בשורה לתושבי ראשון לציון: תוקם ועדה עירונית לקביעת דרכי הפעולה נגד הקמת מפעל הפסולת במערב העיר

האם חברי מועצת העיר ראשון לציון יחליטו על מימון עלויות עתירה לבג”צ על ידי עורך דין אליעד שרגא, לאחר שכל העררים נגד הקמת מפעל הפסולת במערב העיר, בכל הערכאות המשפטיות נדחו?

בישיבת מועצת העיר אתמול (חמישי, 11.1.24) התייחס ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך להמשך פעילות העירייה כנגד הקמת מפעל הפסולת במערב העיר ועל נושא הגשת הבג”צ.

תושבי העיר גם הם מנהלים מאבק כנגד הקמת המפעל, ולפני ימים מספר שכרה עמותת “ראשונים נלחמים למען איכות הסביבה בראשון לציון” בראשות קלודין עוזרי את שירותי משרד עורכי הדין אליעד שרגא ושות’, במטרה להגיש עתירה לבג”צ למניעת הקמת מפעל הפסולת.

חברי העמותה פועלים בשיתוף פעולה עם ראש העיר ובקשתם לפנייה לבג”צ היא על רקע דחיית כל העררים שהגישו העמותה והעירייה לועדות התכנון, בית המשפט המחוזי ובית המששפט העליון.

העירייה הקצתה תקציב למאבק ואף העבירה סך של כ-60,000 ש”ח למשרד עורכי הדין, כחלק משכר טרחתו.

בישיבת המועצה אמר קינסטליך, כי נוכח המצב והעובדה כי התברר שהמפעל מפר את תנאי המכרז שקבעו, בין היתר, כי המימון ייעשה על ידו בלבד ללא השתתפות המדינה בעלויות הקמת מפעל הפסולת וכעת התגלה כי המדינה עתידה להעביר ליזם מעל 500 מיליון ש”ח – החליט להעביר את ההחלטה להקמת וועדה בה ייקחו חלק כל חברי המועצה שיישמעו את נימוקי עורך הדין להגשת העתירה וסיכויי ההצלחה.

ההחלטה על הקמת הועדה והעברת האחריות לחברי המועצה באם להוציא כספי ציבור למימון ייצוג משפטי, באה על רקע עמדת הצוותים המקצועיים והמשפטיים העירוניים לפיה עלות המימון גבוהה מידי וכי לנימוקי העתירה לבג”צ אין מספיק אחיזה.

במקביל לעמותת ראשונים פועלת עמותה נוספת בשם “תושבי ראשון לציון למען סביבה נקייה ממפעלים מזהמים” בהובלת אורנית משה וגלית ינקוביץ’ הפועלת בעזרת עו”ד גלעד ברנע שייצג אותם בבית המשפט העליון. עו”ד ברנע מכין גם הוא טיעונים להצגה בפני ראש העיר וחברי המועצה, בשל עמדתו כי יש סיכויי הצלחה לבג”צ.

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן