בצל המלחמה: “החווה של חיים” בעוטף עזה קוראת לעזרה

חוות הסוסים הטיפולית שבמושב זמרת קוראת לעזרה. חיים נאלץ לסיים את שירותו עקב פוסט טראומה. כחלק מתהליך השיקום שלו הוקמה החווה שהפכה למפעל חיים וסייעה לילדים רבים בעוטף להשתקם מטראומות.

“החווה של חיים“, הוקמה כחוות סוסים טיפולית במושב זמרת שבעוטף עזה, החווה סייעה לילדים ביישובי העוטף ועזרה להם להשתקם מטראומות כמו גם לטפל בקשיים רגשיים מוטוריים והתנהגותיים שבעיקרם נבעו מהמצב הבטחוני הרעוע ואי השקט מעצם הקרבה לגבול. החווה נתנה מענה לכלל תושבי העוטף כולל נתיבות, שדרות ואשקלון .

ב-7 באוקטובר 2023 בשבת השחורה, נאלצו חיים, רעייתו לבנת וארבעת ילדיהם כולל התינוק בן 5 חודשים לנטוש את ביתם במושב זמרת ואת החווה הטיפולית שכוללת כ-14 סוסים ולעבור להתגורר זמנית במלון באילת.

חיים נוסע מאילת מספר פעמים בשבוע לחווה בעוטף אשר מיקומה מוגדר בימים אלה כשטח צבאי סגור, בשל הצורך להאכיל את הסוסים למה שנדרש כטיפול מידי הכרחי (בנסיעה יומיומית של 3 שעות מאילת), החווה בימים אלה שלאחר ההרס דורשת שיקום ותחזוקה שוטפים ומעל לכל ככל שעובר הזמן גובר הקושי הכלכלי בלתחזק את החווה בעיקר בשל מחסור בהכנסות – ברור לחיים ורעייתו שעליהם לשמור על החווה ליום שהילדים יחזרו לעוטף שם יעלה הצורך לעבוד איתם לטיפול בטראומות ובקשיים שהם חווה בעקבות המלחמה.

חיים חדד לחם בעברו ביחידת המסתערבים של עזה ונאלץ לסיים את שירותו עקב פוסט טראומה. כחלק מתהליך השיקום הקימו חיים ורעייתו לבנת את החווה טיפולית לילדים ומבוגרים שסובלים מבעיות רגשיות. עקב המצב הבטחוני חיים ולבנת רואים בחווה מפעל חיים, יצרו קשרים מדהימים עם הורים וילדים שפונים אליהם ומתגעגעים לשוב לחווה.

חיים ולבנת מקווים ומייחלים לשוב לשקם את החווה ולחזור ולסייע לילדים בעוטף עם סיום המלחמה לאור הטראומות שעברו, מאחר שתחזוקת חוות הסוסים מצריכה עלויות גבוהות שנוגעות לטיפול בסוסים, אוכל, חיסונים, וטרינר וכד’.  הם רק לא בטוחים אם יוכלו להחזיק מעמד ולשמור על החווה בכוחות עצמם ללא סיוע חיצוני, הובהר להם שלא יוכלו לקבל סיוע מהמדינה מאחר שאינם עומדים בקריטריונים (עדיין לא יכולים להראות הכנסות) לכן פונים לעזרת הציבור לצורך המשך תחזוקת החווה עד לחזרת התושבים לעוטף.

לסיוע לחווה בתרומות ניתן להיכנס לקישור.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: יח"צ החווה של חיים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן