפשרות לנצל את יכולות הקריאה וההתראה מרחוק של מדי מים חכמים, כדי לשלוח התראה מתאגיד המים המקומי למחלקת הרווחה ברשות, על ירידה בצריכת מים בבתים בהם מתגוררים קשישים ועריריים היכולה להצביע על מצוקה אפשרית.

פיילוט בנושא קודם על ידי רשות המים ותאגיד "מעיינות העמקים" בשיתוף פעולה עם עיריית יקנעם וסיומו המוצלח של הפיילוט הוביל להרחבת הפעילות ברשויות מקומיות נוספות באמצעות תאגידי המים והביוב הפועלים בתחומן, ומאז מלווה על ידי רשות המים לשיפור וטיוב מנגנוני שיתוף הפעולה בין התאגידים לרשויות המקומיות בנושא חשוב זה. בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין רשות המים ונציגי תאגידי המים, הוחלט על קידום התכנית בכלל הרשויות.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, ציין את החשיבות הרבה של פעילות זו של תאגידי המים והביוב בקידום הפרויקט ויישומו בכל הרשויות המקומיות.

אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות: ״מדובר בפרויקט מציל חיים, לזיהוי מקרי חירום בבתי קשישים בודדים, באמצעות מדי המים. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא, ולכן לאור תוצאות הפיילוט והצלחתו ברשויות בהן הוא יושם בהמשך, חשוב לקדם את הפרויקט בפריסה ארצית מול תאגידי המים והרשויות המקומיות.״

יחזקאל ליפשיץ מנהל רשות המים: "רשות המים גיבשה המלצות, שיאפשרו לתאגידי המים ברשויות המקומיות, לפעול בשיתוף פעולה עם העיריות ומחלקות הרווחה ולספק התרעות מצילות חיים באמצעות מדי המים המשדרים קריאה מרחוק שמותקנים בבתים רבים בישראל. כיום, עומד שיעור ההתקנה הארצי של מונים חכמים על כ-70% ועל פי הנחיות רשות המים, עד סוף שנת 2026, אמורים כל תאגידי המים להתקין מונים חכמים אצל כלל הצרכנים."

דובי ויסנשטרן מנכל זק"א: ״מיזם 'מים חיים' מהווה בשורה אדירה להצלת חייהם של מאות הקשישים הגלמודים, אני מודה לשר אלי כהן ולצוות המשרד שנרתמו למשימה הקדושה, על הצטרפותם לפרויקט החשוב, אני קורה לכלל העיריות ברחבי הארץ להצטרף למיזם פשוט וחשוב זה, כדי למנוע את הנפטר הבא. אסור לנו כחברה וכקהילה למצוא את יקירנו כשהם מתים לבדם ונמצאים רק בגל הריח הנוראי שדולף לחדר המדרגות. רק ע"י תשומת לב של כל אחד מאתנו נצליח לעצור את המגיפה השקטה".

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אופיר אייבי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן