ארגון בטרם מציג: כך תעברו את פסח עם הילדים בצורה בטוחה

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, % 48 ממקרי ההיפגעות במהלך חופשות הפסח בעשור האחרון (2013-2022) התרחשו בסביבת הבית והחצר

כן, אנחנו יודעים, חופשת הפסח היא לא בדיוק חופשה של רגל על רגל, שבועיים של חופש עם הילדים, לכל זה תוסיפו ניקיונות והכנות לליל הסדר, ואלו עוד לפני שתכננתם לאן לצאת ואיפה לטייל הפעם.

אולי זו לא בדיוק היציאה מעבדות לחירות שתכננתם, אך בכל זאת זהו זמן נפלא לטיולים ומשפחה. כל עוד עושים את זה נכון אפשר לנשום לרווחה וליהנות, וגם לדעת שילידנו בטוחים בכל שלב בחג. כדי שהכול יעבור בשלום, בבטיחות ובהנאה חשוב להכיר את הנחיות הבטיחות במהלך החג.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, 48% ממקרי ההיפגעות במהלך חופשות הפסח בעשור האחרון (2013-2022) התרחשו בסביבת הבית והחצר. עוד עולה מהנתונים כי 40% מכלל המקרים היו של פעוטות בגילאי 0-4 בלבד.

מומחי ארגון בטרם לבטיחות ילדים עם המדריך המלא לחג בטוח ומהנה:

בישולים

בהנחה שסיימתם את כל הניקיונות, הגיע שלב הבישולים לחג. הכי חשוב זה שהאוכל יצא טעים (ולא משנה אם מדובר בגפילטע פיש או חריימה), אבל חשוב לא פחות לדאוג לבטיחות הילדים. אפשר ואף רצוי לשתף את הילדים בעבודת המטבח בהתאם לגילם וליכולתם – ותמיד בהשגחת מבוגר. אפילו ילדים צעירים יכולים להוסיף חומרים לקערה, לערבב או ליצור קציצות.

אלו הנחיות ארגון בטרם לבישול בטוח:

  • לא מחזיקים תינוקות על הידיים בזמן בישול. נמנעים מהושבת הילדים על השיש.
  • מוודאים שידיות הסיר פונות לכיוון הקיר (כדי שהילדים לא ימשכו את הידית ויפילו את הסיר). מעדיפים להשתמש בכיריים האחוריים.
  • לא משאירים סירים חמים על הרצפה או בקצה השיש

ביעור חמץ והגעלת כלים:

רגע לפני שנכנס החג במשפחות רבות עורכים את טקס הגעלת הכלים. ההגעלה נעשית במים רותחים העלולים לגרום לכוויות קשות אצל ילדים. במידה והילדים מתלווים להגעלת כלים – מרחיקים אותם עד למקום ממנו יוכלו לצפות בצורה בטוחה ומוודאים לאחר מכן שהמים רוקנו מהמכלים.

גם בביעור חמץ הילדים יכולים לקחת חלק בצפייה ממרחק סביר. את ביעור החמץ עורכים במיכל סגור או בשטח מתוחם הרחק מעשבים וקוצים שעלולים להתלקח. לאחר השימוש מאחסנים את הגפרורים והמצתים במקום גבוה הרחק מהישג ידם של הילדים.

ארוחת החג

והנה מגיע רגע השיא של החג – הארוחה. בתכל'ס, כולנו יודעים שחג הפסח הוא כמו שבעת ימי משתה, כשבכל יום אנחנו מארחים או מתארחים ונפגשים עם משפחה וחברים.

ישנם כמה כללים שאם תשמרו עליהם בכל הארוחות, תוכלו להיות רגועים שיעברו בשלום:

  • במהלך הארוחה רצוי להושיב את הילדים במקומות שאינם במסלול הגשת האוכל.
  • כלים חמים מניחים הרחק מהילדים.
  • קובעים מבוגר אחראי שיהיה בקשר עין עם הילדים, ישגיח ויוודא שהם אוכלים בישיבה וללא פעילות נוספת במקביל (זה לא רק לשם הנימוס, אלא בעיקר בטוח יותר).
  • בליל הסדר מחביאים את האפיקומן במקום נגיש לילדים, שהם לא צריכים לטפס כדי להגיע אליו.

מה אוכלים?

אין כמו מאכלי החג המסורתיים, עם טעמים שמעלים זיכרונות מרגשים. אבל מבין מאכלי החג, יש גם כאלה שעלולים להיות מסוכנים לילדים.

אלו ההנחיות לאכילה בטוחה בפסח:

  • מצה – המצה היא קשה ויבשה ולכן מומלץ להרטיב אותה כדי לרכך את המרקם עבור הילדים. בכל מקרה, ניתן להגיש מצה רק בהתאם ליכולות הלעיסה של הילד, בישיבה ותחת השגחה.
  • אגוזים – אסורים לאכילה מתחת לגיל 5. ניתן להגיש עוגות ועוגיות המכילים אגוזים אך ורק אם האגוזים טוחנים לאבקה והמרקם חלק לגמרי.
  • חרוסת – אסורה לילדים מתחת לגיל 5, אלא אם כן מדובר במרקם חלק לגמרי (אגוזים או בוטנים באבקה חלקה בלבד).
  • דגים – ניתן להגיש לפעוטות דגים כשהם ללא עצמות בלבד.

טיולים ובילויים

חול המועד הוא זמן נהדר לנוח וגם לטייל. בין אם תחליטו לטייל בסביבת הבית, בטבע או במקרות מים, ישנם כמה דברים שתצטרכו לתכנן מראש ובהתאם לילדים, כדי ששום שלב בטיול לא יהווה עבורם סכנה.

  • בכל נסיעה מוודאים שכל ילד חגור במושב בטיחות המתאים לגילו ולנתוניו הפיזיים. ובכל יציאה מהרכב מוודאים שלא נשאר אף ילד במכונית.
  • בבחירת מסלול הליכה, בוחרים מסלול שתואם את גיל הילדים הצעירים ביותר. הקפידו לקחת אתכם כמות מים מספקת ולהימנע מטיול בשעות בהם יש עומס חום.
  • בבילוי בטבע, נמנעים מהזזת סלעים, אבנים ושיחים שמאחוריהם עלולים להסתתר זוחלים כמו עקרבים ונחשים.
  • בבילוי בסביבת מים שומרים על הילדים במרחק נגיעה ומבלי הסחות דעת. קובעים בכל רגע מבוגר תורם שתפקידו להשגיח על הילדים.

צילום: שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן