הסתיימה עונת הרחצה בחופי הים

עונת הרחצה הגיעה לסיומה ברחבי הארץ ובמסגרת זו הסתיימו שירותי ההצלה. 157 חופי רחצה היו פתוחים לטובת הציבור הרחב בעונה זו, שזכה לבילוי חברתי ומשפחתי ללא תשלום. ב- 61 חופים ימשיכו שירותי ההצלה גם בעונת החורף.

בעונת הרחצה הנוכחית נמשכה מגמת הירידה במספר הטובעים למוות כאשר חלה ירידה של כ-10% במספרם לעומת השנה הקודמת. בעונה זו אירעו 26 מקרי טביעה למוות בחופי הים, ובעונת הרחצה בשנת 2021 אירעו 29 מקרי טביעה שהסתיימו במוות. משרד הפנים שם לו למטרה את צמצום מקרי הטביעות בחופי הים, וערך במהלך השנה האחרונה מסעות הסברה לרחצה בטוחה. קמפיין מרכזי פורסם עם פתיחת העונה ויציאת תלמידי בתי הספר לחופשת הפסח וקמפיין נוסף בוצע עם יציאת התלמידים לחופש הגדול. בנוסף לכך מופו התקופות המועדות יותר ובהתאם פרסם משרד הפנים קמפיינים ממוקדים וייעודיים למגזר הערבי סביב חג הקורבן ולמגזר הדתי והחרדי סביב תקופת ‘בין הזמנים’. מסעות ההסברה פורסמו בשלל אמצעי התקשורת ובכל השפות הרלוונטיות וכללו דגשים על רחצה בטוחה בחופים מוכרזים בלבד ובשעות ההצלה.

משרד הפנים ממשיך לפעול למען רחצה בטוחה וסיוע לרשויות המקומיות באשר לחופי הרחצה. במסגרת זו נפתח, במהלך עונת הרחצה שהסתיימה, חוף נפרד חדש בכנרת לטובת הציבור ובנוסף שוקד בימים אלה המשרד, בשיתוף הרשויות, על פתיחת 3 חופים נוספים: חוף סאן-סט בבת ים, חוף עיר ימים באשקלון וחוף גני אפרת בטבריה אשר צפויים להיפתח בעונת הרחצה הבאה שתחל ב-29 במרץ 2023. במסגרת הסיוע השוטף של משרד הפנים לרשויות לטובת הפעלת החופים, אחזקתם, שמירה על הנחיות משרד הבריאות ורכישת ציוד הצלה העביר המשרד לרשויות סך של כ-32.5 מלש”ח לרשויות הזקוקות לכך.

שרת הפנים איילת שקד ציינה כי “הבילוי העיקרי היה ונשאר הגעה לחופי הים, זאת במיוחד בחודשי הקיץ. השמירה על בטיחות המתרחצים ונוחות החוויה הינה בסדר עדיפויות גבוה במשרד הפנים, ולכן המשרד ממשיך בהליכים לקראת פתיחת חופים נוספים, בסיוע תקציבי לרשויות ובפרסום ייעודי בנושא רחצה בטוחה. אני קוראת לציבור להקפיד ולרחוץ אך ורק בחופי הים המוכרזים ובשעות ההצלה הפעילות, שמרו על חייכם וחיי אהוביכם ותהנו”.

מנכ”ל משרד הפנים יאיר הירש: “אני מברך על המשך הירידה במספר הטביעות למוות בעונת הרחצה הנוכחית ומקווה כי מגמה זו תמשיך, עד שמקרי הטביעה יפסקו לחלוטין ונוכל כולנו ליהנות מהחופים בצורה בטוחה. בעונת החורף הקרובה, יישארו 61 חופי רחצה פתוחים ופעילים לטובת הציבור, הם פתוחים למענכם וכדי שתוכלו להמשיך לבלות, לשחות ולגלוש, אולם חשוב לזכור כי גם בעונה זו יש להקפיד על רחצה בטוחה, כי כשאין בחוף מציל שרואה אתכם נכנסים למים, לא יהיה גם מי שיעזור לכם לצאת”.

כאמור, בעונת החורף יפעלו 61 חופי רחצה ומשרד הפנים שב ומדגיש כי הרחצה מותרת אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות הקבועות.

בחיים לא נכנסים לים כשאין בחוף מציל!

לשימושכם, להלן הנתונים לעניין הטביעות למוות במהלך העונה שהגיעה לסיומה:
• בחופי הים טבעו למוות 26 בני אדם.
• 80% ממקרי הטביעה (21 בני אדם) אירעו בחופים שאינם מוכרזים או בשעות בהן אין שירותי הצלה.
• 24 מקרי טביעה אירעו בים התיכון, 1 בכנרת ו- 1 בים סוף.
• 89% ממקרי הטביעה הם בוגרים מעל גיל 19.
• בעונת הרחצה 2022 טבעו למוות 26 בני אדם, בעונת 2021 טבעו 29, ובעונת 2020 טבעו 32 איש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן