הישג מרשים לתמרי גולדין מכפר הנוער כנות: שתי מדליות ארד בענף הסיף

תמרי זכה במדליות באליפות ישראל בסייף לגילאי 13-14 ותחברות גביע המדינה. את תמרי מאמנים מנהל המועדון בוריס ויינר והמאמן האישי רומן טרכטנברג.

תמרי גולדין בן ה-13 מכפר הנוער כנות זכה בתוך שבועיים במדליית הארד בשתי התחרויות העיקריות בענף הסיף בישראל: אליפות ישראל וגביע המדינה. לקראת האולימפיאדה בסוף החודש, הוא כבר מסמן את החלום ארוך הטווח שלו

 

כבר בגיל 6 תמרי גולדין ניסה בכל הכוח להתחיל ללמוד סייף. ענף הספורט שיש כאלו שעלולים לחשוב שבמסגרתו נלחמים אחד בשני מתמודדים מצויידים בחרבות מפחידות, נחשב לכזה שלא מושך רבים מידי בישראל ובעולם, אך בכל זאת – נתפס כענף יוקרתי מאוד בין היתר מאחר והוא כולל צורך בחשיבה טקטית ואסטרטגית בלתי פוסקת מצד המשתתפים בו.

בכיתה א' רצה גולדין ללכת לחוג סייף, אך במושב בו הוא התגורר, ניר בנים, לא היה אחד בנמצא. גם כשכבר נמצא חוג בעיר סמוכה, התברר שהוא צעיר מידי.

 

השנים חלפו ותמרי לא התייאש. בגיל 10 הוא ניסה שוב, והפעם הצליח להתקבל לחוג באשקלון. מאז ועד היום הוא מגיע שלוש פעמים בשבוע לעיר החוף על מנת להתאמן, ולאחרונה הפך גם לאחד מהכישרונות המבטיחים ביותר בענף הסייף הישראלי, כשהצליח לזכות במקום השלישי היוקרתי בשתי התחרויות המשמעותיות ביותר במדינה. ואת כל זה הוא משלב עם לימודים אינטנסיביים בכפר הנוער כנות, שם הוא מצטיין לפחות כמו בענף הסייף.

 

"במשך שנים הוא התעקש ללכת ללמוד סייף שנה אחרי שנה", מספרת אימו של תמרי, הדס. "בהתחלה הבאנו את החוג לניסיון אצלנו במושב, אבל מהר מאוד רוב הילדים עזבו ונותרו רק שלושה ככה שהחוג נסגר. הצעתי לו חוגים אחרים אבל הוא לא היה מוכן לשמוע על שום אפשרות אחרת, רצה רק סייף".

כשהיה בן 10, משחזרת הדס, היא לקחה אותו לשיעור ניסיון בחוג שהפעיל מועדון הפועל אשקלון. "מאותו רגע זה היה קליק מיידי, הוא היה פשוט מאושר. הוא התחיל עם פעמיים בשבוע ובהמשך, מרוב שהוא אהב את זה וגם מסתבר היה מאוד מוכשר בזה, עלינו לשלוש פעמים בשבוע וככה זה מאז ועד היום."

 

את הפירות קצר תמרי כאמור בשתי התחרויות שהתקיימו בחודש שעבר. בתחרות הראשונה, אליפות ישראל בסייף לגילאי 13-14, הוא זכה במקום השלישי, כשהצליח לגבור על שחקנים רבים הנחשבים ותיקים וגדולים ממנו בגיל.

שבוע אחרי הוא זכה במדליית הארד גם בגביע המדינה, כשגם במקרה הזה הצליח לגבור על שחקנים בקבוצת גיל גדולה משלו. את תמרי מאמנים מנהל המועדון בוריס ויינר והמאמן האישי רומן טרכטנברג.

הדס מעידה כי ישנו קושי גדול לשלב בין הלימודים התובענתיים בכפר הנוער כנות, שנמשכים כמעט עד השעה 4 אחר הצהריים, ובין ההשתתפות בחוג ובתחרויות, אולם תמרי מצליח לעשות זאת בהצלחה מרובה, כפי שניתן לראות מהתוצאות.

"זה מרגש מאוד שהוא מצליח לשלב בין שתי האהבות שלו, מצד אחד להשקיע בלימודים ומצד שני בספורט שהוא אוהב", אומרת הדס. "הצוות המקצועי בכפר מאוד מעודד אותו ותומך בו, ולאחרונה הוא אפילו הציג בפני חבריו לספסל הלימודים את ספורט הסייף. החברים שלו מאוד התלהבו ושאלו המון שאלות שהוא ענה עליהן בשמחה".

כעת, ממתין תמרי לאולימפיאדה בפריז, שתיפתח בסוף החודש הנוכחי, בציפייה לצפות בתחרויות הסייף, שם תיוצג ישראל על ידי אחד מבכירי סייפיה, יובל פרייליך. ומי יודע, אולי עד האולימפיאדה הבאה בלוס אנג'לס, שתתקיים ב-2028, נראה את תמרי עצמו מייצג בגאווה את מדינת ישראל. לו יהי!

 

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ספורט לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן