ביקורת קשה על הצעת התקציב לשנת 2024: ניתוק הממשלה מצרכי התושבים בכל המגזרים והתחומים

“ממשלת ישראל חייבת לקבל החלטה עקרונית, מעשית וחד משמעית! בילדי ישראל לא פוגעים! יש להסיר באופן מיידי את איום הפגיעה התקציבית בהם מסדר היום״.

אמש (רביעי, 10.1) התקיימה שיחה בין שר האוצר ליועצת המשפטית לממשלה, במסגרתה סוכם כי הדיון וההצבעה על תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024 יידחה בכדי לאפשר מיצוי העבודה המשפטית המקצועית על החלטות הממשלה הנלוות לתקציב המתוקן.

על רקע ההודעה  דחיית הדיון וההצבעה בממשלה על תקציב 2024 ליום ראשון הקרוב בשעה 14:00, נשמעת ביקורת רבה על הצעת האוצר:

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי:

“הצעת תקציב 2024 היא ההיפך הגמור ממה שמדינת ישראל צריכה עכשיו – הממשלה מתעלמת לחלוטין מצו השעה ומציגה ניתוק.

במקום שהאוצר יציג תקציב שמתמקד בתחומים האזרחיים הקריטיים ביותר בזמן מלחמה, שיקום ופיתוח, הוא בחר לפגוע באוכלוסיות שהכי נזקקות לתמיכה והשקעה.

בתקופה הכי קשה שידעה המדינה, בזמן שהביטחון האישי והחוסן הלאומי נסדק, ואלפי תושבים ובני נוער מהצפון ומהדרום מנותקים מביתם, נושרים מבתי הספר ומסתובבים ברחובות ללא מעש, הממשלה בוחרת לקצץ בתכניות חינוכיות קריטיות, לפגוע בתקציבי הרשויות בפריפריה, בערי הפיתוח, ובמגזרים השונים: הערבי, הדרוזי, הצ’רקסי והבדואי, ולצמצם את שירותי הרווחה והיכולת לתת מענה נפשי למשפחות. פגיעה במערכת החינוך, בשירותי הרווחה ואוכלוסיות נזקקות, בצעירים שלנו דור הניצחון שמחזיקים את המדינה זו פגיעה ישירה באזרחים.

צריך לעצור את התקציב הגרוע הזה ולהפוך אותו על פיו – לקצץ בכל התחומים שלא נחוצים בעת הזאת כדי שמדינת ישראל תוכל לצלוח כלכלית את התקופה המאתגרת שלפנינו.”

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית:

״הכוונה לקצץ 800 מיליון ש״ח בתקציב משרד החינוך, היא הרסנית ותפגע אנושות בילדי ישראל.

ילדי ישראל חוו שנתיים וחצי של מגפת קורונה, בידודים, סגרים, למידה היברידית, זום, השבתות ממושכות של ארגוני המורים ושלושה חודשי המלחמה הנמצאת עדיין בעיצומה, צריכים להיות אלו האחרונים שייפגעו מהקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה.

יתרה מכך: דרישתנו היא להגדיל את תקציב החינוך ולהסיט מהתקציב המורחב כספים הנחוצים לטובת הילדים המפונים בפרט ושאר ילדי ישראל בכלל.

ממשלת ישראל חייבת לקבל החלטה עקרונית, מעשית וחד משמעית! בילדי ישראל לא פוגעים! יש להסיר באופן מיידי את איום הפגיעה התקציבית בהם מסדר היום״.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן