ביוזמת ח"כ נאוה בוקר: ההצגה "חטופים" של תיאטרון אורידו הרחובותי, תוצג בכנסת ישראל

הישג מכובד: ההצגה "חטופים", העוסקת בנושא חטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן, תוצג בשבוע הבא בכנסת במסגרת הכנס "חטופים בסימן אחריות ממסדית" שיתקיים ביוזמת סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר.

ההצגה המתבססת על סיפור משפחתו של הבמאי, המחזאי והשחקן, יואב לוי, מגוללת את החיים בשנות החמישים עם עליית יהודי תימן, המזרח והבלקן לישראל, אז נפוצו שמועות על היעלמותם של ילדים מתוך המעברות, בתי חולים, ומוסדות רווחה. להורים נאמר כי הילדים נפטרו.. לימים קיבלה פרשייה עלומה זו את השם "פרשת ילדי תימן החטופים". עדויות, סיפורים, תמונות, וכתבות תחקיר ופועלם של הרב עוזי משולם, עמותת עמר"ם ואחרים, הובילו לעליית הנושא על סדר היום. ועדות חקירה רבות דנו בפרשה, אולם המסמכים נאסרו לפרסום עד שנת 2066 (רק בעוד 50 שנה!) ועדיין רב הגלוי על הנסתר, ורבים שותקים בנושא.

יוזמת הכנס, ח"כ נאוה בוקר
יוזמת הכנס, ח"כ נאוה בוקר

לוי, תושב העיר, שהחל לכתוב את המחזה, עוד לפני שעלה הנושא שוב לסדר היום, אינו נח על זרי הדפנה גם לאחר פרסום הפרוטוקולים של ועדות החקירה בנושא. "זו שמחת עניים", הוא אומר, "ואני מבקש לחשוף את המכתבים האישיים בנושא, לראות תכתובות של מנהלים בהסתדרות, בקיבוצים, בויצו ובבתי החולים. לא אשתוק בנושא, עד שאקבל תשובה לשאלה של האב, גיבור ההצגה – איך לאור היום ריבונו של עולם נחטפו הילדים והעולם דמם?".

המחזה "חטופים" הוא הראשון המביא לבימת התיאטרון את הסיפור המשפחתי האנושי והעצוב של משפחה אחת מבין אלפי משפחות שילדיהן נחטפו, ושחיפושיהם אחר שני בניהם התאומים נמשכים עד היום. השחקן והבמאי יואב לוי, (תמונות יפואיות, רמזור, שיר השירים ושעשועים, הופה היי) אשר רכש לו קהל רב ואוהדים בתחום הסטנד אפ והקומדיה, מעלה לראשונה דרמה חברתית-פוליטית נוקבת המתבססת על סיפורי העלמות של ילדים ממשפחתו ומשפחת אשתו.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של "רחובות היום" מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן