ביום ראשון: שביתה במערכת החינוך

מועצת התלמידים והנוער הארצית: “ארגון המורים ומשרד האוצר, תנו הזדמנות למשא ומתן אמיתי בלי לפגוע בבגרויות של התלמידים”

ושוב חוזר הניגון: ארגון המורים הודיע היום (שישי) כי בכוונתו להשבית את כיתות י’ וי”א בבתי הספר התיכוניים בכל רחבי הארץ.

“ההחלטה להשבית באה בעקבות חוסר היענות של משרדי האוצר והחינוך לדרישות המינימליות של ארגון המורים העל יסודיים, וזה לאחר יותר משנה של מו”מ עקר”.

לפי ארגון המורים מדובר ב”שביתת אזהרה בת יום אחד”. בתוך כך הודיעו כי על המשך הצעדים יודיעו ביום ראשון.

יו”ר ארגון המורים רן ארז: “צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים”.

במשרד האוצר הודו: “אנו מופתעים מההחלטה. בתחילת השבוע קבעו שופטי ביה”ד לעבודה שיש להפסיק את הפגיעה בתלמידים ולהיכנס להליך של גישור. פגישה ראשונה בהליך התקיימה אתמול ונקבע מתווה להמשך. הודעת ארגון המורים מעידה על העדר תום הלב של הארגון, נראה שמטרת ארגון היא פגיעה בתלמידים”.

במשרד האוצר טוענים כי רק אתמול התקיימה פגישת גישור ראשונה, אך בארגון המורים מכחישים זאת. באוצר טוענים שהפערים שנוגעים לתקציב הם פי ארבעה, לערך. רן ארז מבקש סכומים “לא הגיוניים” ולא מוכן לדון בסעיפים המהותיים בהם פיטורי מורים, העסקה בחוזים אישיים, תמריץ למורים טובים וכולי.

אגב, אתמול נשלחה הודעה מארגון המורים ולשונה: “חבריי, המורים והמורות. על-מנת לקיים את פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה, אשר ניתן בערב יום הזכרון לחללי צה״ל, עליי להודיעכם כי יש לתת לתלמידים בכיתות י״א ו י״ב את הציונים השנתיים, ולהחזיר להם את מבחני המתכונת עם הציון הרלוונטי. זאת על-מנת שכל אחת ואחד מהם יוכל להעריך את מצבו. המאבק לא תם, אלא מתגבר. העיצומים האחרים עליהם הכרזנו ממשיכים (אין לצאת לפעילויות כלשהן מחוץ לכתלי בית הספר, אין לקיים כל פעילות לאחר שעות הלימודים ולאחר השיעור השמיני, 15:30) בימים הקרובים נודיע על אופי החרפת המאבק.

הנהגת ההורים הארצית:

השבתת הלימודים של תלמידי כיתות י’-י”א ביום ראשון הקרוב פוגעת בראש ובראשונה בתלמידים המתכוננים לבגרויות. לשערורייה זאת אחראים ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך.

רק לפני ימים בודדים נודע בציבור כי מסתמנת פריצת דרך במו״מ, אז כיצד יתכן שמו״מ שכזה לוקח למעלה משנה והעיצומים מחריפים? הנהגת ההורים הארצית תומכת בהעלאת שכר המורים, אך לא במחיר דריסה אלימה של ילדים.

הנהגת ההורים הארצית קוראת לכל הגורמים לחדול ממשחקים ומכותרות בתקשורת ולשבת למ”ומ רציף יוםיומי עד הגעה להסכם. סרבנות של מי מהצדדים תוכיח לציבור כי התלמידים אינם בראש מעייניהם״.

מועצת התלמידים והנוער הארצית:

ארגון המורים ומשרד האוצר, תנו הזדמנות למשא ומתן אמיתי בלי לפגוע בבגרויות של התלמידים

תקופת הבגרויות נמצאת בעיצומה ופעולות ארגון המורים נגד התלמידים עלולות לגרום לנזק משמעותי בהישגי התלמידים בבחינות אלה, וכך לפגוע בעתיד שלהם. מועצת התלמידים והנוער הארצית מצפה לפתרון המשבר בהקדם.

חייבים לעצור את הפגיעה בעתידם של תלמידי כיתות י׳ וי״א שרק לפני מספר ימים ציפו להשתחרר מהעיצומים בעקבות הוראת בית הדין לעבודה לארגון המורים להחזיר את ציוני המגן והמתכונות לכולם.

כזכור, בית הדין הורה גם על גישור בין הצדדים במשא ומתן. השביתה ביום ראשון מראה על חוסר אחריות ואמינות של רן ארז, לקראת הפגישות הנוספות של המשא ומתן.

מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למשרד החינוך, למשרד האוצר ולארגון המורים להיכנס לחדר אחד ולא לצאת ממנו עד שיפתרו את כל הפערים ותיפסק הפגיעה בתלמידים.

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בדימונה לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בנתיבות לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגן יבנה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ביבנה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגדרה לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות במזכרת בתיה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית עקרון לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות בנס ציונה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בבאר יעקב לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות ברמלה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות במודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת המתכונים לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת הנדל”ן לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות מהארץ – לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות הכלליות (פרסומים ראשונים, ריקולים, ידיעות חשובות) – לחצו כאן

◼️ חדש! לעדכונים במצב חירום >> לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ng
Ng
1 year ago

די כבר נמאס מהשביתות ומסכנים התלמידים וההורים שהם שבויי מלחמה שלהם
פשוט די אחת ולתמיד שיאסרו על שביתה אי אפשר ככה לחיות מספיק קשה במדינת ישראל גם ככה. ותמיד קיבלתי שכר זעום למרות שאני משכילה וכו’.. מעולם לא שבתתי ולא חשבתי לשבות כי זאת נטו פגיעה באחרים בגללכם

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ng
Ng
1 year ago

די כבר נמאס מהשביתות ומסכנים התלמידים וההורים שהם שבויי מלחמה שלהם
פשוט די אחת ולתמיד שיאסרו על שביתה אי אפשר ככה לחיות מספיק קשה במדינת ישראל גם ככה. ותמיד קיבלתי שכר זעום למרות שאני משכילה וכו’.. מעולם לא שבתתי ולא חשבתי לשבות כי זאת נטו פגיעה באחרים בגללכם

דילוג לתוכן