אזהרה: מיטות שיזוף מסוכנות כמו השמש ואף יותר

האגודה למלחמה בסרטן מזהירה את הציבור מפני השימוש במיטות שיזוף, המסוכן באותה מידה כמו חשיפה לאור השמש ואף יותר. מיטות שיזוף פולטות קרינה אולטרה סגולה הגורמת לנזקים בריאותיים מצטברים. חשיפת יתר לקרניים אלו גורמת לפגיעה בעיניים, להתקמטות מוקדמת של העור, לריבוי כתמים, לנגעים טרום סרטניים, לכוויות ולסיכון ממשי לחלות בסרטן העור ומלנומה.

כבר בשנת 2009 סיווגה הסוכנות הבינלאומית לחקר סרטן (IARC) את קרינת שמש, וכן את קרינת ה -UV המשמשת במכשירי שיזוף, כמסרטנת לבני אדם (קבוצה 1), בדומה לטבק ואסבסט ומחקרים הראו כי שימוש במיטות שיזוף מגביר משמעותית את הסיכון למלנומה, במיוחד בשימוש תכוף או בהתחלת השימוש בגיל צעיר.

באגודה למלחמה בסרטן מדגישים כי מלנומה היא המחלה המסוכנת והקטלנית מבין סוגי סרטן העור השונים. על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2023 אובחנו כ-2,000 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור.

משה בר חיים מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן מסביר כי:

 “הוכח באופן חד משמעי בארץ ובעולם שקרינה אולטרה סגולה מהשמש וממכשירי שיזוף מלאכותיים כמו מיטות שיזוף הן הסיבות העיקריות לרוב מקרי סרטן העור, כולל מלנומה ממאירה וקטלנית. אין בהן הגנה מפני כוויות, שהן גורם הסיכון למלנומה, וייתכן שהסיכון לכוויות אף יעלה, בשל תחושת בטחון מוטעית. אני מפציר בציבור בכלל ובדור הצעיר בפרט, להימנע משימוש בהן. גם עור בהיר הוא יפה והקרינה המצטברת היא אכזרית.”

יצוין כי תכשירים לשיזוף עצמי לשימוש בבית או שיזוף בהתזה במכוני קוסמטיקה, אינם נחשבים מסוכנים כמו חשיפה לשמש או למיטות שיזוף. אך חשוב לשים לב  כי השימוש בהן אינו מגן על העור מפני הקרינה העל-סגולה של השמש ויש צורך להשתמש בתכשירי הגנה מסנני קרינה.

בשנים האחרונות עלתה האגודה למלחמה בסרטן בקמפיין עם המסר, “מיטת שיזוף עלולה להפוך למיתת שיזוף”. הקמפיין הופק בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם BBDO ונועד להעביר בצורה עוצמתית את העובדה שמיטות שיזוף פולטות קרינה אולטרה סגולה הגורמת לנזקים בריאותיים מצטברים ולסיכון ממשי לחלות בסרטן העור ומלנומה.

האגודה למלחמה בסרטן היא ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור מאז הקמתה בשנת 1952.

האגודה פועלת בכל הדרכים לקידום המחקר, דרכי המניעה, האבחון המוקדם ושיפור אמצעי הטיפול והשיקום של חולים ומחלימים. באגודה פועלים כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים ברחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן בקהילה המקומית.

כיו”ר האגודה למלחמה בסרטן בהתנדבות מכהן בשנים האחרונות פרופ’ משה מיטלמן. לצדו בתפקיד סגן יו”ר אגודה מכהן מר ליאון רקנאטי העושה זאת בהתנדבות מאז 1988. בין היתר פועלים בשנים האחרונות בוועד המנהל של האגודה למלחמה בסרטן גם פרופ’ עידו וולף, פרופ’ ברוך ברנר ופרופ’ סיגל טל.

כל חברי הוועד המנהל וחברי ועדות המומחים המייעצות של האגודה למלחמה בסרטן פועלים בהתנדבות, מאז הקמתה בשנת 1952. כך בין היתר גם פרופ’ רונית סצ’י פאינרו ופרופ’ איתן פרידמן חברי ועדת המחקר של האגודה וכן פרופ’ אהרון צ’חנובר, זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004 המכהן בהתנדבות בתפקיד נשיא הכבוד של האגודה למלחמה בסרטן.

 

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: האגודה למלחמה בסרטן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן