איך שומרים על תזונה בריאה וטובה לשנה החדשה?

מול האתגרים התזונתיים המורכבים איתם אנחנו מתמודדים כיום, הוויכוח על מה בריא/לא בריא הפך למבלבל ומקשה עלינו לבצע את הבחירות התזונתיות הטובות ביותר לבריאותנו

מול האתגרים התזונתיים המורכבים איתם אנחנו מתמודדים כיום, הוויכוח על מה בריא/לא בריא הפך למבלבל ומקשה עלינו לבצע את הבחירות התזונתיות הטובות ביותר לבריאותנו. לכן, זה לא מפתיע שאנחנו נאלצים להתמודד עם מגפת השמנת יתר ובמקביל עם תת-תזונה בשל מחסור בחומרים תזונתיים חיוניים, שני אתגרים גלובליים שגורמים לעלויות מאמירות של שירותי בריאות, אובדן פריון בשוק העבודה ופגיעה בצמיחה הכלכלית. 

התזונאית פלורנסיה בראגה מחברת הרבלייף אומרת: “צפיפות תזונתית היא נקודת הפתיחה החשובה ביותר כשאנחנו מנסים להבין מהי תזונה נכונה ולשמור על תזונה בריאה ומאוזנת.” 

לדבריה: “צפיפות תזונתית היא היחס בין חומרים תזונתיים חיוניים במזון לגרם או לקלוריה. מזונות בעלי צפיפות תזונתית גבוהה הם בעלי היחס הגבוה ביותר של חומרים מזינים חיוביים. לכן, כאשר בוחנים אפשרויות תזונה, כדאי לבדוק עד כמה המזון עשיר בחומרים מזינים וכיצד הוא משתלב בתזונה הכוללת. הכוונה היא לבחון את התועלת מעבר למדדים קלוריים פשוטים או האם המזון מעובד – אם הוא מספק יחס גבוה של חומרים מזינים, הוא עשוי להועיל לתזונה של אותו אדם.” 

בראגה מציעה ​​חמישה טיפים מרכזיים שיעזרו לנו להבין מהי צפיפות תזונתית ולבצע בחירות מזון נכונות:

 

  • אכלו שפע של ירקות ופירות צבעוניים

שלבו בארוחות מגוון ירקות ופירות צבעוניים. הצבעים המגוונים יבטיחו שאתם צורכים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

 

  • העדיפו מזונות המכילים דגנים מלאים וחלבונים רזים

גרסת הדגנים המלאים של מוצרים דוגמת פסטה, אורז, לחם וקמח מספקת סיבים תזונתיים ומכילה יותר ויטמינים ומינרלים בהשוואה למזונות מעובדים. מקורות חלבון רזה כמו דגים, עוף, קטניות וסויה הם עשירים בחומרים מזינים חיוניים ודלים בשומנים רוויים.

 

  • הקפידו על שתייה מספקת

מים הם חיוניים לביצועים פיזיים ומנטליים, ולשמירה על הבריאות הכוללת. הם עוזרים לגוף לנצל ביעילות את החומרים המזינים במזונות שאתם צורכים ולהפריש פסולת מהגוף. עם זאת, משקאות רבים מכילים כמות גדולה של סוכר, מספקים קלוריות ריקות ופוגעים בצפיפות התזונתית הכוללת בתזונה שלכם. ככלל, הקפידו על שתיית 8 כוסות מים ביום לפחות, והגדילו את הכמות בהתאם לרמת הפעילות ולצרכים האישיים שלכם. ניתן לשלב גם משקאות לא ממותקים כמו תה או מים מועשרים.

 

  1. הקפידו לקרוא בעיון את תווית הערכים התזונתיים

העדיפו מזונות שמכילים אחוזים נמוכים יותר של שומן, שומן רווי, ומלח, ורמות גבוהות יותר של חלבון וסיבים תזונתיים לצד ויטמינים ומינרלים, שיעידו על כך שהמזון שאתם צורכים עשיר במרכיבים שמועילים לתזונה שלכם. 

 

  1. שייק תחליף ארוחה איכותי יוכל לסייע בהשלמת הפערים התזונתיים

בעולם שבו רבים מאיתנו מנהלים אורח חיים עמוס, התזונה שלנו עלולה להיפגע מכיוון שיש לנו פחות זמן להקדיש לתכנון תפריט בריא ומאוזן. זה המקום בו תחליפי ארוחה יכולים למלא תפקיד חשוב ולהגדיל את כמויות החומרים המזינים החיוניים בתפריט שלנו. תוספי תזונה דוגמת שייק תחליף ארוחה יכולים להשלים פערים תזונתיים ולתמוך בתזונה בריאה ומאוזנת עבור מי שלא תמיד מצליחים לעשות זאת עם ארוחות “מסורתיות” בלבד.

 

פלורנסיה בראגה מסבירה: “עם הזמן, צורת המזון שאנחנו צורכים תשתנה ככל שגורמים סביבתיים יהפכו מהותיים יותר והאוכלוסייה תמשיך לגדול; לכן, חשוב לבצע חשיבה מחודשת לא רק על המזונות שאנחנו צורכים אלא גם על אופן הצריכה שלהם. אנחנו צריכים להפסיק לעשות דמוניזציה למזון מעובד, ובמקום זאת למקד את הדיון בחומרים המזינים שאנחנו מקבלים מהמזונות שאנחנו צורכים – האם אנחנו צורכים את היחס הנכון של חומרים מזינים? ובמידה ולא, האם אנחנו זקוקים לתוספי מזון שיסייעו ביצירת איזון טוב יותר? זה סוג השאלות שעלינו לבחון היום כדי שנוכל לשמור על תזונה נכונה גם בעתיד. חשוב לזכור שמזון ומרכיבים טריים וטבעיים הם חיוניים אך אינם זמינים לכולנו כל הזמן. עלינו לאמץ גישה הוליסטית לתזונה בריאה שתשלב בין ארוחות טריות, תוספי תזונה ואופציות צפופות תזונתית אחרות המכילות חומרים מזינים כדי לוודא שנקבל את האיזון הנכון בין מאקרו ומיקרו-נוטריאנטים.”

 

◼️ לקבוצת חדשות האוכל [מסעדות, מתכונים, מוצרים] לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ הרבלייף

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן