אילת לוקחת חלק גם השנה ביום ?R U OK להעלאת המודעות לבריאות הנפש

R U OK? הוא מיזם אוסטרלי ללא כוונת רווח שהוקם בשנת 2009 להגברת שיח בנושא בריאות הנפש ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמיישמת את המיזם מחוץ לגבולות אוסטרליה

על רקע אתגרי התקופה, משתתפת עיריית אילת גם השנה ביום ?R U OK השלישי בישראל, המצוין ביום חמישי (12.9), להגברת המודעות לבריאות הנפש. המיזם בהובלת אנוש – הארגון המוביל בישראל לקידום בריאות ורווחה נפשית.

במסגרת שיתוף הפעולה, הואר היום בניין העירייה בצהוב, לצד קריאה לציבור לראות את הא.נשים סביבנו ולהתעניין בהם באמת.

בשנה האחרונה כולנו מתמודדים עם אתגרים רגשיים. החטופים שעדיין שבויים, חיילים ומשפחות שלמות שמשלמים בחייהם, עשרות אלפים מפונים מבתיהם. כל אלה גורמים לכולנו טלטלה רגשית. “השנה הצבע הצהוב מקבל משמעות נוספת והשנה הערנות של כולנו חשובה מאוד” מציינים מובילי המיזם.

בטי סימלמיץ – סגנית ומ”מ ראש העירייה האמונה על תחום החינוך והרווחה ציינה, כי ההזדהות וההשתתפות של עיריית אילת במיזם החשוב מתיישבת עם הפעולות הרבות שמקדמת העירייה באמצעות האגף לשירותים חברתיים להפגת בדידות, למגוון מענים לא.נשים עם מוגבלות, מענים טיפוליים וחברתיים לאוכלוסיות מיוחדות ועוד. לצד זאת ערנות של הציבור יכולה להציל חיים. “צוותי הרווחה בעירייה, פועלים לילות כימים לטפל באוכלוסיות מגוונות ועושים זאת במקצועיות ובמסירות רבה. לא תמיד אנחנו רואים את עשייתם, כי היא נעשית תוך שמירה על צנעת הפרט, מאחורי הקלעים, בשעות לא שעות ועם אוכלוסיות מורכבות” אמרה סימלמיץ והוסיפה: “ערנות של כל אחד ואחת מאתנו כלפי שכנים, מכרים יכולה אפילו להציל חיים, כי שיחה קטנה יכולה לעשות שינוי גדול”.

R U OK? הוא מיזם אוסטרלי ללא כוונת רווח שהוקם בשנת 2009 להגברת שיח בנושא בריאות הנפש. המיזם הוקם על ידי גווין לארקין בעקבות התאבדותו של אביו, ובמטרה לזהות סימני מצוקה, לעודד אנשים לדבר יותר בפתיחות על מה שמטריד אותם ובמקרים מסוימים, אף למנוע אובדנות.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמיישמת את המיזם מחוץ לגבולות אוסטרליה. גאווין לארקין שהקים את המיזם נהג לומר “בזמן שלוקח לשתות כוס קפה, אתה יכול לנהל שיחה שמשנה חיים”. על בסיס האמירה הזו נבנה סט כלים ייחודי ופשוט שכל אחד ואחת יכולים ליישם, המאפשר חיבור בין אנשים וסיוע בהתמודדות נפשית באמצעות 4 שלבים פשוטים: 1. לשאול אם הכל בסדר. 2. להקשיב. 3. להציע דרכים לפעולה. 4. לשמור על קשר.

פרטים על המיזם באתר ruok.org.il.

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן