הבשורה בלבן: הוכרז מתחם מועדף לדיור במערב ירושלים

הממשלה הכריזה על מתחם מועדף לדיור במערב ירושלים הכולל 6,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור מדובר בתוכנית הכוללת צמצום משמעותי של היקף הבינוי מהתוכנית המקורית ותגדיר את השטחים הפתוחים במערב העיר כמוגנים ברמה הארצית

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים, משה ארבל ושר השיכון יצחק גולדקנופף הכריזה על מתחם מועדף לדיור בירושלים – "הבשורה בלבן".

התוכנית שתקודם במסגרת הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), תיתן מענה לגידול הדמוגרפי של העיר ולמצוקת הדיור בעיר.

התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים, הינה על שטח כולל של 1,045 דונם, ממוקמת בקצה המערבי של ירושלים, ממערב לשכונת קריית מנחם ומדרום מזרח למושב אורה.

התכנית מציעה צמצום משמעותי של היקף הבינוי כפי שעלה בתוכנית המקורית- פחות משליש משטח התוכנית מיועד לפיתוח. במסגרת התוכנית, השטחים הפתוחים הערכיים שבמערב העיר ירושלים יוגדרו כמוגנים ברמה הארצית.

התוכנית כוללת כ-6,000 יחידות דיור, בתמהיל דירות מגוון שיוקמו במבני מגורים בני 8-24 קומות, בצפיפות של כ-55 יחידות דיור לדונם, זאת לצד שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור. כמו כן, בסמוך לשטח התכנית עוברים קווי הרכבת הקלה: האדום שנמצא בביצוע, והקווים הסגול והכתום המתוכננים.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף:

״התכנית החדשה במערב ירושלים בירת ישראל הינה בשורה של ממש, התכנית מביאה גם איזון ושימור על השטחים הציבוריים  וגם תוספת משמעותית של כ 6,000 יחידות דיור בירושלים. משרד הבינוי והשיכון בראשותי ימשיך לקדם עוד ועוד בניה בירושלים ובשאר אזורי הארץ.״

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "רשות מקרקעי ישראל בתמיכת עיריית ירושלים יזמה תוכנית מעודכנת שצמצמה באופן משמעותי את הבינוי מהתוכנית המקורית, ובכך היא מאזנת בין צורכי הפיתוח של העיר ירושלים ושמירת השטחים הפתוחים הערכיים שבמערב העיר. קידום תכנון המתחם יאפשר פיתוח הרצף העירוני עם שכונות העיר המערביות תוך הישענות על אמצעי התחבורה המתוכננים באזור."

 ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון: "מדובר ביום חג לסביבה ולהרים הסובבים את ירושלים. הוכחנו שניתן להעמיד את השמירה על השטחים הירוקים והפתוחים בחזית העשייה הראשונית ולשמור עליהם, מבלי לפגוע בהיקף הבנייה למגורים ולשימושים נוספים. הבשורה בלבן היא בשורה ציבורית מעוררת השראה. אני מבקש להודות על כך לרמ"י, למשרד השיכון ולשר השיכון, ולכל העושים במלאכה."

מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, עינב רינגלר, ברכה על ההחלטה להכריז על תוכנית 'בשורה בלבן' כתוכנית מועדפת לדיור וציינה כי "התוכנית החדשה במערב העיר, מביאה בשורה של איזון בין פיתוח לשמירה על הסביבה, היא נותנת מענה לגידול הדמוגרפי תוך שמירה על שטחים פתוחים ועתודות הקרקע לדורות הבאים. השכונה העתידית תמשיך את הרצף העירוני ותייצר רובע אורבני תוסס של מגורים לצד שטחי מסחר ותעסוקה, טבע עירוני ירוק ושילוב פתרונות תחבורה עתירת נוסעים לנגישות מרבית. השכונה תיתן מענה לפיתוח בר קיימא בחטיבת הקרקע וקידומה יתאפשר בזכות שיתוף הפעולה הפורה עם עיריית ירושלים."

מהנדס העיר ירושלים, אינג' יואל אבן: "הבשורה בלבן מבטאת בדרך שלמה ומלאה את חזון ראש העיר. הוכחנו כי אין סתירה בין תכנון מתקדם ויצירת פתרונות דיור מגוונים בהיקף הנדרש, לבין הגנה על הסביבה, על השטחים הפתוחים ועל הרי ירושלים. את כל זאת עשינו תוך שיתוף פעולה של צוותי תכנון שראו לנגד עיניהם את טובתה של העיר."

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל"ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ד"ר אבישי טייכר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן